Partner Borderline, får paniiiik!!
Anonym (Trött) skrev 2024-04-02 05:48:51 följande:
Hon har gått i terapi så det har blivit "bättre" men fortfarande så är det en del problematik kvar och jag vet inte om det någonsin kommer försvinna helt. Hon tycker att jag ska vara förstående mot exempelvis hennes paranoida tankar då hon anklagar mig och liksom överbevisa vilket jag stundtals gjort, skickat bilder på vart jag är, har på min platsbeskrivnong så hon kan se vartjag är men jag vill inte. Mår inte bra I att bli sedd på det sättet när jag inte gör något som borde få henne att misstänka mig, det känns som en falsk tillit. Ibland så känns det som att hon försöker låta bli att "vara såhär paranoid" men jag märker att hon fortfarande känner så och det blir en konstig stämning även om hon inte säger något. Det räcker med att jag bara behöver dra ifrån och göra något eller spendera tid med någon annan.MEN - det är hennes ansvar att se till att få behandling, och hon är även ansvarig för hur hon beter sig mot dig. Om hon inte ser sitt beteende mot dig som ett problem som hon aktivt ska göra något åt SNARAST, så hade jag gjort slut. Det är inte ditt ansvar att vara tillsammans med henne, ex för att du tycker synd om henne eller annat.