Problem med hormonspiral
Hej,
Vill veta om fler har samma eller liknande problem och om det går över.
Har Mirena hormonspiral sen mitten på december. Första månaden var väldigt smärtfri, blödde i det närmaste inget om än en del samlagsmärta.
Efter det kom dock blödande igång, rätt rejäla menskramper och ömma äggstockar i snitt tre veckor i stöten, en vecka blödningsfri och så kommer det igång igen. Vissa dagar väldigt lite blod, har inga kramper då, men nästa dag mer blod och också kramper.
Upplever också att jag är mycket mer känslig för penetrerande sex, det gör ärligt skitont om han är för stor/ stöter för djupt. Har alltid varit känslig i doggy men nu kan de råka stöta till i andra ställningar också och det gör det lixom att jag drar mig lite för sex och är avvaktande när vi har det. Skitirriterande för jag gillar verkligen sex och vill vara lika aktiv som jag normalt har varit. Smärtan sitter också i längre än vad den gjorde innan spiralen upplever jag.
Hur som helst, igår var jag blödningsfri hade sex och började sen blöda som en tok med ordentlig mensvärk.
Kommer det gå över nån gång eller ska jag ge upp den här spiralen? Är i övrigt nöjd. Inga problem med humörsvängningar, ökat ett par kg i vikt men acceptabelt. Men det här jävla blödandet! Blir galen.