• Tecum

Snälla säg att det är mig det är fel på

Tilolo skrev 2024-03-31 18:01:41 följande:
    Svar till Cookie1982:

Det känns inte rimligt att eventuella svårigheter att uttrycka sig automatiskt ska landa i att det osar missnöje i rummen. 
    Jag tror snarare det handlar om passiv aggressivitet där han använder självömkans-kortet som vapen för att få sin omgivning att känna skuld. 
    Är detta något som kommit de senaste åren? Det verkar som om han mår rejält dåligt och inte orkar med varken sig själv eller dina barn. Minsta motgång blir en katastrof, typiskt när man mår dåligt psykiskt.
    Vad säger han när du pratar med honom om hans beteende och hur du känner? Kan han tänka sig att ta hjälp? Har han något konkret förslag om hur han skulle kunna må bättre och vara mer tolerant? Menar han allvar med att du är elak? Inser han att han riskerar relationen?

Vad gäller temuggarna tycker jag att han hade rätt. Han bor här på heltid, din dotter på halvtid(?). Han måste ha större rätt än hon att placera muggarna. Men varken det eller tvätten är skäl att bråka eller bestraffa någon.
    Då han är introvert är det inte konstigt att han inte pratar så mycket.
  • Tecum
    Tecum skrev 2024-03-31 18:26:53 följande:
    Är detta något som kommit de senaste åren? Det verkar som om han mår rejält dåligt och inte orkar med varken sig själv eller dina barn. Minsta motgång blir en katastrof, typiskt när man mår dåligt psykiskt.
    Vad säger han när du pratar med honom om hans beteende och hur du känner? Kan han tänka sig att ta hjälp? Har han något konkret förslag om hur han skulle kunna må bättre och vara mer tolerant? Menar han allvar med att du är elak? Inser han att han riskerar relationen?

Vad gäller temuggarna tycker jag att han hade rätt. Han bor här på heltid, din dotter på halvtid(?). Han måste ha större rätt än hon att placera muggarna. Men varken det eller tvätten är skäl att bråka eller bestraffa någon.
    Då han är introvert är det inte konstigt att han inte pratar så mycket.
    Inlägget är riktat till TS, jag klickade fel när jag skulle svara.
Svar på tråden Snälla säg att det är mig det är fel på