Inlägg från: Anonym (Diana) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Diana)

Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?

Anonym (Alice) skrev 2024-04-02 13:27:24 följande:
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-04-02 10:52:47 följande:
    Men om ingen av de män man kan få, och som är lämpliga att bilda familj med, väcker några som helst romantiska eller sexuella känslor hos en, kan man väl lika gärna skaffa barn med en god vän? Eller på egen hand.

Fast de här alternativa sättet att skaffa barn som alltid kommer upp i sådana här trådar, är trots allt väldigt främmande för de allra flesta människor fortfarande. Det är sådant man ser i talk-shows och läser om i Amelia, och förfasar sig över typ. Och det ÄR trots allt bäst för barnen att komma till på normalt sätt, som nästan alla andra, att känna båda sina föräldrar och hela sin identitet, att kunna prata om "min mamma och min pappa" på dagis och i skolan...

Om föräldrarna skiljer sig så småningom så är det ingen katastrof däremot, för skilda och separerade föräldrar är så vanligt idag.
    Alternativa sätt....förfasa sig över? Det får stå för dig, så tänker inte jag och jag har inte märkt att dom i min omgivning gör det. Om jag hade varit gay så tro f*n att jag hade skaffat barn med min partner om båda velat det. Och jag är rätt konservativ med en karriär som inte många har. Finns inget alternativt med en läggning vi alla föds med, den är olika och inte ett val.

Bättre med en mamma och pappa? Vete sjutton, jag är både och ungefär eftersom barnens pappa aldrig brytt sig om att vara delaktig. Om jag hade varit gay och haft en deltagande förälder med mig så hade det varit bättre än den frånvarande pappan mina barn har. Garanterat.
Svar på tråden Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?