Anonym (Inte i början, senare kanske) skrev 2024-04-02 16:12:52 följande:
Ingen här har sagt att män ska sänka sina krav, frågan är om många tar en person som är good enough, alltså deras eget val inte av någon annans påtryckning
Tråden handlar inte om att säga till någon att sänka sina krav utan om man själv har gjort det eller om det är vanligt att folk dvs både kvinnor och män kan göra det.
Gäller alltså om både män och kvinnor har blivit ihop med någon good enough, inte att man ber eller säger till någon att göra det inte heller att det skulle handla om enbart män.
Tråden handlade heller inte om att andra hade åsikter om ens val, det har heller ingen skrivit något om.
Tråden handlade inte heller om åldersskillnad.
Så frågan gällde om det är vanligt att man väljer någon good enough, inte vad andra hade för åsikter om ens val.
Du kanske kan svara på den på den frågan?
Tror du att det är vanligt?
Jag har inte läst alla svar i tråden, men här på FL så är det många som sagt att män ska sänka sina krav, ta det han får.
Jag vet inte hur andra gör. Jag tackade nej till kvinnor som var intresserade, för de kändes inte rätt för mig. De var "good enough", men inte tillräckligt. Jag ville helt enkelt inte ha förhållanden med dom.