• Anonym (S)

Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?

Jag har aldrig varit himlastormande förälskad eller knappt ens kär i min partner. Men för första gången i livet upplever jag känslor som jag aldrig haft med någon annan förut. Trygghet, stabilitet, pålitlighet. Han litar på mig till 1000%, ställer alltid upp och finns alltid där och jag gör detsamma för honom! Vi är verkligen a match made in heaven, trots att fjärilarna inte hoppar i magen när vi ser varandra. Det känns som något betydligt djupare. Har aldrig mått så bra i en relation, varken kärlek eller vänskap, som jag gör i denna! Det känns som att jag har hittat hem.

• Anonym (S)
    BellaDonnna skrev 2024-04-02 15:31:05 följande:
    Jag förstår det som er relation är stark och verkligen är djup på kärlek och det låter fantastiskt att få känna sån trygghet som du gör. Men jag måste fråga hur det kommer sig att du blev tillsammans med någon som du inte var kär i från början? Var det ömsesidigt? 
    Det typ "bara blev"! Vi hade jobbat ihop tidigare och kände varandra. Så blev det en spontan utekväll, vi gick hem (på var sitt håll!), umgicks sen varje dag, hittade på saker, började ha sexuellt umgänge och här är vi 3 år senare. Vi har inte ens diskuterat det här med förhållande, vara ihop etc, men vi bor så gott som ihop och har inte tillbringat många nätter utan varandra under dessa år.
Svar på tråden Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?