• Anonym (Mx)

Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?

Även om många inte vill tänka så, så väljer den uteslutande majoriteten partner efter egna förutsättningar. Vad har man att erbjuda/vad kan man få i partnerväg?

• Anonym (Mx)
    BellaDonnna skrev 2024-04-01 07:43:08 följande:
    Hur menar du då? Tänker du att man inte är kär från början och tänker att vi 2 kan nog funka ändå? 
    Man kan vara kär i medelmåttor också. Jag vet ju tex att jag inte kan välja och vraka på alla kvinnor över hela jorden. Man lär sig känna av vilken nivå man ligger på och väljer ofta partner utifrån detta.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (X) skrev 2024-04-01 08:08:59 följande:
    Jaha? Och vad har det att göra med att man älskar personen eller inte?
    Om man träffar någon som ligger över sin nivå så har man större förutsättningar att bli kär/förälskad/attraherad.
  • Anonym (Mx)

Det finns många som nöjer sig, men ingen av dessa säger det.. då är man socialt efterbliven. Alla, precis alla, säger att en nuvarande partner är unik och den bästa  på denna jord.

• Anonym (Mx)
    Anonym (vet inte) skrev 2024-04-01 10:22:34 följande:
    Jag tror det med, de sågar inte av den gren de sitter på, men jag tror också faktiskt att för riktigt nära så säger de sanningen, och då är det ett förtroende som ges, som inte är tänkt att brytas. 
    Ja, om man nu valt den bästa på denna jord. Varför klagas det så mycket på partners till riktigt nära bekanta isåfall.
  • Anonym (Mx)

Som man tror jag att det är ungefär samma när man träffar någon. Men när det kommer till att behålla någon som man inte är helt nöjd med så är män mer toleranta än kvinnor.

Det är inte männen i första hand som bryter upp förhållanden. Män kör mer på good enough än kvinnor i längden tror jag.

• Anonym (Mx)
    Auditanne skrev 2024-04-02 08:28:25 följande:
    Sant, barnen är viktigast. Trivs man sedan inte med sin karl så går det alltid att skilja sig tack och lov.
    Även jag som man håller med om detta. Barnen är viktigast i livet. En ny partner kan man träffa senare.

Även om man kan få barn sent som man, så hade det inte varit samma grej. Om man vill ha ett aktivt liv och få vara med i ens barns liv, så kan inte män heller vänta för länge.
Svar på tråden Är det vanligt att man väljer partner som är "good enough"?