• Spucks

Krav på vuxet barn?

Han ha bra betyg - varför ska han plugga mer? Vad han gör under sin fritid tycker jag inte heller du ska lägga dig in, så länge han inte gör något skadligt eller olagligt. Att sova halva dagen har väl även vi gärna gjort som ungdomar/unga vuxna? Han gymmar och tillbringar tid med sin flickvän? Vad är det för fel med det?
    Att han inte vet vad han vill göra efter gymnasiet är säkert jobbigt för honom. Och han lär inte plötsligt veta bara för att du tjatar. Du kan ju vid ett lungt och trevligt tillfälle säga till honom att det är lungt att inte veta vad han vill göra, han kan ju jobba i vilket jobb som helst ett tag och under tiden funderar över om han vill plugga vidare eller utbilda sig eller vad som helst.

Krav däremot borde du ställa (och borde ha ställt för länge sedan) när det gäller vardagsbestyr. Sedan undrar jag även hur mycket pengar han får från er, eftersom han inte ser något behov av att jobba.

• Spucks
    Anonym (N) skrev 2024-03-31 10:05:53 följande:
    Hans tjej är riktigt konstigt om hon bara vill dejta arbetslösa män som bor med sin mamma. 
    Överdriver du alltid såhär? En 18 åring som går gymnastiet är en "arbetslös man som bor med sin mamma"?
  • Spucks
    EpicF skrev 2024-03-31 18:50:50 följande:
    Har du läst ts första mening? 

Annars kommer den här: "Min är 18 och tar snart studenten. Osäker på hur mycket krav jag bör ställa"
    Och var i de meningar står det att hon syfter på tiden EFTER studenten?
Svar på tråden Krav på vuxet barn?