Inlägg från: Anonym (Hin håle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hin håle)

Krav på vuxet barn?

Fråga honom var han ska bo efter studenten och hur han ska ha råd att betala sina räkningar för sin bostad. 

• Anonym (Hin håle)
    Fråga honom var han ska bo efter studenten och hur han ska ha råd att betala sina räkningar för sin bostad.
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-31 11:05:52 följande:
    Han har sökt kommunens sommarjobb några år, men inte fått det. 

Ja vi har pratat om vad som ska gälla. Jag vill inte börja ta betalt hemma direkt, men kommer inte betala en krona mer och han ska få hjälpa till med matkostnader. (Han har en tendens att tömma kylen :))

Jag känner INTE att det är ok att gå hemma en hel sommar och vänta på utbildning. Men vet heller inte hur jag ska få honom att söka sommarjobb, eller ens söka nån utbildning. Men samtidigt kanske allt löser sig, det vet jag ju inte än. 
    Hur har han fått pengar då? 
    Hur ska han ha råd.att betala sina räkningar och stå för sina utgifer efter studenten? 
  • Anonym (Hin håle)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-03-31 11:19:35 följande:
    Han är sparsam av sig. Han har tömt sitt konto där han sparat månadspeng och födelsedagspengar sedan han var liten. 

Så det har jag frågat... han bara rycker på axlarna. 
    Berätta då för honom att du förväntar dig att han självklart flyttar efter studenten och ge honom en tidsfrist,siste juni tex. 
  • Anonym (Hin håle)
    EpicF skrev 2024-03-31 17:59:52 följande:

Anonym (K): "Min är 18 och tar snart studenten. Osäker på hur mycket krav jag bör ställa. "

Du förstod inte att ts efterfrågar krav som hon bör ställa EFTER det han har gått ut gymnasiet.... 🤔

Fast det skriver inte TS. Det blir ju dumt att skriva en sak men mena en helt annan....
    Läs vad det står utan att lägga egna värderingar.
  • Anonym (Hin håle)
    EpicF skrev 2024-03-31 18:07:12 följande:
    Det var precis det ts skrev i första meningen i trådstarten. 

Läser folk inte hela trådstarten före dem kommenterar? 🤔
    Ordblind? 
  • Anonym (Hin håle)
    EpicF skrev 2024-03-31 18:50:50 följande:
    Har du läst ts första mening? 

Annars kommer den här: "Min är 18 och tar snart studenten. Osäker på hur mycket krav jag bör ställa"
    Du har verkligen en bristande läsförståelse. 
    Ingenstans i den meningen står att läsa att det gäller efter studenten.
  • Anonym (Hin håle)
    EpicF skrev 2024-03-31 18:59:40 följande:
    Du läste alltså inte att ta 18 åriga son tar studenten och kopplade inte att hon menade irav efter studenten. Vilket är rätt uppenbart. 
    Nej, jag är läskunnig. 
    Du borde leva efter devisen ''assumption is the mother of all fuck ups''.....girl you just fucked up....
Svar på tråden Krav på vuxet barn?