• Anonym (A)

Krav på vuxet barn?

Jag tycker du helt sonika ska sluta tvätta hans kläder, plocka upp efter honom och serva honom. Han KAN göra såna saker själv. Och oavsett om han mår dåligt eller liknande så måste man ändå ändå tvätta och städa, det är så det är att vara vuxen. 
    Ställ ett krav på att han ska börja betala hemma några månader efter studenten. Hur betalar han gymkort/nöjen/transport? Om det är ni som ger honom pengar till det , sluta genast med det. Det är ett privilegium och ingen rättighet. Om han inte kan bidra öht till hushållet och är otrevlig när du ens försöker samtala med honom, varför ska han då ha rätten att göra massa roliga nöjen? 

Jag kanske låter hård, men jag dömer inte alls dig som förälder. Men jag vill bara säga till alla som vill pådyvla att "tonåringar är såna", att nej det måste de inte vara. Det är en kulturell föreställning. Jag har bott i endel andra länder i världen och på många ställen klarar tonåringar både att vara respektfulla mot sina föräldrar och ta ansvar i hushållet. 

Svar på tråden Krav på vuxet barn?