Lördag som eskalera
Ja, många röda flaggor här.
Men TS hävdar att hon kände honom innan de flyttade ihop så då visste hon ju vad han var kapabel till.
Ja, många röda flaggor här.
Men TS hävdar att hon kände honom innan de flyttade ihop så då visste hon ju vad han var kapabel till.
Hur mycket vet du egentligen om hans dryckesvanor?
Att han håller igen nu i början är bara naturligt, men du vet ju inte hur mycket han drack innan nu flyttade ihop. Har du aldrig funderat över varför han fick för sig att börja dricka starköl direkt på morgon, det är ju ett typiskt alkis-beteende?
Har han fått arbete på din hemort?
Alla ni som tycker TS och mannen ska söka hjälp; har ni aldrig betett er destruktivt på ett eller annat sätt i era liv, men insett det inte håller och bara ändrat er av er själva då ni bestämt er? Söker ni verkligen hjälp för allt? eller är ni så perfekta ni aldrig gjort något destruktivt? Själv har jag nog flera saker, men det har bara varit att bestämma sig att inte göra så igen.
Jaså min tråd tog fart igen.
Jag mår bra och relationen har hämtat sig bra efter händelsen. Det "men" jag har kvar är att senast han blev arg på mig och höjde rösten så blev jag riktigt rädd och började gråta hysteriskt. Bråket upphörde tvärt då men var ingen kul känsla så jag inser ju att där finns att bearbeta hos mig och att jag borde prata med någon.
(Detta var första gången efter händelsen som vi blev lite ovänner och rösten höjdes.)
Då kan ju TS slå honom. Med hennes logik så gör de då båda fel, och sedan kan de gå vidare och göra rätt. Tills nästa gång. De kan även skylla på att de provocerar varandra, så behöver ingen känns att den gjort fel.
Obs ironi.
Så himla läskigt, ledsamt och frustrerande att höra en person tro att mordhot och knytnävsslag är något man kan förlåta och gå vidare efter då det finns en "ursäkt". Finns ingen som helst ursäkt i hela världen och jag hoppas innerligt att TS överlever nästa gång det händer.
Menar du att er relation är sund?
Att det ni gjorde är bra?
Att slå på någon i en relation är per definition destruktivt. Hur kan du inte fatta det?
Ni kan få fortsätta älta detta om ni vill. Jag har tagit beslutet att vår relation är värd en chans. Jag har lagt det bakom mig och där finns ingenting ni skriver som kommer att få mig att ändra åsikt. Jag vet hur vi har det i vanliga fall och det är underbart. För mig är detta nu bara en dålig mardröm.