Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Anonym (Elise) skrev 2024-03-27 20:30:34 följande:

Jag måste inte känna er för att kunna svara på tråden ts.

Vuxna bråkar ibland men de hotar INTE med att döda, skada och slår varandra. Du kan tumma ner mina inlägg hur mycket du vill.

Fattar du inte att en gång är inte ingen gång utan en gång för mycket? Och nu gråter han och lovar guld och gröna skogar.

Hade HAN varit en bra man som du säger, som råkat göra ett misstag, så hade HAN lämnat och sökt hjälp! 

Alla kvinnor som dödats av sina män, sambor och pojkvänner har en gång varit i din situation. De har alla varit med om första slaget, glöm inte det.

Tur att dina barn har en pappa i alla fall, får väl hoppas att han får reda på det här och att soc lyssnar på honom när han begär hela boendet eftersom du inte klarar av att fixa en trygg miljö hemma.

Trist att du drömmer mig så men antar jag tänkt samma om jag läst om detta
  • Anonym (Why)
    Anonym (Elise) skrev 2024-03-27 20:42:05 följande:
    Jag dömer inte dig, jag dömer din sambo. Men du vet ju att du måste lämna, det blir svårare för varje slag och dina barn KOMMER att drabbas,
    Ska främlingar på nätet bry sig om deras säkerhet mer än deras egen mamma? Och ja som sagt, jag låter hård nu. Men det är ju såhär det börjar. Det finns tyvärr många barn som förlorat sin mamma, som tvingats leva med att hon blir slagen gul och blå tills det en gång går för långt.

Skulle du berätta för familj och vänner om det här? Om det nu inte är så farligt och han är så snäll, så kan du väl berätta det här? Vad hade du sagt till DIN dotter eller son, om de var i samma sits? Stanna, han är ju snäll för det mesta? Eller vilket råd hade de fått, dina barn, om de kom och sa att deras partner hade hotat att döda dem, sätta dem i rullstol och slått dem med knytnäve rakt i ansiktet så de blöder? Hade du sagt till dem att stanna, han gråter ju, han lovar att aldrig göra om det?
    Nä, det hade jag inte gjort förstås. :( 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Omg) skrev 2024-03-28 00:02:34 följande:
    Jag förstår inte riktigt en sak TS...

Tänker du att er situation på något sätt är unik från andra män som dricker/dödshotar/slår sina kvinnor?

Kan berätta att majoriteten av män som gör ovan nämnda beter sig EXAKT som din sambo.

Googla "våldscirkeln":
    Händelse - skuld - skam - försoning - smekmånad - upptrappning - händelse - skuld - skam - försoning osv, osv, osv...

Sluta håll på nu, lämna! Ni har bara varit ett par i 9 månader och det är såhär en dag blir för er? Inte sunt eller frisk överhuvudtaget!

//
    Min tanke är väl mer att det är värt en chans. Händer det igen från någon av oss så är där inga tveksamheter men jag hoppas att detta var något som aldrig någonsin mer kommer att hända varken från min eller hans sida
  • Anonym (Why)
    Anonym (??????????) skrev 2024-03-27 23:08:03 följande:

TS, sök hjälp. Sambon också. Seriöst slå varandra??? Vad är felet på folk, har man inga spärrar kvar? Den man ska älska mest i hela världen? Nä, inte ok

Nä, det är verkligen inte okej. Han har åtminstone alkoholen att skylla på, själv vet jag inte vad jag ska komma med. Verkligen inte okej agerat av någon av oss
  • Anonym (Why)
    Anonym (M2) skrev 2024-03-27 22:50:51 följande:

Man hotar inte att döda någon eller sätta dem i en rullstol. Så vore jag du skulle jag ta en allvarlig funderare på ert förhållande. Han har betett sig värst helt klart. Dock har du också betett dig rätt illa. Väldigt fult att börja prata om att någon annan man ska hämta upp dig och du var också den som slog först.

Sen är det förstås inte så sunt att börja dagen med starköl för att man ska städa. Men det är besides the point i det här fallet kan jag tycka. Folk kan ha udda alkoholvanor utan att för den delen vara hustrumisshandlare.

Ja det är jättefult av mig och kan fattar inte hur jag kunde säga så. I stunden var jag väldigt irriterad och arg och drog till med något jävligt dumt som jag visste skulle såra. Skäms som fan över det. Som sagt, är jag 15 år gammal eller 40? Borde bannemej veta bättre än så
  • Anonym (Why)
    Anonym (Siv) skrev 2024-03-28 07:23:05 följande:

Min poäng är att trots att du var så arg att du sa elaka saker och slog honom, så slog du inte hårt nog för att lämna märke. Även om man är svag blir det ett märke om man slår någon så hårt man kan. Du höll tillbaka. Han slog dig så du började blöda. Du ville såra honom och sa elaka saker. Han ville göra dig rädd och hotade dig. Ser du skillnaden? 

Han är lugn tills han blir provocerad, sen är han uppenbarligen inte lugn längre. 

Har du koll på hur hans tidigare relationer har varit?  Jag tycker du ska höra med hans ex eller någon som känner hans ex väl. Kolla om han har några domar på sig. 

Jag kollade redan innan vi blev ett par och han har ingenting i brottsregistret på sig. Hans ex blir väl inte helt lätt men mamman till hans barn har han en bra relation till. 
    Han säger själv att trots att man aldrig ska skylla på alkoholen så är det pga att han drack som det eskalera till den nivån för han vet med säkerhet att det aldrig hade hänt annars. Och jag tror honom för inget liknande har någonsin hänt. Det som sker nu är att han inte kommer dricka på ett tag för att visa mig att det är inte så viktigt för honom att dricka öl. Och när han sen kommer dricka igen så kommer det vara 1-2 öl 1 kväll i veckan för han tycker det är gott. 
    Vi har ju varit på fester ihop och haft ostbricka hemma ihop med båda 2 lite salongsberusade och aldrig haft några som helst problem
  • Anonym (Why)

Hör er och tar åt mig. Är kanske bäst att avsluta men det gör så jävla ont nör vi är så fina mot varandra annars :(

• Anonym (Why)
    Anonym (Omg) skrev 2024-03-28 13:14:43 följande:
    Ni har ju redan passerat en otroligt grov gräns som majoriteten av människor aldrig passerar ens när de varit tillsammans hela livet - ni passerar den när ni varit ett par i 9 månader (!!!!).

Men visst, du verkar redan ha bestämt dig för att fortsätta trots alla råd. Lycka till.
    Märks du inte läst senaste jag skrev
  • Anonym (Why)

Har tagit ett beslut att en gång är ingen gång. Vi är vuxna men betedde oss jävligt illa och det får inte hända igen, aldrig någonsin. Det vet både han och jag. Så nu går vi vidare och väljer varandra och att lita på att det vi har tillsammans är starkare än helvetet vi utsatte varandra för denna hemska dag. 

• Anonym (Why)
    Anonym (M) skrev 2024-04-09 18:28:38 följande:

Vad har ni för plan inför nästa gång det händer.?

Om det nånsin skulle ske igen så är det adjö med relationen. Från bådas sida. Man gör inte så, aldrig och vi har båda betett oss så jävla illa mot varandra. Valt att förlåta och gå vidare men aldrig nånsin att det får ske igen, då är det över
Svar på tråden Lördag som eskalera