Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-09 22:30:12 följande:
    Hur kan du vara så säker på det? Din nyfunna sambo var troligen rätt påverkad om han druckit extra starka starköl i 6 timmar, men du var nykter och har absolut ingenting att "skylla" på. Så varför skulle inte Du kunna bete dig illa igen? Förstår om han inte gör det igen om han tar det lugnare med alkohol och slipper provokationer. Ni har ju nyss träffats och borde bara vara nyförälskade, inte bråka och slåss. 
    Ni kanske flyttat ihop för snabbt och borde leva särbo ett tag?
    Är ju det som är grejen , vi ÄR nyförälskade. Och du har så rätt, jag har ingenting till mitt försvar. Men så mycket som jag skäms så vågar jag påstå ändå att det inte sker igen.

Ja kanske vi flytta ihop fort men vi hade 40 mil mellan oss och jag jobbar varannan helg därav det blev så
  • Anonym (Why)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-10 06:52:46 följande:
    Att ts sambo hade druckit alkohol vid tillfället vet ingen om det har med saken att göra eller ej. Han k a n s k e inte hade slagit tillbaka (!) om han varit nykter, eller så hade han gjort det i alla fall.
    Så att han aldrig mer ska kunna dricka alkohol pga detta tycker jag inte är rätt. Förutsatt att han i vanliga fall utan provokation inte agerar aggressivt.
    Jag håller helt med dig, visst han hade inte slagit tillbaka om han inte hade druckit så mycket men det ger mig ingen som helst rätt att ge mig på honom fysiskt. 
    Han brukar dricka öl på helgen för han gillat öl och det har aldrig varit något problem förutom att jag har lite svårt med det då jag inte är van vid att ha någon som dricker mer än vid fester. Dock är det starka öl och han känner själv att det var en väldigt dålig idé att dricka så tidigt och det blev ändå en del öl så den biten har han själv sagt att han inte kommer att göra igen. Men att han ska sluta helt för att det blev såhär en gång är inget jag kommer begära. Hade det varit ett problem allmänt så vore det en annan sak. 
    Vi har pratat väldigt mycket om denna händelsen just dagarna efteråt. Vi skäms väldigt båda två och jag förstår reaktionerna det blir här men då jag känner både mig själv och honom så blir det så fel att läsa att ni tycker vi är psyko och inte bra för varandra och allt annat. Detta är inte vi och att det hände en gång tycker jag inte ska lägga grunden för hela vårt förhållande. 
  • Anonym (Why)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-10 06:57:04 följande:
    Är det något att skylla på , att han druckit starköl sedan tidig morgon, när de skulle städa? Om min man gjort det hade jag också blivit jättesur och arg. Det är ju ofattbart dåligt. För mig låter det som alkoholism, kan inte se någon annan förklaring.
    Handla mer om att han tycker städning är bottenlöst tråkigt men han insåg själv att det var en väldigt dålig idé så det lär inte upprepas igen.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-10 07:57:37 följande:
    Han har ju faktiskt rätt. Det är supertrist att städa, det blir lite roligare med öl under tiden,  men för min del blev det inte lika noga städat då tyvärr. 
    Vi städa på ganska bra fram till klockan 14. Så kök och vardagsrum blev utan storstädning
  • Anonym (Why)
    Jemp skrev 2024-04-10 12:00:21 följande:
    Trots att hans öldrickande varit ett problem redan innan? 
    Nä det har det inte. Det är jag som är ovan med att ha en man som vill dricka öl på kvällen, att jag är ovan gör det inte till något problem. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Städöl) skrev 2024-04-10 13:33:55 följande:

Jag och min man har alltid städöl, på med musiken på hög volym och sen känns det bra mycket roligare, dock brukar vi kanske vänta tills efter frukost och så, en öl kl. 8 händer nog bara på Arlanda;)

Men Ts, ni har inte varit tillsammans så länge, bråkar ni ofta? Och vad handlade dispyten om? Är det något lika omoget som resten av bråket så skulle jag ta mig en allvarlig funderare 

Nä, vi bråkar inte. Har väl haft meningsskiljaktigheter men inte bråkat innan. Jag minns inte riktigt vad dispyten börja i men han blev sur över något jag sa, antar jag kommentera hans drickande för plötsligt skulle han hälla ut ölen och sen bara det gick utför. Så ja förmodligen lika omoget. Känner att jag har tagit mig en allvarlig funderare kring detta. Hur idiotiskt vi båda två betedde oss , hur mycket vi ångrar oss och vill ha det ogjort. Hur underbart vi har det annars. Självklart också tänkt i banor att om detta händer så kort inpå så känns det extra illa men också att om jag släpper oss för att det blev såhär en gång så släpper jag en man som förstår mig på ett sätt som ingen annan gjort. Som älskar mig på det viset jag vill och behöver att bli älskad på. Jag har funderat och avvägt och kommit till detta beslutet. Jag vill leva med honom och detta går aldrig någonsin under några som helst omständigheter upprepas igen, det har vi ett ansvar i båda och jag kommer göra min del och är övertygad om att han kommer göra detsamma.
  • Anonym (Why)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2024-04-10 14:41:51 följande:
    Man kan tolka detta som två mycket ensamma och desperata människor som valt att flytta ihop efter att ha känt varandra typ en kvart pga att de aldrig kommer lyckas få någon annan. Då blir de blinda gällande alla röda flaggor från bägges håll. Men jag hoppas det blir bra till slut när de har lärt känna varandra lite, oavsett om de väljer att fortsätta kämpa vidare ihop eller separera. 
    Väldigt orättvist. Vi flytta ihop för där skiljde 40 mil mellan oss och jag jobbar varannan helg. Innan detta förhållandet var jag gift i 14 år. Varken han eller jag är desperata, vi blev och är förälskade. 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-04-10 15:34:57 följande:

Spelar ingen roll, du känner honom inte. Det gör man inte efter så kort tid. 

Varför börjar man ens dejta någon som bor så långt bort? Du visste väl det från början? Att gå vidare med någon som bor så långt borta istället för att vänta på någon som bor närmre, där man kan ta det i lugn och ro, känns faktiskt lite desperat. Ni har väl barn också? 

Jag planera inte att bli kär, gör sällan det
  • Anonym (Why)
    TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-11 07:53:33 följande:

Tre saker tycker jag är röd flagg.

1. Börja dricka extra stark starköl klockan åtta när man har bestämt att man skall städa som par. 

2.Besvara örfilen med knuten näve, hårt, så att hon blev skadad. 

3. Hota att döda henne om hon träffar andra män, eller åtminstone göra henne rullstolsbunden. 

Det sista är allvarligast. Totalen visar på en man som har svårt för att hantera alkohol, är okontrollerat aggressiv och svårt svartsjuk. 

1. Jag håller med och mannen ifråga insåg det av sig själv att det var en dålig idé. Kanske inte eg att dricka klockan 8 på morgonen men att det blev lite för många fram till 14. 

2. Håller också med. Jag slog först och jag förvänta mig faktiskt slag tillbaka. Jag ångra mig i samma stund som jag slog och tänkte vad fan gör jag men jag förvänta mig inte att han bara skulle ta det men trodde på örfil tillbaka. Det där att män inte ska slå på kvinnor gäller ju om kvinnan inte slår. Så lite både och, anser det var mitt fel som tog till ett slag men önskar hans svar inte varit med knuten näve.

3. Det var jävligt fel av mig att hota vara med andra, så gör man verkligen inte. Antar jag helt enkelt ville såra honom och gjorde det på en väldigt svag punkt. Hans hot är helt klart resultat av att han druckit förmycket. Jag ifrågasatte ju honom direkt.

Han är inte speciellt svartsjuk, han är aldrig kontrollerande annars, kollar inte min telefon eller frågar vem det är som skickar på messenger och dylikt. Hans svartsjuka kom av det jag sa och är väl ganska naturligt man blir svartsjuk om man får det slängt i ansiktet. Han har i vanliga fall inte problem att kontrollera alkohol, självklart märks det när han dricker men aldrig annars på något aggressivt vis utan mer att han blir ännu mer kärleksfull, lite klängig och upprepar sig. I normala fall snackar vi ju inte heller dom mängderna. 

Summa summarum, det blev fel på så himla många vis den dagen. Beslutet är taget och även fast det när jag skrev detta inlägg kändes skönt att få lätta på sitt hjärta i stunden för främlingar så känner jag nu att jag borde låtit bli. Jag borde ha tagit det med någon som känner oss och vet om att detta inte är vi. Jag förstår att ni dömer ut oss men jag tycker ni är för hårda utifrån en incident och att många lägger till egna historier om att detta måste hänt förr, ni måste vara si och så osv. Jag vet vad vi är och vi är bättre än såhär
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-04-11 09:00:54 följande:
    Om ni bodde 40 mil ifrån varandra så planerade ni väl era träffar? Har svårt att tro att man åker 40 mil om man inte tror att man vill bli kär. 
    Vi pratade över nätet och i telefon länge och varandra dag innan vi träffades så var kär innan. Trodde aldrig man kunde bli kär i någon man aldrig träffat men hade tydligen fel
Svar på tråden Lördag som eskalera