Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Lördag som eskalera

Anonym (Eh) skrev 2024-03-27 12:21:53 följande:
    Seriöst...? Klart det är ett problem NU som ni måste ta tag i.
    Mena inte att det inte är ett problem men att vi aldrig förr haft det så. Men du har kanske rätt, bör kanske leta upp nummer dit vi kan vända oss för råd med detta 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Eh) skrev 2024-03-27 12:27:32 följande:
    Nej inte förr men nåt brister ju i kommunikation och/eller att hantera känslor, så det skulle ni behöva ta tag i. Risken finns att det händer igen.... Kolla med kommunen, de har billig rådgivning.
    Tusen tack för ditt konkreta tips, jag ska kolla upp detta nu direkt
  • Anonym (Why)
    Tow2Mater skrev 2024-03-27 12:46:55 följande:
    Så det låter ju som ni båda fick en läxa efter chocken det gav er. Kom överens om att inte slåss, inte hota, etc och så går ni vidare så. Händer det ännu en gång och ni inte kan stoppa och hantera det kan ni ju ta andra beslut.
    Jo det är så vi pratat och eg bestämt. Jag hat bara lite bekymmer med att komma över det. Samtidigt måste jag ju om vi överhuvudtaget ska kunna funka 
  • Anonym (Why)
    Anonym (Man) skrev 2024-03-27 12:40:15 följande:

Kraftigt onödigt från bägge.
    Du drog det för långt, över gränsen när du slog honom.
    Han slog dig tillbaka, en kvinna, vilket i min bok är helt oförlåtligt.

Så som jag förstår det så var det du som eskalerade varje situation (jag kan givetvis ha missförstått ditt inlägg).
    Du slog honom först, han blev förbannad och slog dig.
    Riktigt dålig situation där båda har felat, men skillnaden är att ditt slag troligen inte skadade honom. Han skadade dig.
    Parterapi som någon redan föreslagit är väl ett alternativ.
    Men om ni inte kan klara er igenom en dag med städning utan att han dricker sig redlös och att ni går lös på varandra är det kanske lika bra att göra slut innan du skadar dig.

Tror det är en rimlig slutsats att jag eskalerade situationen förutom nör jag ville han skulle sluta prata med mig och han vägrade vara tyst, för där var jag så uppretad och ville att han inte skulle prata mer med mig och därav jag gick ut från sovrummet för att bryta. Men då han följde efter så funka inte brytningen
  • Anonym (Why)
    Anonym (M) skrev 2024-03-27 13:36:37 följande:
    Nu är det så här ert förhållande ser ut.
    Ni har gått över gränsen utan anledning och det kommer hända igen. På något vis provocerar ni varandra. Inte en chans att ni kan hålla er från att gå över gränsen vid framtida gräl.

Vad handlade första dispyten om? Den som fick dig att säga att du skulle åka till en annan man.

Mitt råd är att ni går isär efter detta. Något har gått sönder som inte kan göras ogjort eller lagas.
    Att jag påpeka om hans öldrickande
  • Anonym (Why)

Jag hör vad ni säger men ni tror alltså att har det hänt en gång så kommer det hända fler ggr? Inte att man kan lära sig av det och aldrig någonsin hamna i något liknande igen?

• Anonym (Why)
    Anonym (Wow) skrev 2024-03-27 14:50:20 följande:
    Har han hotat med att slå dig innan?

har du hotat med att träffa andra män innan?

har dessa saker hänt innan så har ni ingen sund kommunikation och är destruktiva. det kan bara bli värre från här...
    Nej och nej
  • Anonym (Why)
    Anonym (Mk) skrev 2024-03-27 15:08:03 följande:

Med tanke på hans inställning till alkohol och ditt sätt att agera, så finns det stor risk att det eskalerar fler gånger. 

Vill du verkligen vara med någon som dricker alkohol direkt på morgonen och är full på eftermiddagen? Som hotar dig?

Nej. Men han har lovat att inte dricka så mer
  • Anonym (Why)

En sak som kanske spelar roll, kanske inte:
    Han har flyttat ner hit. Han har varken familj eller vänner här medan jag har all familj och vänner nära inpå. Jag har folk att vända mig till OM det skulle ske igen. Han har ingen på rejält många mil. Det talar för att han talar sanning att det aldrig ska ske igen

• Anonym (Why)
    Anonym (Tankfull) skrev 2024-03-27 15:28:16 följande:

Att ni så tidigt i er relation har gått så långt över gränsen är alarmerande och är INTE vanligt förekommande i en sund kärleksrelation.
    Du säger att detta kom som en chock, han då, har han också uttalat sig att det kom som en chock?
    Jag har upplevt från tidig barndom när tre av mammas väninnor blev slagna av sina män och psykiskt attackerade.
    Det är helt ofattbart och måste vara en ren slump att hon råkade på tre kvinnomisshandlare i sin bekantskapskrets, men så var det.
    Det började med små saker, som hårda kränkande ord och när det inte längre räckte kom slagen ganska fort.
    Det gick alldeles för långt för två av kvinnorna som kunde ha inneburit deras död.
    I samtliga fall fanns en osund hållning till alkohol, en trigger helt enkelt.
    Jag VET också att 1 slag inte behöver innebära att det kommer att eskalera då en tidigare vän fick ta en smäll en gång, men var på din VAKT.
    Ni behöver verkligen sätta er ned och komma överens HUR och VAD ni ska göra ifall ni hamnar i osämja och inte är överens.
    Kanske att ni uttalar PAUS och ger varandra både space och andrum, i olika rum eller att en hår ut på en promenad.
    Ni behöver redan planera in vilka redskap ni ska ta till och ha samförstånd i det, båda måste vara ok med det.
    Jag förstår att din tillit är ordentligt skadad och jag vet faktiskt inte om det ni gjort går att lösa. 
    Jag är också väldigt intresserad av att höra hur killen har resonerat kring det här i efterhand? 

Finns det något ånger?
    Har han kommit med några förslag på åt för att förhindra detta i framtiden?
    Båda måste ta sitt eget ansvar och vilja jobba på relationen lika mycket.

I mina öron är det ändå väldigt många red flaggs, speciellt det med en öl så tidigt på morgonen skulle iallafall få mig rätt äcklad, även om det var under semester eller ledighet, men vi är alla olika.

Hur är hans ölsinne och konsumtion för övrigt?

Jag skulle faktiskt ha tagit en paus i förhållandet?

Han har visat på mycket ånger och sagt att han inte ska dricka så nånsin igen. Och han uttalar också att detta aldrig någonsin får hända någonsin igen. Att om jag skulle slå honom kommer han aldrig svara utan hellre slå sig själv om han känner att han måste.
    Men du hade en väldigt bra sak där att säga ett ord som gör att vi bara tvärt slutar och går ifrån situation och reflekterar var för dig och att båda då vet att det är allvar nu, vi måste sluta. Nu hoppas ju jag att detta aldrig mer sker men känns tryggt om man skulle ha något verktyg ändå in case. 

Han ölsinne är enligt mig att han dricker förmycket men han har ju inte själv tyckt det innan i lördags. Han har druckit öl fredag, lördag och söndag på dagen typ varje helg men inte så mycket som i lördags. Och han säger att det är slut med det.
Svar på tråden Lördag som eskalera