Inlägg från: Anonym (Mk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mk)

Lördag som eskalera

Anonym (Why) skrev 2024-04-11 09:25:25 följande:
    Vi pratade över nätet och i telefon länge och varandra dag innan vi träffades så var kär innan. Trodde aldrig man kunde bli kär i någon man aldrig träffat men hade tydligen fel

Så du valde frivilligt att inleda en relation med en man som bodde 40 mil bort. Det var en aktiv handling, inte något som bara hände. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 09:25:25 följande:
    Vi pratade över nätet och i telefon länge och varandra dag innan vi träffades så var kär innan. Trodde aldrig man kunde bli kär i någon man aldrig träffat men hade tydligen fel

Hur kan man flytta ihop med någon man knappt känner när man har barn?

Det som hände visar ju att ni inte känner varandra eller er själva särskilt bra. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 12:07:15 följande:
    Pratat i telefon varje dag sen april 2023, träffades i maj. Räknar oss som ett par sen typ juni. Vill nog påstå jag känner honom väl. Fortfarande baserar du allt på en grej som hände. Hela världen ska liksom vändas upp och ner för en grej. Man e psykopat och man är dåliga för varann och jag är totalt oansvarsfull som flytta ihop med någon. Men lev du ditt perfekta liv och med dina perfekta val så lever jag mitt

Visste du att han hade detta i sig? Öldrickandet, hotet och knytnäven? 

Sedan är det tragiskt att du tycker att avsaknaden av fylledrickande och våld/hot räknas som ett perfekt liv, som är ouppnåeligt för dig. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 13:00:27 följande:
    Varken det jag gjorde eller sa var heller acceptabelt. Jag vet att jag inte kommer görs så igen så varför ska jag inte tro på att han känner likadant? 
    Sen är det jag som har vänner och familj nära och han som inte känner någon här så han borde känna sig mer orolig än mig för att liknande ska ske igen.

Nja, han vet ju att du stannade denna gång. Nästa gång finns andra förklaringar, antagligen tar du på dig skulden då också. Sedan blir det svårare att lämna, ju mer du investerar i denna relation. 

Bara det att du inte vågar berätta säger en del. Kommer du att väga be om hjälp nästa gång, när det kommer fram att det inte var en engångsgrej? 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Jisses) skrev 2024-04-11 13:16:55 följande:

Jisses. 

Ni hotar varandra med otrohet (du) och mord/våld (han). Ni utövar sedan våld mot varandra, vare sig det är med öppen eller stängd hand så var det ni gjorde mot varandra lika mycket en våldshandling. Han börjar dricka till frukost. Ni flyttar in efter knappt ett halvår tillsammans. Ni verkar inte kunna lösa konflikter på ett konstruktivt sätt utan det verkar handla om att vinna mer än att lösa konflikten innan den eskalerar.

Det låter som ett recept för en lång och hälsosam relation. 

Ja, många röda flaggor här. 

Men TS hävdar att hon kände honom innan de flyttade ihop så då visste hon ju vad han var kapabel till. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 13:22:58 följande:
    Nä, men jag anser inte att jag har det i mig att hota med otrohet eller lappa till någon heller så det är upp till bevis för båda att inte nånsin göra så igen
    Nu vet du att ni båda har det i er. Den vetskapen kan du inte fly ifrån. 
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-04-11 13:04:51 följande:
    Ja med facit i hand så. Han kommer inte dricka så igen. Han vet vad som står på spel om han skulle göra det.

Vi vill ingen av oss att det ska ta slut så därav vårt beslut att fortsätta ihop

Hur mycket vet du egentligen om hans dryckesvanor? 

Att han håller igen nu i början är bara naturligt, men du vet ju inte hur mycket han drack innan nu flyttade ihop. Har du aldrig funderat över varför han fick för sig att börja dricka starköl direkt på morgon, det är ju ett typiskt alkis-beteende? 

Har han fått arbete på din hemort? 

• Anonym (Mk)
    molly50 skrev 2024-05-28 13:12:51 följande:
    Och om han gör om det igen? Ska han få en tredje chans då? En fjärde?
    Det här handlar inte om att han råkat säga en klumpig sak i stundens hetta utan han har både mordhotat och slagit dig.
    För mig förtjänar en sådan man inte en andra chans.
    Även om du hade provocerat honom till det.

Då kan ju TS slå honom. Med hennes logik så gör de då båda fel, och sedan kan de gå vidare och göra rätt. Tills nästa gång. De kan även skylla på att de provocerar varandra, så behöver ingen känns att den gjort fel. 

Obs ironi. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-28 14:00:22 följande:
    Jag förstår att du är ironisk och jag vet också att många kvinnor förlåter och förlåter. Men jag har inte bara mig själv att tänka på.
    Jag vet hur denna lördag gått till, har inte beskrivit varenda liten detalj utan fått med de jag tyckte var relevant. Jag tar på mig skuld men ser definitivt hans skull i det också. Det får inte ske igen och skulle det ske så är det hejdå. Jag har hela min familj nära så jag kan lätt bo hos dom om han skulle ha problem med att flytta ut. 
    Vem mer måste du tänka på, som gör att du inte kan lämna?
  • Anonym (Mk)
    molly50 skrev 2024-05-28 20:10:46 följande:
    Jag förstår att det var ironi. Flört

Men visst gjorde även TS fel här.
    Men jag tycker också det är skillnad på att ge en örfil och att ge ett knytnävsslag och att dessutom ha mordhotat innan.
    Och två fel gör inte ett rätt.
    Ja, det han gjorde var värre. Men TS använder ju sin örfil som ett slags försvar för att slippa se vad han gjort. Eftersom hon också slog så tycker hon att det är ok att stanna. 
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 05:43:35 följande:
    En relation blir inte destruktiv för att det har hänt en gång

Menar du att er relation är sund? 

Att det ni gjorde är bra? 

Att slå på någon i en relation är per definition destruktivt.  Hur kan du inte fatta det? 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 07:18:32 följande:
    Ja vår relation är sund om man bortser från denna enda händelse!
    Nä, det vi gjorde är hemskt och därför gör vi det aldrig igen
    Så då är alla relationer sunda, om man som du plockar bort det destruktiva?

Vem försöker du lura mer än dig själv?
  • Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 08:07:06 följande:
    Skillnaden är att det hänt en gång. 

Och då är det ok att slå någon blodig och hota om att mörda? 

Är det det du skulle svara om din dotter berättar samma sak för dig? Om hon ringer och berättar samma historia för dig, så säger du att hon ska stanna, en gång är ingen gång? 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 08:07:06 följande:
    Skillnaden är att det hänt en gång. 

Hittills. 

• Anonym (Mk)
    Anonym (Why) skrev 2024-05-29 09:06:09 följande:
    Har jag gjort och jag har det jävligt bra. 
    Försök tänka att det faktiskt aldrig sker igen. Då skulle jag lämna någon som får mig att må så himla mycket bättre än jag någonsin gjort. Som alltid visar mig uppskattning och berättar hur fin jag är. Som ger mig fjärilar i magen och kompletterar mig bättre än någon annan på känslomässigt och emotionellt plan. Som aldrig viker från min sida.
    Hade han varit Som min exman och detta hänt hade det tagit slut direkt kan jag lova 

Ja, inlägg 241 visar verkligen hur bra ni har det. 

Svar på tråden Lördag som eskalera