![Tow2Mater](/avatar/thumb/tow2mater/f7869437cbf30cac356f315283ccb1bd.jpg)
-
Så det låter ju som ni båda fick en läxa efter chocken det gav er. Kom överens om att inte slåss, inte hota, etc och så går ni vidare så. Händer det ännu en gång och ni inte kan stoppa och hantera det kan ni ju ta andra beslut.Anonym (Why) skrev 2024-03-27 12:16:49 följande:Jag är tacksam för era tips, det var därför jag skrev här för jag känner mig så villrådig. Vi har såklart pratat om detta och lovat varandra att detta är något som aldrig mer får lov att upprepas, att vi är bättre än såhär. Jag vill ju tro och hoppas det då lördagen inte representerar vårt förhållande men såklart ringer en varningsklocka. Samtidigt hade det inte hänt om jag inte sagt det jag sa så jag har sjukt mycket skuld i det själv
-
Men du ska ju inte slå igen? Det måste ju du lova och hålla.Anonym (Why) skrev 2024-03-27 15:40:00 följande:Han har visat på mycket ånger och sagt att han inte ska dricka så nånsin igen. Och han uttalar också att detta aldrig någonsin får hända någonsin igen. Att om jag skulle slå honom kommer han aldrig svara utan hellre slå sig själv om han känner att han måste.
Men du hade en väldigt bra sak där att säga ett ord som gör att vi bara tvärt slutar och går ifrån situation och reflekterar var för dig och att båda då vet att det är allvar nu, vi måste sluta. Nu hoppas ju jag att detta aldrig mer sker men känns tryggt om man skulle ha något verktyg ändå in case.
Han ölsinne är enligt mig att han dricker förmycket men han har ju inte själv tyckt det innan i lördags. Han har druckit öl fredag, lördag och söndag på dagen typ varje helg men inte så mycket som i lördags. Och han säger att det är slut med det.
Och så borde du sluta tjata om hans alkohol. Tjat får ingen att låta bli att dricka. -
Skit i alla som vill tjafsa TS. Ni har bestämt er for att agera annorlunda nu. Det är bra.
En gång är faktist ingen gång, oavsett hur mycket kråkorna kraxar här. -
Och? Kvinnan slog första slaget.TvillingmammaVästgöte skrev 2024-04-11 18:20:18 följande:Jag läste på en kvinnojours hemsida. Där står:
Det första slaget följs ofta av ursäkter och löften om att det aldrig mer kommer att ske. Många kvinnor avfärdar det första slaget som en engångshändelse och väljer att tro på ursäkterna. -
En del kvinnor lär sig tydligen aldrig räkna ens till två. Vad ska vi gora åt det.Core skrev 2024-04-11 18:21:58 följande:
Googlade på uttrycket en gång är ingen gång, fick direkt träff på en uppsats om våld i nära relationer som är döpt till just det
https://lup.lub.lu.se/luur/download?func=downloadFile&recordOId=9036545&fileOId=9036619
det är ingen slump. Kvinnor som bor med våldsamma alkisar använder sig av den retoriken, som vissa av er backar.
-
Alla ni som tycker TS och mannen ska söka hjälp; har ni aldrig betett er destruktivt på ett eller annat sätt i era liv, men insett det inte håller och bara ändrat er av er själva då ni bestämt er? Söker ni verkligen hjälp för allt? eller är ni så perfekta ni aldrig gjort något destruktivt? Själv har jag nog flera saker, men det har bara varit att bestämma sig att inte göra så igen.
-
Sjuklig svartsjuka präglade er relation, du borde ju kanske gått redan tidigare om man ser det krasst. Tycker inte det är riktigt jämforbart i sammanhanget med TS situation. I ert fall satt destruktiviteten djupare, inte bara ett tillfälle.molly50 skrev 2024-04-13 14:22:41 följande:Jag har själv levt i en destruktiv relation med en sjukligt svartsjuk man som ständigt provocerade mig med sina anklagelser om att jag hade varit otrogen. (Enligt honom)
Det eskalerade och han slog och försökte strypa mig och jag slog då tillbaka.
Men där och då insåg jag också att vi aldrig skulle kunna få det att funka tillsammans.
Så jag gjorde slut.
Jag ville inte leva i ett förhållande som präglades av bråk och respektlöshet.
Jag är inte sådan som person själv.
Så visst kan saker spåra ur och man kan bete sig destruktivt i stridens hetta.
Men man bör också ta sitt ansvar och försöka lösa problemet istället för att fortsätta i samma spår och bete sig lika illa som sin partner. -
Nu har TS med partner valt annorlunda än dig och att gå vidare tillsammans.Nomanisanisland skrev 2024-05-01 12:59:35 följande:Har man valt att vara så vidrig att man hotar med att döda och/eller lemlästa sin partner samt väljer att kränka och plåga den genom att slå den i ansiktet skall man söka hjälp. Jag hade omedelbart lämnat och polisanmält mannen om jag hade varit TS och förmodligen åtminstone lämnat om jag hade varit TS man.
Du behover ju inte spamma ner tråden bara for att du kommer in sent i den. -
De bråkade.Lynx123 skrev 2024-05-27 09:43:45 följande:Höjde rösten? Varför höjde han rösten? Kan han inte diskutera som en normal människa?
Brukar du och din respektive aldrig bråka? Om ni bråkar, brukar ni bråka i lugn samtalston? Grattis isåfall, ni tillhor en perfekta minoritet. -
Så brukar du och din respektive aldrig bråka? Om ni bråkar, brukar ni bråka i lugn samtalston? Eller brukar ni alltid kunna behärska er?Lynx123 skrev 2024-05-27 17:24:39 följande:Ja vuxna människor som inte kan behärska sig kanske är i majoritet - vad vet jag. Har personligen väldigt svårt för det.