• Anonym (Jensa)

Kollega som kör drogad

Jag har en kollega på mitt jobb som har ett missbruk..vi kör mycket bil i jobbet, vi träffar kunder och jobbar inom industri, bland annat vvs, värme- och kylsystem, svets, isolering etc. Ja, ni fattar. Ett jobb som kräver noggrannhet och fokus.
    Min kollega kör påverkad sin privatbil samt arbetsbilen, arbetar påverkar, träffar kunder påverkad.. Ja, det är riktigt illa. 
    Dessutom är han rätt ny på jobbet samt haft sitt körkort i ett år cirka..

Vad borde jag göra i den här situationen? Kollegan är nämligen en rätt god vän.. 

• Svar på tråden Kollega som kör drogad
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Jensa) skrev 2024-03-27 09:22:50 följande:
    1. Ja han missbrukar under arbetstiden.
    2. Cannabis.
    3. Ja
    4. Ja
    Vad baserar du ditt svar nr 3 på? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M) skrev 2024-03-28 02:10:31 följande:
    Jag bor i ett land där cannabis är lagligt, men det är definitivt inte lagligt att sätta sig bakom ratten när man är påverkad. 

Hur gör dom där du bor ? 

Hur kontrollerar dom att man är aktivt påverkad och inte inaktivt? Dvs att du har det i kroppen men inte under rus? 

Vilket land / Delstat bor du i? 

• EpicF
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-28 21:21:38 följande:

Hur gör dom där du bor ? 

Hur kontrollerar dom att man är aktivt påverkad och inte inaktivt? Dvs att du har det i kroppen men inte under rus? 

Det kan bara kontrolleras om/när man blir stoppad i trafiken. 
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-28 22:23:51 följande:
    Fortfarande HUR ? 
  • Anonym (Hmm)
    EpicF skrev 2024-03-28 22:23:51 följande:
    Plus att det inte var du som bodde utomlands. Så du snackar skit. Men försök gärna svara på frågan ändå.
  • Anonym (Jensa)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-28 21:19:57 följande:
    Vad baserar du ditt svar nr 3 på? 
    Baserar det på vad jag har sett såklart och vad han har berättat. Jag hittar ju inte på massa saker för att det är roligt.
  • EpicF

Anonym (Hmm): Jag har bott utomlands i flera år. 

Hur får man reda på om någon kör berusad? 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Jensa) skrev 2024-03-28 22:40:19 följande:
    Baserar det på vad jag har sett såklart och vad han har berättat. Jag hittar ju inte på massa saker för att det är roligt.

Om du inte vet vilken fråga nr 3 var, så hur kan du då svara på det  menar du? 

jag tror du hittar på. Du suktar efter medhåll och självömkan samt vill stärka din paragraf-ryttande. Annars hade du kunnat svara mig djupare än vad du precis gjorde ang fråga nr 3. Du harr alltså svarat på den, blev utfrågad och kom med ett bekräftande svar i relation om att ditt påstående minsann var sant men du kunde inte hänvisa till vad exakt du svarade på. Löjligt.

Du är falsk, uppmärksamhets sökande samt antagligen känner du avundsjuka därmed startar du en tråd där du måste eftersöka bekräftelse.

• Anonym (M)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-28 21:21:38 följande:

Hur gör dom där du bor ? 

Jag bor i Ontario, Kanada, och om polisen misstänker att en förare är hög kan de begära ett salivprov (oral fluid sample) samt att de genomför ett sk standard field sobriety test. Som förare är det straffbart att vägra något av dessa test samt alkomätaren som man blåser i.
  • Anonym (Jensa)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-28 22:49:17 följande:

Om du inte vet vilken fråga nr 3 var, så hur kan du då svara på det  menar du? 

jag tror du hittar på. Du suktar efter medhåll och självömkan samt vill stärka din paragraf-ryttande. Annars hade du kunnat svara mig djupare än vad du precis gjorde ang fråga nr 3. Du harr alltså svarat på den, blev utfrågad och kom med ett bekräftande svar i relation om att ditt påstående minsann var sant men du kunde inte hänvisa till vad exakt du svarade på. Löjligt.

Du är falsk, uppmärksamhets sökande samt antagligen känner du avundsjuka därmed startar du en tråd där du måste eftersöka bekräftelse.

Men herregud, hur mår du egentligen? Fråga nr 3 löd "Har brukandet gått ut över arbetet?" Och sen frågade du vad jag baserar svaret på, vilken jag svarade att jag baserar det på vad jag har sett och vad han har berättat. Rätt så tydligt och uppenbart svar.
    Självklart kan jag hänvisa till en rad massa exempel men varför ska jag göra det för dig? Jag har ju ingen skyldig att berätta för dig, så vad menar du egentligen?
    Det enda löjliga här är dina aggressionsproblem kompis.
Svar på tråden Kollega som kör drogad