Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Män är ytliga

Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-28 10:25:10 följande:
    Ja varför är det så Kaffedraken tror du?
    Varför tror du att kvinnor försöker vara snälla mot andra kvinnor på internationella kvinnodagen och säga att dom duger som dom är?

Varför tror att män inte gör samma sak mot andra män? varför säger män inte åt andra män att dom duger som dom är?

Varför tror du att kvinnor oftare peppar andra kvinnor att dom duger än att män gör så till andra män?

Vad beror det på tror du?

Hur ofta säger du själv till andra män att dom duger som dom är?
    Hur ofta skriver du det själv på sociala medier, till alla män ni är fina och duger som ni är?

Du som är man vet väl kanske då varför män inte gör så?
    Jag uppmuntrar ofta män. T ex om en man är intresserad av en kvinna. Då trycker jag inte ner honom, säger saker som får honom att känna sig otillräcklig.
    Sånt som kvinnor ofta säger till män.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 10:33:39 följande:
    En undrar ju vem som saknar självinsikt 🙄
    Men hur som helst, så är smaken olika och man kan omöjligt förändra någon annan än sig själv.

Mannen jag är förälskad i är både kort och lite tjock, rätt gammal,  men jag är superattraherad ändå. Tycker han är jättefin helt enkelt. 
    Ok, du vill köra den stilen. Helt ok, många vill inte hålla sig till ämnet utan hellre håna TS.
    Störtlöjligt enligt min mening.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-28 10:33:26 följande:
    Jättebra att du säger till andra män att dom duger och är fina som dom är, du tycker väl att det är bra när män säger till andra män att dom fina och duger som det är?
    Det är väl lika bra då när kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger som dom är då, eller vad är skillnaden?

Är det inte bra när män säger till andra män att dom duger och när kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger? så förstår inte varför du blev upprörd när en kvinna på  internationella kvinnodagen ville säga till andra kvinnor att dom duger som dom är?
    Vad var problemet med det? 
    Jag uppmuntrar kvinnor också. Om hon gillar en man så säger jag inte saker som får henne att känna sig otillräcklig. Jag har som sagt träffat flera kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag sa inget. Som exempel så var det en kvinna jag var attraherad av. Ja, hennes utseende tilltalade mig. Typiskt män att vara så ytliga. Men jag såg att hennes rumpa inte var så fast som den kunde ha varit. Jag kanske borde ha sagt nåt till henne, så att hon fick veta vad jag tyckte om hennes rumpa.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-28 10:50:11 följande:
    Det är ju jättebra att du uppmuntrar kvinnor att dom duger som dom är.
    Men det jag reagerade på var att du verkade negativ gentemot att en kvinna på internationella kvinnodagen skrev till andra kvinnor att dom var fina och duger som dom är. 
    Jag är inte negativ till det. Jag är negativ till att man sällan hör kvinnor säga att män duger precis som dom är, att de ska vara sig själva, att de är fantastiska, värdefulla, värda att älskas för den de är.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Feminina skrev 2024-03-28 12:33:37 följande:
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:27:36 följande:
    Jag uppmuntrar ofta män. T ex om en man är intresserad av en kvinna. Då trycker jag inte ner honom, säger saker som får honom att känna sig otillräcklig.
    Sånt som kvinnor ofta säger till män.

Jag är kvinna, och har aldrig någonsin sagt sånt till en man. Är jag ett unikum eller inte en riktig kvinna? Sen stämmer jag inte in på de kvinnor som sitter på facebook och skriver fiiinaste du till allt och alla. För mig känns sånt bara ytligt och falskt. Emellertid så tycker jag att alla ska gå göra det de känner för, och om tjejer tycker det är givande så är det deras ensak. 

Jag är som sagt kvinna och känner inga som uttrycker sig så om killars kroppar. Kanske för att jag inte umgås med unga tjejer i tjugoårsåldern då? 

Det trista när du skriver kvinnor och drar alla över en kam, är att jag inte känner igen mig i mitt kön. Jag är väl lika mycket kvinna som alla andra?

Ja, du är en riktig kvinna. Kvinnor är fantastiska precis som de är. Man ifrågasätter inte kvinnors kvinnlighet på samma sätt. 
    "Du som är man ska väl kunna", "är du ingen man eller?"
    Jag anses vara omanlig som inte haft ett förhållande och blev av med oskulden vid 35, bara legat en gång.
    Jag drar inte alla kvinnor över en kam. Men faktum är att kvinnor får säga saker till män som män inte får säga. Göra det som män inte får. 
    Jag är ytlig och erkänner att jag är det. Men jag tänker också på andras känslor. Därför så har jag aldrig hånat, förlöjligat, anmärkt på, eller klankat ner på kvinnors kroppar, eller kallat dom för okvinnliga, sagt hur de ska vara för att män ska vilja ha dom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Alla är olika) skrev 2024-03-28 19:40:28 följande:

Detta eviga tjat om kvinnors ytlighet?.

Jag har vart djupt förälskad i några män som jag till och med tyckt vart småfula första tiden jag träffat dom.

I takt med att jag lärt känna dom som vänner har attraktion och intresse plötsligt uppståt.
    Då har det spelat mig noll roll att dom vart lite småtjocka och inte sär bildsköna.
    Det har gällt från 20-årsåldern (är i 40-årsåldern nu).
    Har flera vänner som är likadana.

Nätdejting är ju väldigt svårt för många av den anledningen, ut och träffa människor irl istället.

Hon jag var kär i senast, där växte det fram. Eftersom vi sågs ofta och pratade med varann, så fick jag en känsla av henne. Men allt handlade om utseendet, enligt de flesta här. En man i min ålder kan inte ha nåt som en mycket yngre tjej attraheras av. Allt handlar som sagt om utseendet. Tjejer i den åldern vill ha vältränade killar i hennes egen ålder, inga äckliga män som inte får upp den. Min syster sa samma, att tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Själv så var hon ihop med en 20 år äldre man.
  • Anonym (Kaffedraken)

Ni kvinnor som klickar vidare när mäns utseenden inte tilltalar er, tänker ni inte på att ni kanske ratar guldkorn? Ni vet ju inte hur det skulle kännas om ni träffades irl, ni kan inte veta om det finns kemi mellan er, ni ser ju inte alla sidor hos männen ni direkt väljer bort. Är det inte ytligt att ni så nonchalant avfärdar män på det här sättet? Är det inte människor vi pratar om, var finns er ödmjukhet, medmänsklighet, borde ni inte vara mer öppensinnade?

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (gg) skrev 2024-03-29 11:32:28 följande:
    Det är ju det som är problemet, att dejtingsiter gör det bara svårare enligt mig. 

Han jag gillat en tid nu tog det många arbetsmånader ihop för att attraheras lite av honom, då jobbar vi ensamma 9 timmar per arbetspass och har all tid i världen att lära känna varandra. I början tyckte jag han var oattraktiv. Hade jag sett honom på en dejtingsite hade jag nog inte träffats, om han inte visat den del av sin personlighet på dejtingsiten som jag började tycka om i verkliga livet först efter 3-4 månader.

Ett problem för mig är att alla vill ses direkt också, jag vill gärna skriva lite för att se vem personen är först. Många är mest ute efter sex eller affärer. Det är inte jag.
    Den yngre tjejen jag blev kär i, jag tyckte mest hon såg blek ut första gången vi sågs. Det var efter att vi jobbat ihop ett tag som jag började få känslor. Jag trodde att det fanns nåt där. Att hon gillade mig helt enkelt. Men de flesta här dömde ut mig som ytlig. Jag var bara ute efter hennes unga kropp.

Jag vill också skriva lite först innan man ses, men många kvinnor tycker det är bättre att ses snabbt för att känna av kemin. Ja, många kvinnor säger att alla män bara vill en sak.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 12:07:05 följande:
    Det kanske berodde på hur du uttryckte dig när du skrev om kvinnan?
    Har inte läst den tråden när det hände så vet inte hur du skrev och vilka svar du fick men det kan ju ha med att göra hur du utryckte dig om henne.
    Verkar ju ha varit ett tag sen det hände.
    Hur upplevde hon din uppvaktning då?
    Blev hon förvånad över att du var intresserad eller hade hon förstått att du var det? 
    Hur reagerade hon? vad och hur svarade hon på din uppvaktning?
    Hennes reaktion visar ju på hur hon uppfattade det.
    Det är väl det som är det viktiga, hur hon uppfattade det och hur andra kollegor uppfattade ditt intresse för henne, om andra kollegor visste om din uppvaktning av henne och hur dom uppfattade det. 
    Klart det inte är roligt om kollegorna tyckte att du var ytlig och bara var ute efter hennes unga kropp men värst förstås om hon upplevde det så då hon tydligen inte kände samma sak tillbaka till dig.
    Det är jobbigt när man själv tror att det finns något men sen förstår att den andra inte tyckte att det fanns något att man missförstått allt.
    Beror mest på att jag är man och var attraherad av en mycket yngre tjej. Sånt gillar inte kvinnor.
    Jag skrev ofta att jag knappt tänkte på sex, jag ville mest krama henne. Då skrev några kvinnor att de vill ha en man som sätter på dom.
    Jag beskrev ofta vad jag gillade hos henne, vad det var som gjorde att jag fick känslor för henne. Men de flesta ville inte lyssna på det. Det är ju så när man har bestämt sig för att män bara vill en sak med yngre tjejer, att han bara är ute efter hennes unga kropp. När kvinnor vill samma med unga killar så är det helt ok. Då är det helt ok att vara ytlig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 12:07:05 följande:
    Hur upplevde hon din uppvaktning då?
    Blev hon förvånad över att du var intresserad eller hade hon förstått att du var det? 
    Hur reagerade hon? vad och hur svarade hon på din uppvaktning?
    Jag tror hon blev förvånad, och först så var det lite spänt när vi sågs igen. Jag såg att hon var nervös, trodde kanske att jag skulle tjata eller bli jobbig. Men jag accepterade hennes nej och var som vanligt. Jag märkte att hon slappnade av sen, och sista gången vi sågs så visade hon tydligt att hon kände sig trygg med mig, trots att vi var ensamma. Det kändes positivt, jag tyckte att vi fick ett bra avslut.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-29 12:15:20 följande:

Jag vill absolut inte skriva för länge innan vi ses. Okej, en kort konversation vill man väl ha men hur mycket kan man egentligen skriva med någon man inte känner? Ämnena tar ju slut och vad ska man sen prata om? Och ju längre man skriver desto mer ökar ju risken att personen har låtsas vara någon annan som ni var inne på tidigare och man får förhoppningar och kanske till och med känslor för en fiktiv person. 
    Nej, gå igenom det viktigaste och ses sen, tycker jag. 

Jag har haft både långa och korta textkonversationer, men de långa har mest berott på att tiden att ses inte har funnits. Livet kommer emellan, ni vet. En lång konversation som är BRA ökar ju förväntningarna något enormt och ALLA gånger har det lett till en besvikelse. Man föreställer sig hur en person för sig, hur rösten låter, hur den talar. Stämmer i ett fåtal fall men oftast inte. Och tyvärr inte till det bättre. 

Jag har bara träffat två kvinnor senaste 10 åren och den ena var ett par år äldre. Tror vi skrev med varann i nästan 2 år. Hon ville ses, men jag fegade ur varenda gång. Vi hade jättebra kemi på nätet, men när vi till slut träffades så kändes det inte riktigt så. Jag ville ändå ses igen, men det ville inte hon.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Perka) skrev 2024-03-29 12:31:24 följande:
    Hon hade ju redan slutat på jobbet när du berättade hur du kände. Hur många gånger träffades ni efter det och varför? 
    5 gånger tror jag, hon fick hoppa in, minns inte om det var för att nån var sjuk eller om det var mycket att göra just då.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 13:10:18 följande:
    Ok, trodde du att hon var intresserad tillbaka? hade du känt kemi mellan er?
    något hos henne som du uppfattade som intresse eller var det du som var intresserad och bara tog en chansning?
    Reagerade kollegor? såg dom ditt intresse eller berättade hon för några när du uppvaktade henne?
    alltså om kollegorna hade åsikter och ifall dom sa något?
    du säger att kvinnor har reagerat på det så därför undrar jag om kvinnor på jobbet reagerade eller sa något?
    Jag trodde det fanns nåt där. Ibland kändes hon flirtig och jag tyckte vi hade kul tillsammans när vi jobbade, småretades med varann. Jag var inte helt avslappnad med henne, som jag förmodligen varit med en jämnårig, och så läste jag säkert in mer i det än vad som fanns där. Jag kanske såg vad jag ville se. Eller så fanns det intresse från hennes sida, i alla fall för en kort stund. Ingen aning. Jag ville försöka i alla fall, men var beredd på nej. Det kändes ändå, och jag blev ledsen, men vad kan man göra?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 13:10:18 följande:
    Ok, trodde du att hon var intresserad tillbaka? hade du känt kemi mellan er?
    något hos henne som du uppfattade som intresse eller var det du som var intresserad och bara tog en chansning?
    Reagerade kollegor? såg dom ditt intresse eller berättade hon för några när du uppvaktade henne?
    alltså om kollegorna hade åsikter och ifall dom sa något?
    du säger att kvinnor har reagerat på det så därför undrar jag om kvinnor på jobbet reagerade eller sa något?
    Jag vet inte om hon sa till nån på jobbet, inget jag märkte av i alla fall. Kvinnor här reagerade, och mamma och syrran som jag berättade för.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-29 14:11:54 följande:
    Jo men du skrev att det blev stelt och att hon blev nervös efteråt, hade du tänkt på hur hon skulle kunna reagera? att hon skulle bli nervös och att det skulle kunna bli stelt? hade du tänkt på hur hon skulle kunna känna efteråt eller blev du förvånad över hennes reaktion?
    Vad tror du att hon tänkte efteråt? att hon blev smickrad även fast hon sa nej eller
    att hon inte alls förstått att du kände så?
    Ibland kan det bli jobbigt när man sen ska jobba ihop, hade du tänkt på hur det skulle vara om hon sa nej till att jobba vidare med henne? för henne och för dig?
    Ibland kan ta vänlighet och kamratskap för kärlek. 

Du skriver att du inte var helt avslappnad i hennes sällskap just för att hon var yngre, kanske även hon kände att hon just kunde småretas och flirta med dig för att du var äldre och hon inte trodde att du skulle få känslor som just äldre utan er relation var som den var just för att du kanske var i hennes pappas ålder och inte som yngre som flirtade med henne. jag vet inte men ibland kan man ha en sorts relation till äldre för att man inte ser dom som en potentiell  partner utan just trevlig kollega.
    Men det är inget fel med olika åldrar när bägge är med på det, men ibland tänker man inte samma sak bara.
    ANONYM (KAFFEDRAKEN) SKREV 2024-03-29 12:14:52 FÖLJANDE:
    Jag tror hon blev förvånad, och först så var det lite spänt när vi sågs igen. Jag såg att hon var nervös, trodde kanske att jag skulle tjata eller bli jobbig. Men jag accepterade hennes nej och var som vanligt. Jag märkte att hon slappnade av sen, och sista gången vi sågs så visade hon tydligt att hon kände sig trygg med mig, trots att vi var ensamma. Det kändes positivt, jag tyckte att vi fick ett bra avslut.
    Ja, jag tänkte på oss båda, och väntade tills vi inte längre jobbade ihop. Jag visste inte att hon skulle hoppa in några gånger på jobbet sen, jag trodde inte att vi skulle ses igen.
    Jag tyckte inte att det var fel, men många andra tyckte det.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-31 16:53:17 följande:

På dessa appar så är de väl utseende de första 
    ingen gillar nån fuling å hoppas på att den ska ha bra personlighet 

men där ska incel tänka om snack med de fula och då hittar dom nån 

Jag ser utseendet först, det gör jag med kvinnor irl också. När jag var på krogen så kollade jag in snygga tjejer. På fester också.
    Jag är ytlig, och har aldrig påstått att jag inte är det.

Frågan är ju om kvinnor är lika ytliga?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-31 17:05:02 följande:
    Ja du verkar absolut ha gjort det på ett bra och korrekt sätt så hon bara kunde säga tack men nej. Jag antar att du frågade om hon ville ses igen eller bjöd ut henne på fika eller något liknande så det var ett var en bra chansning ifrån dig.
    Med tanke på hennes reaktion blev hon nog bara lite förvånad över din fråga.
    Ja, jag föreslog en vardaglig aktivitet, ville det skulle kännas avslappnat (även om jag var nervös när jag frågade)
    Jag trodde egentligen inte att hon skulle tacka ja, men hoppades på det. Det kändes ändå jobbigt, för jag hade tänkt på henne så länge. "Självklart" tänkte jag.  Ännu en tjej jag fick nobben av, inte första gången. Men det hade varit flera år sen jag haft såna känslor för nån.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-29 13:49:09 följande:
    Så fin historia ni två har tillsammans, du och din man Glad
    Du tycker inte att den var off topic? Jag vet ju att det finns de som vill tala om för andra hur bra de har det, men var det lämpligt här?
Svar på tråden Män är ytliga