Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

Män är ytliga

Anonym (Perka) skrev 2024-03-28 08:14:33 följande:
    Konstigt det här.
    Du motsätter dig att ett vanligt fenomen är ett problem för kvinnor eftersom du inte gör det, samtidigt som ett fåtal kvinnors beteende mot dig blir ALLA kvinnors ansvar.

Hur funkar den logiken?
    Det är du som raljerar och spekulerar, så det får stå för dig.
  • Anonym (Kaffedraken)

Inte bara jag som sett hur pigga många kvinnor är på att anklaga män för att vara ytliga och glo på kvinnor, i nästa sekund så gör de precis samma själva.
    Sett det flera gånger i filmer och serier, bl.a. Pang i bygget och Modern Family. Kvinnan blir sur och känner sig hotad så fort hon och mannen pratar med en annan kvinna som är attraktiv. När de sen pratar med en annan man som är attraktiv, då har hon inga problem med att glo ögonen ur sig.
    Det här är så talande, och direkt taget ur verkligheten, även om de skildrar det i en serie.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 08:27:41 följande:

Men det spelar väl ingen roll om man är ytlig eller inte, man kan ju inte välja en partner utifrån vad ANDRA tycker, dvs någon man inte finner attraktiv eller vill vara med för att någon ANNAN ser en kvalitet i dem. 
    I alla fall jag skulle inte vilja ha en partner utifrån de premisserna. 
    Är jag nöjd med en vacker partner men inget utbyte på det personliga planet så får det ju stå för mig helt enkelt, men i alla fall jag attraheras även emotionellt och inte bara ytligt.
    Även om det oftast är utseendet man lägger märke till först. 

Så när kvinnor säger att män är ytliga, så spelar det ingen roll? Jag påstår att kvinnor är lika ytliga. Spelar det nån roll att jag säger det?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (T) skrev 2024-03-28 08:28:03 följande:

Jag är kvinna och när jag använde såna sidor på den tiden jag var singel kände jag samma, jag behöver gilla utseendet för att en kille från nätet ska väcka mitt intresse. Däremot behöver han inte vara perfekt, utan helt okej med ett par trivselkilon tex. Men jag måste gilla ansiktet, dvs ögon leende mm, det är första steget, sen är så klart personligheten viktig också och jag har varit på dejt med killar jag tyckt varit fina men där det inte blivit mer för att personligheten inte klickat. 

Jag har aldrig fastnat för de perfekta kvinnorna. Jag vill få en känsla av henne som känns bra. Kan vara att hon är snäll, rolig, sexig.
    Jag har också gillat ögonen och leendet på de kvinnorna jag ville ha. Det betyder nog att jag är ytlig. Skulle du säga att du är ytlig?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 08:35:56 följande:
    Man ska vara sig själv oavsett. Och tänk vad fantastiskt det är om man träffar någon som man vill bara sitt bästa själv för. 
    Ja, att kvinnor är bra percis som dom är, det är ingen nyhet. Såg en kvinna skriva det på Internationella kvinnodagen. Att alla kvinnor ska tänka på vad fina de är, fantastiska, duger precis som de är.'Hur ofta hör du det om män? Hur ofta hör du att män ska jobba med sig själva? Det låter ju som att män inte är bra precis som dom är, att män ska vara sig själva, att män inte är fantastiska och att män inte duger.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 08:27:41 följande:

Men det spelar väl ingen roll om man är ytlig eller inte, man kan ju inte välja en partner utifrån vad ANDRA tycker, dvs någon man inte finner attraktiv eller vill vara med för att någon ANNAN ser en kvalitet i dem. 
    I alla fall jag skulle inte vilja ha en partner utifrån de premisserna. 
    Är jag nöjd med en vacker partner men inget utbyte på det personliga planet så får det ju stå för mig helt enkelt, men i alla fall jag attraheras även emotionellt och inte bara ytligt.
    Även om det oftast är utseendet man lägger märke till först. 

Anonym (T) skrev 2024-03-28 08:28:03 följande:

Jag är kvinna och när jag använde såna sidor på den tiden jag var singel kände jag samma, jag behöver gilla utseendet för att en kille från nätet ska väcka mitt intresse. Däremot behöver han inte vara perfekt, utan helt okej med ett par trivselkilon tex. Men jag måste gilla ansiktet, dvs ögon leende mm, det är första steget, sen är så klart personligheten viktig också och jag har varit på dejt med killar jag tyckt varit fina men där det inte blivit mer för att personligheten inte klickat. 

Vad tycker ni om det här? Har jag rätt eller fel?

rje inlägg en gång.

Inte bara jag som sett hur pigga många kvinnor är på att anklaga män för att vara ytliga och glo på kvinnor, i nästa sekund så gör de precis samma själva.
    Sett det flera gånger i filmer och serier, bl.a. Pang i bygget och Modern Family. Kvinnan blir sur och känner sig hotad så fort hon och mannen pratar med en annan kvinna som är attraktiv. När de sen pratar med en annan man som är attraktiv, då har hon inga problem med att glo ögonen ur sig.
    Det här är så talande, och direkt taget ur verkligheten, även om de skildrar det i en serie.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 09:16:57 följande:

Jag tycker ingenting annat än att du för din egen skull borde sluta älta.

Anonym (Hh) skrev 2024-03-28 09:19:12 följande:

Och män får gärna titta på mig, gör mig absolut ingenting. Jag GILLAR män och vill ha en partner som finner mig attraktiv. 

Sant. Men jag har en poäng. Jag undrar om kvinnor håller med eller tycker jag har helt fel. Kanske inte vill medge att jag har rätt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Reclaimyourself skrev 2024-03-28 09:32:37 följande:

Kaffedraken:

Jag har aldrig varit intresserad av kvinnor på det sättet och har aldrig dejtat kvinnor, men efter vad män berättar så verkar kvinnor vara minst lika ytliga och sex fixerade som män. 
    Ja, kvinnor kan vara hemskt elaka när man hör dem prata om snopp storlek och biceps, samt om hur "fula" killar som kommer fram till dem. 
    Jag tror att män är ytliga mest i början när de inte har nåt annat att gå på, medan kvinnor är ytliga långt in i förhållanden. Jag tackar Gud för att jag inte är en heterosexuell man för det verkar sannerligen inte lätt!! 

Jag har ju egen erfarenhet av att kvinnor har problem med mäns utseende och måste säga nåt då. Och att kvinnor anser sig ha rätt att säga saker till män som män inte får säga till kvinnor. Klanka ner på hans kropp t ex. Håna honom om han börjar bli tunnhårig. Har hänt mig. Jag skulle aldrig säga sånt till kvinnor. Jag har umgåtts med kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag kände inget behov att säga det till dom.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 09:38:39 följande:
    Jag har ju egen erfarenhet av att kvinnor har problem med mäns utseende och måste säga nåt då. Och att kvinnor anser sig ha rätt att säga saker till män som män inte får säga till kvinnor. Klanka ner på hans kropp t ex. Håna honom om han börjar bli tunnhårig. Har hänt mig. Jag skulle aldrig säga sånt till kvinnor. Jag har umgåtts med kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag kände inget behov att säga det till dom.
    Jag har egen erfarenhet av att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst till män. Klanka ner på hans kropp, håna honom när han börjar bli tunnhårig. Jag skulle aldrig säga sånt till kvinnor. Jag har träffat många kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag kände inget behov att säga det till dom.
  • Anonym (Kaffedraken)

Undrar ibland om kvinnor helt saknar självinsikt, och inte hör själva vad de säger. Både när det gäller att klanka ner på mäns utseende, håna, och när de pratar om hur snygga män är, OMG vilken kropp.

Svar på tråden Män är ytliga