Män är ytliga
Du motsätter dig att ett vanligt fenomen är ett problem för kvinnor eftersom du inte gör det, samtidigt som ett fåtal kvinnors beteende mot dig blir ALLA kvinnors ansvar.
Hur funkar den logiken?
Inte bara jag som sett hur pigga många kvinnor är på att anklaga män för att vara ytliga och glo på kvinnor, i nästa sekund så gör de precis samma själva.
Sett det flera gånger i filmer och serier, bl.a. Pang i bygget och Modern Family. Kvinnan blir sur och känner sig hotad så fort hon och mannen pratar med en annan kvinna som är attraktiv. När de sen pratar med en annan man som är attraktiv, då har hon inga problem med att glo ögonen ur sig.
Det här är så talande, och direkt taget ur verkligheten, även om de skildrar det i en serie.
Men det spelar väl ingen roll om man är ytlig eller inte, man kan ju inte välja en partner utifrån vad ANDRA tycker, dvs någon man inte finner attraktiv eller vill vara med för att någon ANNAN ser en kvalitet i dem.
I alla fall jag skulle inte vilja ha en partner utifrån de premisserna.
Är jag nöjd med en vacker partner men inget utbyte på det personliga planet så får det ju stå för mig helt enkelt, men i alla fall jag attraheras även emotionellt och inte bara ytligt.
Även om det oftast är utseendet man lägger märke till först.
Jag är kvinna och när jag använde såna sidor på den tiden jag var singel kände jag samma, jag behöver gilla utseendet för att en kille från nätet ska väcka mitt intresse. Däremot behöver han inte vara perfekt, utan helt okej med ett par trivselkilon tex. Men jag måste gilla ansiktet, dvs ögon leende mm, det är första steget, sen är så klart personligheten viktig också och jag har varit på dejt med killar jag tyckt varit fina men där det inte blivit mer för att personligheten inte klickat.
Men det spelar väl ingen roll om man är ytlig eller inte, man kan ju inte välja en partner utifrån vad ANDRA tycker, dvs någon man inte finner attraktiv eller vill vara med för att någon ANNAN ser en kvalitet i dem.
I alla fall jag skulle inte vilja ha en partner utifrån de premisserna.
Är jag nöjd med en vacker partner men inget utbyte på det personliga planet så får det ju stå för mig helt enkelt, men i alla fall jag attraheras även emotionellt och inte bara ytligt.
Även om det oftast är utseendet man lägger märke till först.
Jag är kvinna och när jag använde såna sidor på den tiden jag var singel kände jag samma, jag behöver gilla utseendet för att en kille från nätet ska väcka mitt intresse. Däremot behöver han inte vara perfekt, utan helt okej med ett par trivselkilon tex. Men jag måste gilla ansiktet, dvs ögon leende mm, det är första steget, sen är så klart personligheten viktig också och jag har varit på dejt med killar jag tyckt varit fina men där det inte blivit mer för att personligheten inte klickat.
Jag tycker ingenting annat än att du för din egen skull borde sluta älta.
Och män får gärna titta på mig, gör mig absolut ingenting. Jag GILLAR män och vill ha en partner som finner mig attraktiv.
Kaffedraken:
Jag har aldrig varit intresserad av kvinnor på det sättet och har aldrig dejtat kvinnor, men efter vad män berättar så verkar kvinnor vara minst lika ytliga och sex fixerade som män.
Ja, kvinnor kan vara hemskt elaka när man hör dem prata om snopp storlek och biceps, samt om hur "fula" killar som kommer fram till dem.
Jag tror att män är ytliga mest i början när de inte har nåt annat att gå på, medan kvinnor är ytliga långt in i förhållanden. Jag tackar Gud för att jag inte är en heterosexuell man för det verkar sannerligen inte lätt!!
Undrar ibland om kvinnor helt saknar självinsikt, och inte hör själva vad de säger. Både när det gäller att klanka ner på mäns utseende, håna, och när de pratar om hur snygga män är, OMG vilken kropp.