• Anonym (Kaffedraken)

Män är ytliga

På Tinder så swipar jag bara höger på de jag gillar utseendet på. Jag är man. De kvinnor jag stötte på irl eller skrev till på andra dejtsidor var kvinnor jag gillade utseendet på.
    Män anklagas för att bara gå efter utseendet. De jag fått känslor för, där handlade det inte bara om utseendet. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kvinna som jag inte gillar, bara för att jag gillar hennes utseende.

Du som är kvinna, hur gör du när du swipar på Tinder? Om du är på andra dejtsidor, klickar du förbi män som du inte gillar utseendet på?

• Svar på tråden Män är ytliga
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lolita) skrev 2024-03-26 10:27:47 följande:

Jag tänker igenom mina svep och de baseras inte på snygghet. Finns en massa snygga män som jag sveper vänster på då dom inte ser ut att matcha mig.

Jag tittar på omgivningen, klädsel, text, utseende, avstånd osv.
    att svepa höger på en man som har kostym och golfbilder bara för han ser snygg ut känns ogenomtänkt och han skulle med största sannolikhet inte matcha mig. Samma med en snubbe som har t-shirt på alla sina bilder eller en man som skriver att han tränar 6dagar i veckan. Jag tittar mer efter helheten och om det ser ut att vara en person som jag hade kunnat vara vän med.
    utseendemässigt så vet jag att jag oftast attraheras av nordiskt utseende, skägg och blåa ögon, så det spelar in en del med.

Män med få, suddiga och dåliga bilder där de inte orkat anstränga sig alls utan bara levererar en selfie i bilen är inte intressanta. Likadant med män med bar överkropp.

om du tycker detta är ytligt är upp till dig. Jag försöker hitta en partner och måste på något sätt filtrera ut de som är värda att lägga tid på då det annars blir för många chattar.

Jag är ytlig, har aldrig påstått att jag inte är det. Jag vill bara ha kvinnor som jag gillar utseendet på. Jag frågar om män är mer ytliga än kvinnor, när vi gör samma som kvinnor gör. Jag tänker lite som dig, men är jag mer ytlig än dig, bara för att jag är man?
  • Anonym (Lolita)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-26 10:35:21 följande:
    Jag är ytlig, har aldrig påstått att jag inte är det. Jag vill bara ha kvinnor som jag gillar utseendet på. Jag frågar om män är mer ytliga än kvinnor, när vi gör samma som kvinnor gör. Jag tänker lite som dig, men är jag mer ytlig än dig, bara för att jag är man?
    Om du bara ser till deras utseende och det inte finns någon som helst logik till att de skulle passa in i ditt liv eller du i deras så är du ytlig (enligt mig). Du gör inte en bedömning på om hon är något för dig och du för henne, utan du "väljer" henne bara för hon ser ut som någon du skulle vilja ligga med. Du har samma beteende som många andra män, men inte alla agerar så.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lolita) skrev 2024-03-26 10:40:50 följande:
    Om du bara ser till deras utseende och det inte finns någon som helst logik till att de skulle passa in i ditt liv eller du i deras så är du ytlig (enligt mig). Du gör inte en bedömning på om hon är något för dig och du för henne, utan du "väljer" henne bara för hon ser ut som någon du skulle vilja ligga med. Du har samma beteende som många andra män, men inte alla agerar så.
    Du läste inte vad jag skrev i trådstarten, och när jag svarade dig?

De jag fått känslor för, där handlade det inte bara om utseendet. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kvinna som jag inte gillar, bara för att jag gillar hennes utseende.

Jag frågar om män är mer ytliga än kvinnor, när vi gör samma som kvinnor gör. Jag tänker lite som dig, men är jag mer ytlig än dig, bara för att jag är man?
  • Anonym (Tuta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-26 10:44:22 följande:

De jag fått känslor för, där handlade det inte bara om utseendet. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kvinna som jag inte gillar, bara för att jag gillar hennes utseende.
    Jag frågar om män är mer ytliga än kvinnor, när vi gör samma som kvinnor gör. Jag tänker lite som dig, men är jag mer ytlig än dig, bara för att jag är man?
    Det är ingen som tycker Att de är skillnad på män o kvinnor när dom gör samma sak. Fatta de ngn gång!!
  • Anonym (Lolita)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-26 10:44:22 följande:

Nä jag tycker inte du är mer ytlig för att du är man.
    Jag tycker du är mer ytlig för hur du beskriver att du agerar/tänker/gör när du befinner dig på dejtingsidor.

men i slutändan så är det just så att fler män agerar och tänker så som du gör och är mer ytliga i sina val av partner.
    (Därav den enorma skönhetsindustrin där kvinnor anstränger och utsätter sig för en massa osunda saker för att passa in i männens önskelistor.)
  • En glad tjej
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-26 10:24:59 följande:
    Är det bättre när kvinnor utgår från sina preferenser, jämfört med män? Män är väl ytligare, så de vill bara ha de snyggaste kvinnorna, och helst mycket yngre?
    Ja, många pratar om ligor. Är det mindre bra om en man stöter på en kvinna som ser bättre ut än han gör? 
    Alla får göra som de vill, man vet ju oftast hur attraktiv man själv är. Vill man stöta på snyggare, varsågod men risken finns att man blir avvisad.

Gällande ålder, jag har haft en man som var 12 år yngre men föredrar män imin egen ålder. Lika barn leka bäst, typ!
  • Anonym (Tallbarr)

Så är relations- Einstein igång igen.....

Det är på riktigt imponerande hur en människa kan vara så lost i skallen. 

• Anonym (Jo)

Utseendet är viktigt. Jag vill se en välvårdad man med ett fint leende. Jag valde bort män som var skalliga och korta, det är ytligt men jag tänder inte på korta män. 

Men i övrigt får mannen vara äldre, ha rynkor, några extra kilon. 

Jag accepterar att bli bortvald av ngn som inte tycker om hur jag ser ut. 

• Anonym (Hej)

Jag är ytlig. Det spelar ingen roll hur korkad bimbon är, bara hon är snygg! Skrattande

Svar på tråden Män är ytliga