• Anonym (Kaffedraken)

Män är ytliga

På Tinder så swipar jag bara höger på de jag gillar utseendet på. Jag är man. De kvinnor jag stötte på irl eller skrev till på andra dejtsidor var kvinnor jag gillade utseendet på.
    Män anklagas för att bara gå efter utseendet. De jag fått känslor för, där handlade det inte bara om utseendet. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en kvinna som jag inte gillar, bara för att jag gillar hennes utseende.

Du som är kvinna, hur gör du när du swipar på Tinder? Om du är på andra dejtsidor, klickar du förbi män som du inte gillar utseendet på?

• Svar på tråden Män är ytliga
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-28 10:33:26 följande:
    Jättebra att du säger till andra män att dom duger och är fina som dom är, du tycker väl att det är bra när män säger till andra män att dom fina och duger som det är?
    Det är väl lika bra då när kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger som dom är då, eller vad är skillnaden?

Är det inte bra när män säger till andra män att dom duger och när kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger? så förstår inte varför du blev upprörd när en kvinna på  internationella kvinnodagen ville säga till andra kvinnor att dom duger som dom är?
    Vad var problemet med det? 
    Jag uppmuntrar kvinnor också. Om hon gillar en man så säger jag inte saker som får henne att känna sig otillräcklig. Jag har som sagt träffat flera kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag sa inget. Som exempel så var det en kvinna jag var attraherad av. Ja, hennes utseende tilltalade mig. Typiskt män att vara så ytliga. Men jag såg att hennes rumpa inte var så fast som den kunde ha varit. Jag kanske borde ha sagt nåt till henne, så att hon fick veta vad jag tyckte om hennes rumpa.
  • Anonym (Varför är det så KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:39:49 följande:
    Jag uppmuntrar kvinnor också. Om hon gillar en man så säger jag inte saker som får henne att känna sig otillräcklig. Jag har som sagt träffat flera kvinnor som inte hade perfekta kroppar. Jag sa inget. Som exempel så var det en kvinna jag var attraherad av. Ja, hennes utseende tilltalade mig. Typiskt män att vara så ytliga. Men jag såg att hennes rumpa inte var så fast som den kunde ha varit. Jag kanske borde ha sagt nåt till henne, så att hon fick veta vad jag tyckte om hennes rumpa.
    Det är ju jättebra att du uppmuntrar kvinnor att dom duger som dom är.
    Men det jag reagerade på var att du verkade negativ gentemot att en kvinna på internationella kvinnodagen skrev till andra kvinnor att dom var fina och duger som dom är. Förstod inte varför du verkade tycka att det var fel och sen skrev du att män sällan får höra samma sak och då frågade jag dig varför du du tror
    att män inte då inte gör på så samma sätt, dvs om du inte tycker att män för höra att dom duger lika ofta som kvinnor varför män då inte i samma utsträckning säger och skriver så till andra män?
    Du säger att du säger det till andra män och det är ju bra men du säger ju samtidigt att män sällan för höra det.
    Då är ju män inte lika bra på att säga det till andra män som kvinnor är till andra kvinnor och då undrar jag varför det är så?
    Du är ju man och då kanske du vet varför män inte säger till lika ofta till andra män som då kvinnor till andra kvinnor?

Vad tror du att det beror på? Du uppmuntrar män och kvinnor säger du, bra, men andra verkar ju inte lika bra på det då.
    Varför? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Varför är det så KD?) skrev 2024-03-28 10:50:11 följande:
    Det är ju jättebra att du uppmuntrar kvinnor att dom duger som dom är.
    Men det jag reagerade på var att du verkade negativ gentemot att en kvinna på internationella kvinnodagen skrev till andra kvinnor att dom var fina och duger som dom är. 
    Jag är inte negativ till det. Jag är negativ till att man sällan hör kvinnor säga att män duger precis som dom är, att de ska vara sig själva, att de är fantastiska, värdefulla, värda att älskas för den de är.
  • Anonym (Varför är det så KD?)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:53:50 följande:
    Jag är inte negativ till det. Jag är negativ till att man sällan hör kvinnor säga att män duger precis som dom är, att de ska vara sig själva, att de är fantastiska, värdefulla, värda att älskas för den de är.
    Så du är negativ till menar du att kvinnor inte lika ofta säger till män att dom duger som dom säger till andra kvinnor, är det så du menar?
    Men varför är du då inte lika negativ  till män som inte säger något? att män inte lika ofta säger till andra män att dom duger som kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger?
    Är det bara kvinnor som ska säga till män att dom duger? inte andra män?
    Förstår inte riktigt, ska kvinnor säga till män att dom duger mer än män säger till att andra män att dom duger samtidigt som kvinnor säger till andra kvinnor att dom duger?

Ska kvinnor men inte män i lika stor utsträckning säga åt andra att dom duger?
    Tycker du att kvinnor ska göra det mer än män alltså? för män gör ju inte det men ändå är det bara kvinnorna du anser gör fel?
    Eller hur menar du? jag förstår inte riktigt!
  • Feminina
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:05:44 följande:

Undrar ibland om kvinnor helt saknar självinsikt, och inte hör själva vad de säger. Både när det gäller att klanka ner på mäns utseende, håna, och när de pratar om hur snygga män är, OMG vilken kropp.

Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:27:36 följande:
    Jag uppmuntrar ofta män. T ex om en man är intresserad av en kvinna. Då trycker jag inte ner honom, säger saker som får honom att känna sig otillräcklig.
    Sånt som kvinnor ofta säger till män.

Jag är kvinna, och har aldrig någonsin sagt sånt till en man. Är jag ett unikum eller inte en riktig kvinna? Sen stämmer jag inte in på de kvinnor som sitter på facebook och skriver fiiinaste du till allt och alla. För mig känns sånt bara ytligt och falskt. Emellertid så tycker jag att alla ska gå göra det de känner för, och om tjejer tycker det är givande så är det deras ensak. 

Jag är som sagt kvinna och känner inga som uttrycker sig så om killars kroppar. Kanske för att jag inte umgås med unga tjejer i tjugoårsåldern då? 

Det trista när du skriver kvinnor och drar alla över en kam, är att jag inte känner igen mig i mitt kön. Jag är väl lika mycket kvinna som alla andra?

• Anonym (Hh)
    Feminina skrev 2024-03-28 12:33:37 följande:
    Jag uppmuntrar ofta män. T ex om en man är intresserad av en kvinna. Då trycker jag inte ner honom, säger saker som får honom att känna sig otillräcklig.

Jag är kvinna, och har aldrig någonsin sagt sånt till en man. Är jag ett unikum eller inte en riktig kvinna? Sen stämmer jag inte in på de kvinnor som sitter på facebook och skriver fiiinaste du till allt och alla. För mig känns sånt bara ytligt och falskt. Emellertid så tycker jag att alla ska gå göra det de känner för, och om tjejer tycker det är givande så är det deras ensak. 

Jag är som sagt kvinna och känner inga som uttrycker sig så om killars kroppar. Kanske för att jag inte umgås med unga tjejer i tjugoårsåldern då? 

Det trista när du skriver kvinnor och drar alla över en kam, är att jag inte känner igen mig i mitt kön. Jag är väl lika mycket kvinna som alla andra?

Agree
  • Anonym (Kaffedraken)
    Feminina skrev 2024-03-28 12:33:37 följande:

Ja, du är en riktig kvinna. Kvinnor är fantastiska precis som de är. Man ifrågasätter inte kvinnors kvinnlighet på samma sätt. 
    "Du som är man ska väl kunna", "är du ingen man eller?"
    Jag anses vara omanlig som inte haft ett förhållande och blev av med oskulden vid 35, bara legat en gång.
    Jag drar inte alla kvinnor över en kam. Men faktum är att kvinnor får säga saker till män som män inte får säga. Göra det som män inte får. 
    Jag är ytlig och erkänner att jag är det. Men jag tänker också på andras känslor. Därför så har jag aldrig hånat, förlöjligat, anmärkt på, eller klankat ner på kvinnors kroppar, eller kallat dom för okvinnliga, sagt hur de ska vara för att män ska vilja ha dom.
  • Anonym (Lolita)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:05:44 följande:

Undrar ibland om kvinnor helt saknar självinsikt, och inte hör själva vad de säger. Både när det gäller att klanka ner på mäns utseende, håna, och när de pratar om hur snygga män är, OMG vilken kropp.

Jag undrar ibland om män helt saknar självinsikt. Detta eviga ältandet på forum om sin besatthet i unga kvinnor. Detta eviga beskyllande om att kvinnor skulle sprida mer förnedrande kommentarer.

jag har träffat flertalet män som kommenterat min kropp på negativt sätt (och dessa kommentarer har satt sig, de gör ont). jag ser hela tiden män som kommenterar kvinnors kroppar och ålder, både här inne och i verkligheten.  Det är ingen kvinnlig eller manlig företeelse, det är idioter och personer som inte förstår bättre som beter sig så.

du behöver verkligen en paus från nätet och gå ut och skaffa dig riktigt vänner och leva i verkliga livet så du kan komma förbi all denna bitterheten du hyser mot kvinnor som grupp.
  • Anonym (Syrran)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 12:44:00 följande:
    Ja, du är en riktig kvinna. Kvinnor är fantastiska precis som de är. Man ifrågasätter inte kvinnors kvinnlighet på samma sätt. 
    "Du som är man ska väl kunna", "är du ingen man eller?"
    Jag anses vara omanlig som inte haft ett förhållande och blev av med oskulden vid 35, bara legat en gång.
    Jag drar inte alla kvinnor över en kam. Men faktum är att kvinnor får säga saker till män som män inte får säga. Göra det som män inte får. 
    Jag är ytlig och erkänner att jag är det. Men jag tänker också på andras känslor. Därför så har jag aldrig hånat, förlöjligat, anmärkt på, eller klankat ner på kvinnors kroppar, eller kallat dom för okvinnliga, sagt hur de ska vara för att män ska vilja ha dom.
    Totalt skitsnack. Om man som kvinna inte är max 25 år, BMI på 19, suger kuk och håller käften, så är man inget att ha.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Syrran) skrev 2024-03-28 13:23:45 följande:
    Totalt skitsnack. Om man som kvinna inte är max 25 år, BMI på 19, suger kuk och håller käften, så är man inget att ha.
    Suga kuk för min del. Det andra du skrivit stämmer inte på mig iallafal.
Svar på tråden Män är ytliga