Feminina skrev 2024-03-28 12:33:37 följande:
Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:27:36 följande:
Jag uppmuntrar ofta män. T ex om en man är intresserad av en kvinna. Då trycker jag inte ner honom, säger saker som får honom att känna sig otillräcklig.
Sånt som kvinnor ofta säger till män.
Jag är kvinna, och har aldrig någonsin sagt sånt till en man. Är jag ett unikum eller inte en riktig kvinna? Sen stämmer jag inte in på de kvinnor som sitter på facebook och skriver fiiinaste du till allt och alla. För mig känns sånt bara ytligt och falskt. Emellertid så tycker jag att alla ska gå göra det de känner för, och om tjejer tycker det är givande så är det deras ensak.
Jag är som sagt kvinna och känner inga som uttrycker sig så om killars kroppar. Kanske för att jag inte umgås med unga tjejer i tjugoårsåldern då?
Det trista när du skriver kvinnor och drar alla över en kam, är att jag inte känner igen mig i mitt kön. Jag är väl lika mycket kvinna som alla andra?
Ja, du är en riktig kvinna. Kvinnor är fantastiska precis som de är. Man ifrågasätter inte kvinnors kvinnlighet på samma sätt.
"Du som är man ska väl kunna", "är du ingen man eller?"
Jag anses vara omanlig som inte haft ett förhållande och blev av med oskulden vid 35, bara legat en gång.
Jag drar inte alla kvinnor över en kam. Men faktum är att kvinnor får säga saker till män som män inte får säga. Göra det som män inte får.
Jag är ytlig och erkänner att jag är det. Men jag tänker också på andras känslor. Därför så har jag aldrig hånat, förlöjligat, anmärkt på, eller klankat ner på kvinnors kroppar, eller kallat dom för okvinnliga, sagt hur de ska vara för att män ska vilja ha dom.