![Anonym (mamma)](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Men det får ju konsekvensen att han förlorar tid med barnen. Han måste verkligen hata mig om han vill ge upp sina barn för att slippa mig.Anonym (Oj) skrev 2024-03-24 20:35:40 följande:Han väljer bort dig. Att han får mindre tid med barnen är en konsekvens av det. Men det är dig han inte vill umgås med. Han vill gå vidare med sitt liv. Det borde du också göra.
-
Tack det ska jag göra. Jag vill gärna uppmuntra honom att träffa barnen. Dom uppskattar verkligen det.EpicF skrev 2024-03-24 20:45:27 följande:Ni ska inte alls umgås med barnen och tillsammans åka på semester, badhus, lekplats etc.
Det får ni göra var för sig. Du kan absolut fortsätta att fråga om han vill följa med, men du måste acceptera att han säger nej till att umgås med dig.
Nej, han väljer inte bort barnen. Han väljer bort stt umgås med dig. -
Anonym (?) skrev 2024-03-24 20:54:12 följande:
Gud vad konstigt resonemang, Du har flera gånger här ifrågasatt att han vill ha mindre tid med barnen osv? Det är helt normalt att som separerad ha dagar ifrån sina barn?
Varför lägger du energi på hur han kan vela vara ifrån dom ibland? Tycker verkligen att man kan tolka detta som om du känner ångest över att han väljer att inte ha så tight umgänge med dig?
Jag är skild, men flera barn med min x make: Barnen bor mera hos han en hos mig. Vi har en bra relation, ibland kan vi umgås alla, typ jul osv med våra nya partners med. Vi kan även umgås med nåt av barnen tillsammans vid behov,
typ lunch efter läkarbesök osv. Men inte umgås vi konstant, vi lever våra liv, även om vi har kontakt på daglig basis.
Vill du inte träffa nån ny? Kanske din ex vill gå vidare nu, flera år efter separationen?
ja du har rätt, förmodligen är det för att han vill träffa nån ny.
Jag vill inte träffa nån ny. Tror inte det skulle gynna barnen. Känns heller inte rättvist mot den nye som ju alltid kommer att komma i sista hand efter barnen.
-
Jag har jobb, vänner (träffar inte dom jätteofta, dom flesta har familj), släkt (träffar jag bara med barnen) och tränar 2 dagar i veckan (passar alltid på när barnen inte är här, eller samtidigt som dom tränar), hobbies har jag hemma så det kan jag göra när barnen sover t.ex.Anonym (Ulrika) skrev 2024-03-24 20:57:33 följande:Det låter som om du inte har något annat liv än barnen och exet, som du vill ha tillbaka... Det låter inte helt sunt!
Barnen finns kvar även om du inte träffar dem jämt. Förhållandet med dem beror inte på antalet timmar respektive föräldrar träffar dem. Ditt ex har förstått det, men du kanske behöver prata med någon?
Hur är ditt liv för övrigt? Har du jobb, vänner, släkt, hobbies? -
Anonym (?) skrev 2024-03-24 21:05:42 följande:Han har all rätt att vilja gå vidare. Och du, samma gäller dig. Väldigt martyrskap att inte vela träffa nån nu för den alltid kommer i sista hand?
Är det så att du vill ha exet tillbaka? Om det var han som lämnade, kan jag förstå att det inte är lätt. Men kan vara att han hängt kvar i familje leken för att han tyckt synd om dig.
Man kan vela skiljas och ändå bry sig om sitt ex?
Och hela livet handlar inte om barnen. Du behöver inte deras godkännande för att bli kär osv? Livet
är inte slut ,
även om man separerar.Nä jag vill inte ha honom tillbaks. Dels vill jag inte riskerar att vi försöker igen och det tar slut igen. Blir väldig oro för barnen tror jag. Och rent praktiskt väldigt knöligt att flytta ihop igen nu när vi har våra egna hus sedan flera år. Då måste vi nästan köpa nåt nytt gemensamt och då skulle vi rycka upp barnen. Nej, inte alls lockande. Däremot skulle jag gärna vara särbo som jag skrev i trådstart. Men tror inte riktigt på det heller. Vill nog mest fortsätta som vi gjort några år redan.
Nej livet är INTE slut! Jag har full fart i mitt liv och fullt med planer, aktiviteter, skratt och skoj. Barnen är i perfekt ålder så jag njuter för fullt.
-
Jo, han vill börja göra det. Hittills har jag fått träffa dom nästan så mycket som jag vill.Tom Araya skrev 2024-03-24 21:29:57 följande:
Han hindrar ju inte dig att träffa barnen om han har dem halva tiden. Är det en "click bait"-rubrik?
Det normala hos frånskilda föräldrar är trots allt att leva sina liv separat och inte tillsammans, även om man har barn tillsammans.
-
Det vill jag ju verkligen inte. Vad får dig att tro att han skulle stämma mig på vårdnaden?EpicF skrev 2024-03-24 21:43:04 följande:Det har han rätt till eftersom det är hans vecka/tid med barnen där han gör precis vad han vill med dem.
Han har rätt att umgås själv med barnen utan att du ska hänga med.
Helt seriöst ts så börjar du låta som ett crazy-stalker-ex och det är verkligen inte bra. Det kan ligga dig i fatet om han bestämmer sig för att stämma dig på vårdnaden.
Hur tänker ni åt andra hållet? Varför tackar han nej till att göra saker tillsammans på "mina" dagar trots att han ju då har chans att vara mer med barnen och att barnen blir så glada när han är med? -
Vi har haft kanske 2 dagar i veckan var själva med barnen och tre dagar gemensamt ungefär. Men vi sover inte tillsammans, så lite mer "ensam tid" blir det. Alltså även om vi äter middag tillsammans så går vi hem när barnen ska sova och är inte där vid frukost. Så det har varit bästa av världar tror jag. Både för oss och barnen. Alltså en kan diska och den andre göra läxor med barnen. Ingen stress att diska och göra läxor och samtidigt missar man inget.Anonym (X) skrev 2024-03-24 23:25:44 följande:Ni har alltså varit särbos i flera år redan?
Hur delade ni upp barnen då? -
Nej han vill inte göra nåt bara vi två. Det är jag helt säker på och det är ok för mig.Anonym (33) skrev 2024-03-25 03:02:27 följande:
Ts, tror du det kan ligga något i teorin att det är dig han inte vill umgås med, eller är vi ute och cyklar?
Föreslår han någon gång att ni ska göra något ihop, bara ni två? Så att bara ni umgås?
-
säger inte att jag vill vara med barnen hela tiden men förlora halva deras barndom känns som en mardröm. Får kanske vara glad för dom åren vi haft ett bra samarbete när barnen varit små.EpicF skrev 2024-03-25 11:27:25 följande:Ts för växa upp och inse att man som ensamstående förälder delar 50-50 med andra föräldern och att hon då får 50% med sina barn.