• Anonym (Lis)

Hjälpa till lite mer

Som andra nämnt så har din föräldraledighet ingenting med hans barns dagistider att göra. Jag har ingen koll på hur det funkar med dagistider och nattarbete.
    men han borde ju åtminstone kunna antingen hämta eller lämna varje dag. Hade han bott själv hade han ju fått göra både och så kan du hjälpa till med hälften så är det ju en väldigt schysst uppdelning.
    Ja han behöver säkert sova. Men du har ansvar över ett barn om dagarna och behöver alltså också sova. Helgerna bör ni få sovmorgon varannan dag, eller annan variant som passar och gör det jämt för er.
    hushållsarbetet bör ni dela 50/50 på. Han jobbar, du har föräldratjänst den tiden han jobbar, dygnets övriga timmar driver ni hemmet tillsammans. Dvs när han kommer hem gör ni lika stor del av arbetet. 
    Han behöver steppa upp och ta sitt ansvar. Du kommer gå in i väggen annars om du ska ta hand om 3 barn, hemmet och gissningsvis tar du hand om honom också? så sätt ner foten, han måste ta sin del av arbetet.
    vilka tider jobbar han?

• Anonym (Lis)
    Tow2Mater skrev 2024-03-25 22:22:58 följande:
    Eftersom det inte alls är OT. Det är högst akutellt i TS situation.
    Håller med här. Om han förväntar sig att hon ska göra allt det under föräldraledigheten så får man ju förutsätta att han gör det när han är föräldraledig sen.

Eller så är ju sanningen att han inte vill vara föräldraledig och heller inte ta ansvar för sin del av hemmet och sina barn?
  • Anonym (Lis)
    Tow2Mater skrev 2024-03-25 22:39:09 följande:
    Kan ju vara, och att en mesig TS bara fortsätter låta honom utan att något alls ändras. Hon ville kanske mest bara ventilera. Tycker de borde diskuterat det innan de skaffade barn.
    Det märktes kanske inte innan de skaffade barn. Är ju rätt vanligt att männen visar en annan sida när barnen kommer.
    Vi kvinnor måste kanske också blir hårdare överlag när det gäller att prata om såna saker även om det känns i början av förhållandet som att det funkar bra så måste man nog ändå prata om det, många av oss är nog lite naiva där och förutsätter att även männen kan ta hand om sin del i hushållet vilket ju sällan är fallet..

Jag hoppas hon känner att hon kan sätta ner foten efter den här tråden.
  • Anonym (Lis)
    Kaffepimplaren skrev 2024-03-31 08:15:09 följande:

Tidigare så har jag jobbat på den förskola som hans dotter går på, så det blev lite automatiskt att vi hade samma tider, men morgnar och sånt har jag för det mesta tagit, skulle naturligtvis satt stopp för längesen , men man är väl för naiv och tror att man kan få hjälp när man väl ber om det, jag måste tuffa till mig men det är svårt 

Ja det är klart att man tror att man ska få samma hjälp tillbaka av sin partner.
    Hoppas han skärper till sig.
Svar på tråden Hjälpa till lite mer