Hjälpa till lite mer
Jag skulle vilja höra om det är någon mer som har erfarenhet av en nattjobbande man + bonusbarn?Jag och min man har ganska nyligen fått vårt första gemensamma barn, hon är 5 månader och jag är föräldraledig. Han har även 2 barn från tidigare förhållanden som bor här på heltid. Min man jobbar natt och hans yngsta dotter som bor här får bara gå på förskolan 15h i veckan eftersom jag är hemma. Nu till mitt problem, jag tycker att jag får ta väldigt mycket ansvar för alla barnen, och jag frågade om han kunde tänka sig att hämta eller lämna på förskolan iallafall någon dag i veckan, men nej, han måste sova. Det skulle nog inte vara något problem om han skulle ta lite ansvar när han väl är vaken, men nej, jag tar alla morgnar med bebis, alla matningar och alla blöjbyten, även helger och semestrar. När jag frågade på hans ledighet om jag kunde få en sovmorgon så fick jag svaret ?nej jag vill inte ?. varför ska då jag behöva ta allt med hans barn? Jag är ingen person som säger jag vill inte, jag tar mitt vuxna ansvar. Tycker ni att jag överreagera? Jag mår jättedåligt över detta, jag vill ha mer egentid med min dotter, men måste hela tiden ta allt annat. Vet att sömnen är viktig, speciellt när man jobbar natt, men ibland borde man väl kunna offra sig för varandra? Vad ska jag göra?