Min sambo och jag bråkar om sambons ex.
Det är inte din bild som ska styra här, TS, även om jag förstår du har en stark och väl vilja till det. Du måste backa här. Låt de lösa sitt, de är föräldrarna till barnen. Som jag ser det har du trätt över dina gränser (i ren frustration). Du och han och ert barn har ju redan det perfekta familjelivet. Om det är någon som ska sörja att han bara träffar sina egna barn på helgerna är det han, inte du. Låt inte detta ta mer energi av dig helt i onödan. Om du ser din situation från ett helikopterperspektiv vad ser du då? Vem är föräldrarna till de här barnen? Jo det är 2 andra vuxna människor som hade ett liv innan du träffade dem. Hur de fortsätter lösa sitt får de göra hur de vill - har inte med dig att göra, har inte med ditt förhållande till han att göra. Den enda som får det till dig att göra är du. Du tar dig för stora friheter. Bara för att du har en bild i ditt huvud hur du vill ha ert familjeliv innebär det inte att du har rätten att styra över din sambos uppförande i det här. Hur som säger familjerätten sitt och inte ens de står på din sida i detta.
Om du ska fortsätta så här tror jag du kommer göra dig själv olycklig, och alla andra du kommer dra med dig ner i fallet i din jakt efter vad du tycker är rätt för dig. Det här handlar inte om dig, din bild, din dröm.
Släpp det. För din, och deras skull.