• jessieee

    Min sambo och jag bråkar om sambons ex.

    Hej! 
    Jag och min sambo har varit tillsammans i 4 år. Vi har precis fått ett barn tillsammans. Han har 3 barn sen ett tidigare förhållande. Vi har barnen varannan helg. Vi vill ha dom varannan vecka men mamman till barnen säger nej till det. 
    Min sambo säger att han vill det men han gör inget åt saken. Det är jag som får säga till han ordentligt att göra nått och då gör han det lite halvdant. 
    Jag mår väldigt dåligt över det här. Jag vill ha en familj där alla är delaktiga och får känna att dom tillhör familjen. 
    Vi kan inte planera nått för Vi vet inte om vi får ha barnen på helgerna eller på loven. Mamman bestämmer allt. 
    Jag har tröttnat på att ha det så här, andra min sambo verkar förstå mig men det händer väldigt lite. Jag vet inte vad jag ska göra, jag mår så dåligt över att inte ha familjen komplett vi gör saker som dom andra barnen missar. Det är hemskt. Vi har försökt stt gå till familjerätten men det händer inte så mycket där. J

  • Svar på tråden Min sambo och jag bråkar om sambons ex.
  • Anonym (I)

    Usch. Det är jobbigt när det inte funkar med kommunikationen med ex.

    Varför har din sambo bara varannan helg och inte 50%?

  • Anonym (?)

    Har också ett ex med tre barn - och ett gemensamt. Hon böjde sig baklänges och vågade inte ställa några som helst krav på sina barn. Hon flyttade dessutom till min ort och gick med på att bli gravid med mig. 
    Sedan förändrades allt. Sur och bitter och allt var mitt fel. Flytten, ingen kontroll över sina barn, skämde bort vårat gemensamma barn med prylar ..
    Blev ju inte som man trodde.
    Tjänade bra och hon utnyttjade varje öre av det med vårat barn som ursäkt.
    Aldrig igen!!

  • Anonym (I)

    Mitt ex var lite likadan. Hade svårt att planera saker med sitt ex, och skyllde alltid på exet. Till slut gav jag upp på det. Hade han inte pratat med henne så struntade jag i det. såg till att vi gjorde planer så fick mamman anpassa sig efter det.  Nu planerar jag in saker och så får han anpassa sig, har han inte svarat eller kommit med förfrågningar i tid får han skylla sig själv.

    Tyvärr blir det ju hans barn som främst blir lidande om han inte kan ha konversation med sitt ex, men även pappans relation till sina barn .

  • Anonym

    Låt din sambo sköta kontakten med barnens mamma.
    Inte styvmors uppgift att slita och dra i styvbarnen

  • jessieee

    Jag tycker så synd om mina bonus barn. Jag försöker tänka att det "bara" är mina bonusbarn men jag älskar dom och vill att dom ska vara delaktiga i vår familj. 

  • jessieee
    Anonym (I) skrev 2024-03-22 22:39:29 följande:

    Usch. Det är jobbigt när det inte funkar med kommunikationen med ex.

    Varför har din sambo bara varannan helg och inte 50%?


    När han flyttade där ifrån så blev det bara så. Men nu vill vi ha dom varannan vecka men mamman säger nej. Det finns ingen anledning till att min sambo inte skulle få ha dom. Jag försöker pressa på familjerätten eller tingsrätten för dom kan inte lösa det här själva. 
  • Hermis123

    Väldigt fint av dig att du är så engagerad med dina bonus! Men tyvärr säger hans beteende vilken typ av pappa han är! 

  • jessieee
    Anonym skrev 2024-03-22 22:54:15 följande:

    Låt din sambo sköta kontakten med barnens mamma.
    Inte styvmors uppgift att slita och dra i styvbarnen


    Det är min sambo som har kontakten. Jag skulle gärna vilja sköta saker men det kommer inte bli så bra då. 
    Jag blir ledsen för dom andra barnen för det känns som dom missar saker för vi gör. Jag vill att dom ska vara delaktiga i vår familj 
  • jessieee
    Hermis123 skrev 2024-03-22 22:57:43 följande:

    Väldigt fint av dig att du är så engagerad med dina bonus! Men tyvärr säger hans beteende vilken typ av pappa han är! 


    Han är en bra pappa, det är han, även om det låter annat. Han är väldigt konflikt rädd. Han vill men vågar inte. Önskar Han bara kunde köra på och få saker gjort. Jag pressar på tingsrätten för det är de enda som kommer hjälpa. 
  • Anonym
    jessieee skrev 2024-03-22 23:01:59 följande:
    Han är en bra pappa, det är han, även om det låter annat. Han är väldigt konflikt rädd. Han vill men vågar inte. Önskar Han bara kunde köra på och få saker gjort. Jag pressar på tingsrätten för det är de enda som kommer hjälpa. 
    Du sagt din åsikt till sambon, nu kan du inte göra mer.
    Nu får du överlåta till din sambo att agera. Det är din sambo som ska sköta kontakten med mamman och vara drivande för mer kontakt.
Svar på tråden Min sambo och jag bråkar om sambons ex.