Inlägg från: Anonym (Lurad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lurad)

Finns det ett liv efter otrohet?

Jag har aldrig varit svartsjuk utan har valt att alltid lita på, tills jag blir motbevisad. Det har fungerat utmärkt och jag tror inte att någon varit otrogen mot mig. Inte förrän för två månader sedan. Tyvärr fick jag veta det när det redan pågått under en längre tid. Hon berättade först när hon eller hennes älskare börjat tröttna och hon bestämde sig för att hon vill vara med mig i framtiden. Antagligen kände hon en rädsla för att någon skulle avslöja hennes affär för mig. Annars hade hon nog inte sagt något alls. Jag orkade/ville inte fortsätta vår relation, men det kunde varit annorlunda även om hon varit otrogen. Hade hon efter att det hänt en eller två gånger kommit till mig och berättat och visat att hon verkligen ångrade sig och att hon skulle vara beredd att arbeta på relationen även om det skulle komma att bli jobbigt, så hade jag nog gett det en ordentlig chans och försökt komma vidare från det. Otroheten i sig behöver inte betyda slutet, men hur det hanteras och avslöjas är otroligt viktigt för tilliten.

• Anonym (Lurad)

Två av mina närmaste barndomsvänner blev ett par när dom gick på högskolan. Dom flyttade ihop i en annan stad och planerade för framtiden. När han under några månader var uthyrd som konsult i Norge så åkte hon på semester till Spanien en vecka. Där drack hon sig ordentligt full en kväll och hamnade i säng med en spanjor. Efteråt hade hon brutal ångest, för hon var inte olycklig i relationen och visste inte hur hon kunnat göra så. Direkt när hon kom hem så berättade hon för honom vad som hänt. Förklarade hur ledsen hon var, att hon älskar honom och är beredd att göra vad som krävs för att dom skulle kunna ha en chans. Eftersom jag är uppvuxen med båda och vi alltid har varit nära, så fick jag många samtal från båda två och vet det mesta vad som hände och deras känslor.
    Dom hade en skittuff tid i flera månader när dom inte visste hur det skulle gå. Hon hade konstant skuldkänslor och kände sig smutsig. Han kände sig sårad och omanlig. Han kunde inte förmå sig att röra vid henne för det väckte för jobbiga känslor. Men dom gick i terapi och fortsatte kämpa. Idag har dom tre barn tillsammans och har byggt ett stort hus i vår barndomsby. Dom är väldigt lyckliga och har ett jättefint lov tillsammans. Så det kan absolut finnas ett liv efter otrohet!

Svar på tråden Finns det ett liv efter otrohet?