Finns det ett liv efter otrohet?
Jag har aldrig varit svartsjuk utan har valt att alltid lita på, tills jag blir motbevisad. Det har fungerat utmärkt och jag tror inte att någon varit otrogen mot mig. Inte förrän för två månader sedan. Tyvärr fick jag veta det när det redan pågått under en längre tid. Hon berättade först när hon eller hennes älskare börjat tröttna och hon bestämde sig för att hon vill vara med mig i framtiden. Antagligen kände hon en rädsla för att någon skulle avslöja hennes affär för mig. Annars hade hon nog inte sagt något alls. Jag orkade/ville inte fortsätta vår relation, men det kunde varit annorlunda även om hon varit otrogen. Hade hon efter att det hänt en eller två gånger kommit till mig och berättat och visat att hon verkligen ångrade sig och att hon skulle vara beredd att arbeta på relationen även om det skulle komma att bli jobbigt, så hade jag nog gett det en ordentlig chans och försökt komma vidare från det. Otroheten i sig behöver inte betyda slutet, men hur det hanteras och avslöjas är otroligt viktigt för tilliten.