Inlägg från: Anonym (Julle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julle)

Vad göra

Låter som en jobbig situation.. Otrohet är ju riktitt påfrestande känslomässigt och kan tära rejält på självkänslan. 

Jag skulle börja med att ställa mig själv några frågor om jag var du:
    1. Älskar du den här personen?
    2. Litar du på/kommer du att kunna lita på den här personen?
    3. Kommer du att kunna förlåta den här personen och inte låta händelsen påverka din självbild?

Du har redan sagt att du älskar din sambo. För att relationen ska fungera och för att du ska må bra i den räcker det tyvärr inte med det. Det måste finnas tillit eller iallafall en möjlighet att bygga upp en tillit. Om du inte litar på henne kommer du aldrig att kunna slappna av, du kommer att plåga både dig själv och henne vilket inte kommer att leda till en sund relation. 

Jag tänker även att du måste känna att du kommer att kunna förlåta och glömma den här händelsen. Det kommer inte gå att fortsätta om du kommer att ligga vaken och tänka på det, ta upp det i varje diskussion ni har eller om det påverkar din självkänsla och självbild och får dig att tappa självförtroende i relationen.

I och med att det är 20 år sedan det hände skulle jag även försöka jobba med det faktumet, din sambo är ju troligtvis inte ens samma person idag som hon var så för 20 år sedan.

Svar på tråden Vad göra