• PH76

Kräver ni att barnen ska träna?

Vi har krav på vår äldsta (nu 12 år) sedan några år tillbaka, kravet var, och är, att han har en fysisk aktivitet minst 2 ggr i veckan. Nu har han simning 4 dagar i veckan, han är inte jätte bra , men helt ok. Vi bryr oss inte om tävlingsresultat så länge han tycker att det är kul.

Tröttnar han senare så kan han hänga på mig på gymmet, jag är där 5 dagar i veckan.

• PH76
    Anonym (lagom) skrev 2024-03-15 19:43:43 följande:
    Det kan jag hålla med om. Alla barnen har testat på någon sådan lagidrott som innebär flängande. Dom får hålla på det med om dom vill såklart men jag föredrar annan typ av träning. Äldsta gymmar nu bara, och jag misstänker att dom andra kommer landa där också till slut, men det finns ju annat, som parkour, dans, racketsport, friidrott, simning, kampsport som man kan gå på en gång i veckan utan att det är massa matcher däremellan. 
    Våra är inte heller speciellt intresserade av lagsporter, men du ska inte tro att alla de du räknar upp är 1ggr i veckan, min äldsta som fyller 12 i år simmar 4 dagar i veckan, innan var det 3 ggr i veckan och då hade han även karate 3 ggr i veckan men la ner karaten när simningen gick upp till 4 träningar. Dottern som fyller 8 är simning 2 ggr i veckan.
Svar på tråden Kräver ni att barnen ska träna?