Inlägg från: Anonym (Man hallå? TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man hallå? TS)

Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande?

Min sambo är inte trevlig för fem öre. Säger aldrig nånting snällt. Ofta sur. Alltså inte på mig utan mest i allmänhet, men det går ju ut över mig och alla andra. Hon är mycket frånvarande, men klagar över att hon måste va hemma med barn och hushåll när jag jobbar. Som att det är extra jobbigt då?

Jag får höra att jag tvättar för mycket. Det är tydligen störande att se tvättställningen hela tiden. Det tycker ju jag också såklart, men om jag inte tvättar svämmar tvättkorgen över bokstavligen.

Hon tycker att jag städar för lite men stökar ned så mycket så all tid går åt till att plocka och fixa, jag hinner liksom inte komma till själva städandet. Om jag nu städar tar hon det dessutom som kritik att hon har städat dåligt. Hur fan ska hon ha det? 

Hon lägger beslag på allt gemensamt utrymme. Jag får liksom inte plats här hemma. Det går inte att köpa hem en pryl som jag skulle vilja ha för det är liksom fullt redan.

Hon är oresonlig och allt ska va på hennes vis samtidigt som jag får kritik för att jag inte är tillräckligt engagerad. 

Är det normalt att ha det såhär? Jag har helt tappat greppet om vad som är normalt och hur livet ska va?

• Svar på tråden Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande?
  • Anonym (Man hallå? TS)

Trippar runt på tå här hemma och försöker få allt att funka för barnens skull, men det går ju inte i längden.

Att diskutera med henne är hopplöst. Hon blir vresig.. Håller inte med eller går till motattack och beskyller mig för samma saker jag kritiserar henne för.

• Anonym (Man hallå? TS)
    Tow2Mater skrev 2024-03-08 02:05:09 följande:

Varför är hon hemma? Fl-ledig? När ska ni bytas av?

Hon är inte hemma, hon jobbar heltid precis som jag, men vi jobbar ibland olika tider.
  • Anonym (Man hallå? TS)
    MonicaE skrev 2024-03-08 00:28:58 följande:

Det låter som ni är fullkomligt inkompatibla. Har det här kommit smygande eller har det varit så hela tiden? Menar du att hon sprider ut sina grejer och du plockar undan för att sedan kunna städa...? Eller är det barnen som stökar ut? Oavsett så är det ju inte bara du som ska hålla undan. Kanske trivs hon inte med livet som hemmamamma, det kan ju vara helt underbart men samtidigt rätt jobbigt. Hon kanske inte kommer ut och träffa folk eller ha egentid och det gör henne grinig?

Att trippa på tå i sitt eget hem för att undvika att det blir bråk håller verkligen inte i längden. Då gör man våld på sig själv och i förlängningen mår man skit av det. Vet av egen erfarenhet. Är väldigt nedbrytande att leva med någon som är negativ och sur och dessutom tänder till istället för att diskutera problem. 

Ja det är nedbrytande
  • Anonym (Man hallå? TS)
    Anonym (Lösningen här) skrev 2024-03-08 18:57:54 följande:
    Snälla fatta att hon är trött och utmattad. Viktigt att komma bort från barnen lite. Få egentid. Vila. Hon ör irriterad pga det.
    Hon sover mkt. 
  • Anonym (Man hallå? TS)
    Anonym (Uffe) skrev 2024-03-08 21:26:20 följande:
    Är hon lat?
    Nä mera lite som ADHD. Energi till vissa saker.

Inte menar som nedsättande utan jag skrev ADHD för att ge en bild av det hela. 
Svar på tråden Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande?