Hur mycket ska man stå ut med i ett förhållande?
Min sambo är inte trevlig för fem öre. Säger aldrig nånting snällt. Ofta sur. Alltså inte på mig utan mest i allmänhet, men det går ju ut över mig och alla andra. Hon är mycket frånvarande, men klagar över att hon måste va hemma med barn och hushåll när jag jobbar. Som att det är extra jobbigt då?
Jag får höra att jag tvättar för mycket. Det är tydligen störande att se tvättställningen hela tiden. Det tycker ju jag också såklart, men om jag inte tvättar svämmar tvättkorgen över bokstavligen.
Hon tycker att jag städar för lite men stökar ned så mycket så all tid går åt till att plocka och fixa, jag hinner liksom inte komma till själva städandet. Om jag nu städar tar hon det dessutom som kritik att hon har städat dåligt. Hur fan ska hon ha det?
Hon lägger beslag på allt gemensamt utrymme. Jag får liksom inte plats här hemma. Det går inte att köpa hem en pryl som jag skulle vilja ha för det är liksom fullt redan.
Hon är oresonlig och allt ska va på hennes vis samtidigt som jag får kritik för att jag inte är tillräckligt engagerad.
Är det normalt att ha det såhär? Jag har helt tappat greppet om vad som är normalt och hur livet ska va?