Finns inget mer att skala av...
Så, nu sitter man här igen, utbränd säger de som vet, men den här gången finns inget mer att ta av.
Sålde huset för att slippa allt runt det och pendling. Flyttade till liten lättskött lägenhet. Har förlorat vän efter vän för att jag inte orkar eller kan umgås och finnas där. Bytt jobb, bytt partner, backat från familj med höga krav. Slutat fixa hår, naglar och sånt som tog tid och energi. Började må lite bättre en period och tackade ja till 2 sociala sammanhang senaste månaden, 3 timmar på en 40-årsfest och en middag med min numera lilla vänkrets. Och där stod väggen. Panikattacker, tandpressning, magen har kraschat, kan inte sova, har ångest över precis alla små detaljer och huvudet bara snurrar. Stora sår på huden. Orkar inte duscha, orkar inte borsta tänderna. Fick ringa min chef idag och berätta att det inte går längre. Att nu är sjukskrivning den sista utvägen. Gått i flera år på ångestdämpande och antidepp, provat samtalsterapi. Till och med varit sjukskriven på deltid en period men inget verkar hjälpa mig. Kan jag någonsin komma ur den här onda spiralen där jag inte har energi att göra saker jag mår bra av och bara gräver ner mig i mer jobb och krav på mig själv för att dölja att jag känner mig otillräcklig.