Inlägg från: Madelene1989 |Visa alla inlägg
  • Madelene1989

Pratar ni öppet om att ni har svårt att bli gravida?

I min närhet är det bara min sambo då såklart och en nära tjejkompis som vet hur vi kämpar med att få till en graviditet. jag mår så sjukt dåligt av detta och det går ut över relationer och jobb. 

båda våra familjer är väldigt bra på att pika ?är det inte dags snart? och såklart alla andra vilket skapar en enorm press för mig. 

min sambo lider inte av detta, han tycker att det vore bra om jag var öppen så att folk i min närhet skulle ha större förståelse. 

jag känner bara NEJ. Jag vill inte att folk ska veta hur vi kämpar. jag räknar varenda dag som jag inte är gravid och jag vill inte att någon annan ska göra det också. Samtidigt skulle jag vilja berätta för att folk ska förstå mig bättre. 

hur gör ni? är ni öppna med era svårigheter till er omgivning eller känner ni som jag? 

• Svar på tråden Pratar ni öppet om att ni har svårt att bli gravida?
  • Madelene1989
    Elianis98 skrev 2024-03-07 19:11:40 följande:

Nu vet jag inte om jag är rätt person att uttala mig då vi är inne på tredje försöket med första barnet, men jag har alltid trott att jag kommer lyckas bli gravid på första försöket. Så var ju visst inte fallet. Ingen vet såklart hur många försök till det kommer att bli, men jag personligen håller på att bli galen av att se negativt på stickan trots att man vet att man prickat in allt i rätt tid. 

Jag har folk runt omkring mig i både min och min mans släkt som tjatar på att vi ska skaffa barn och som samtidigt hela tiden skryter om hur de blev gravida på första försöket. Det är därför jag och min man vägrar berätta till folk runt omkring oss eftersom vi inte vill att det ska skvallras om hur vi försöker? De enda som vet är mina två närmsta tjejkompisar och ingen annan, jag känner att det kan vara sunt att ha åtminstone någon man kan prata med om det. 

Det spelar ingen roll vilket försök i ordningen det är. Jag tror att man som tjej redan har påbörjat denna process för länge sen. Man känner sig så sjukt misslyckad när det inte fungerar som det är tänkt. och när det funkar för alllla andra. Kanske just därför man borde vara ärlig med att det inte är alla det funkar så lätt för. 
Svar på tråden Pratar ni öppet om att ni har svårt att bli gravida?