Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:49:57 följande:
    Nu drar du in prostitution igen. Är köpa en kvinna enda sättet du lyckas knulla? lagligt samtycke har jag rätt att ge exakt hur mycket jag vill. läs ordet lagligt. prostitution är inte lagligt så var får du in det i ekvationen? så jo. jag kan ge hur mycket jag vill. Det betyder inte att jag hokus pokus får en man. Det är en helt annan fråga. Ingen korrelation med MITT samtycke som jag har rätt att ge. Min kropp mitt val 
    Alltså kan vi ändra på vad som är lagligt samtycke. Att ligga med en fuckboy/man blir lika olagligt som att ligga med en prostituerad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (A) skrev 2024-03-14 23:00:49 följande:
    Du har rätt i det du skriver på alla punkter
    Nej, det har hon inte. Ni är helt inkonsekventa för att det gynnar er. Ni vill att allt sex som missgynnar kvinnor ska vara olagligt, men allt sex som kvinnor vill ha ska vara lagligt. Ingen tanke alls på vad som är bra för män.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 00:12:58 följande:
    Jag skäller inte på ensamma män så länge de inte skyller sin ensamhet på kvinnor.

Om jag vore ensam så skulle jag inte bli en femcel.
    Jag skulle klara mig bra utan en man.

Min man och jag klagar inte på varandras inkomster.
    Vi föredrar att vara jämspelta.
    Det är vad jag tycker man ska försöka sträva efter.
    Inte att ha olika standarder.
    Nej, för att han tjänar mer än dig antagligen.

Det är lätt att säga att du skulle klara dig bra ensam utan att vara i den situationen.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-15 00:13:30 följande:
    att sura bittra incels vill förstöra för andra är ingen news flash
    Men att förstöra för män som man gör hela tiden är helt okej?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 00:13:58 följande:
    Och nu kanske du kan svara på frågan på vilket sätt män har det sämre än kvinnor?
    Det har jag redan svarat på. Män har det sämre än kvinnor för att de har högre krav på sig i romantiska sammanhang.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Per) skrev 2024-03-15 19:47:59 följande:
    Och i övriga sammanhang?
    Det är typ det enda sammanhang där kvinnor har det bättre. Om ens då. Varför är det det enda som är viktigt för dig! Varför ignorerar du alla sammanhang där kvinnor har det sämre?
    Alla övriga sammanhang där kvinnor haft det sämre finns redan på dagordningen. Varför ska inte alla orättvisor ställas till rätta? För att du är fast i gamla könsroller där karlar ska reda sig själv. Vi är förbi den tiden nu efter att mansrollen aktivt har demonterats.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:36:22 följande:
    Det gör han. Men hur vanligt är det egentligen att män tjänar mindre än kvinnor?
    Det är ju något som är en nackdel för kvinnor,

Det vet jag att jag skulle göra.
    Hellre än att välja en man jag inte finner attraktiv så skulle jag leva ensam med en dildo,
    Tro det eller ej.
    Och jag kan säga det eftersom jag var ensam i flera år innan jag träffade min man.
    Och jag trivdes med det.
    När jag sen träffade min man så kändes det bara rätt med just honom.
    Annars hade jag likaväl fortfarande kunnat vara singel.
    Det är ca 50/50 i dagens läge, men de män som tjänar samma som dig har ett mycket sämre utgångsläge. Det reflekterar du inte över alls

Hur roligt hade det varit om han inte hade funnit dig attraktiv då? Varje gång ni intresserar er för en man så utgår ni från att han ställer upp på er. Ni kan inte föreställa er en situation där mannen ni älskar faktiskt ratar er på grund av att ni inte når upp till en hög standard.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:37:46 följande:
    Då får väl männen höja sina egna krav så behöver det inte vara sämre.
    Precis det jag vill, men ni vill ju inte det när det kommer till kritan.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-15 22:37:02 följande:
    det vill du också göra.
    Varför är det inte män som protesterar då?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-16 00:38:32 följande:
    På vilket sätt har de ett sämre utgångsläge?

Hade han inte funnit mig attraktiv så hade det varit något jag fått acceptera.
    Jag har blivit ratad av män så jag har varit på den sodan också.
    Och det är bara att acceptera och gå vidare.
    Jag skulle aldrig sätta mig och tycka synd om mig själv och starta gnälltrådar på ett diskussionsforum på nätet.
    Det skulle inte hjälpa mig ett dugg.
    För att statistiken visar att inkomst är en stor faktor som gör att kvinnor "inte finner män attraktiva".

Det är lätt att säga att du bara hade accepterat det och gått vidare, vilket bygger på att det alltid finns andra män att träffa. Tänk om det inte hade funnits det och alla män hade sagt nej. Du kan inte sätta dig in i den situationen.

Nej, det hjälper inte vad jag skriver. Att hålla tyst och bygga upp ett självförakt hjälper dock inte heller eller tror du det?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?