Inlägg från: Anonym (hej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hej)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Hepp) skrev 2024-03-11 11:07:12 följande:
    Man väljer dom bästa att ha det med, såklart. Ska det vara värt besväret så ska det väldigt mycket till, annars är det bättre att göra det själv.
    Varför tror du att det är en rättighet för dig att ha många män att välja på?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-10 21:17:03 följande:
    Det är ingen som har påstått att kvinnor ska ha det bättre än män.
    Det är bara du som påstår att andra har den åsikten,vad jag har kunnat se.
    Så kan du nu svara på varför män ska ha det bättre än kvinnor och inte att båda kön ska ha det lika bra?
    Vill du tillbaka till den tiden då kvinnan var underlägsen mannen?
    molly50 skrev 2024-03-10 21:17:40 följande:
    Och kan du svara på vilket sätt män har det sämre än kvinnor?
    Ni vill att män ska ha låga standarder trots att kvinnor har höga standarder. Ett läge som gynnar kvinnor. Svara på varför ni är såna hycklare och vill att män ska ha låga standarder.

• Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-10 21:34:09 följande:
    Det är helt frivilligt för män att stanna hemma med sina egna barn. Precis som för kvinnan.
    Men de flesta gör det ändå av egen fri vilja.

Vad gäller samtyckeslagen och sexköpslagen. Vill du att de ska ändras så att ensamma män ska få sex trots att de saknar samtycke?
    Och att det ska vara fritt fram att köpa sex?
    I så fall tycker jag att du ska fundera på vilken kvinnosyn du har.
    Nej, det tycker jag inte.

Sluta undvik frågan. Varför är det bara feminister som ska få ändra på lagarna till sin egen fördel och inte de som för mäns talan? Det betyder inget annat än att du värderar män lägre än kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-13 17:42:42 följande:
    Vilken skruvad fråga. Jag lever mitt liv och träffar jämt på bra attraktiva människor som jag skulle kunna inleda något med. Testa du att leva lite med.
    För att män har låga standarder. Precis som ni vill ha det. Ni vill inte ha samma utgångsläge som män.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 19:47:52 följande:
    "vi" kan ju höja våra krav och sexväga helt, du börjar.
    Jag vill tvinga andra män att höja sina krav. Varför vill ni inte det när saker ställs på sin spets?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2024-03-13 20:21:00 följande:
    Jag vet inte vilka du menar när du skriver "ni".
    Men jag har då aldrig påstått att jag tycker män ska ha låga standarder.
    Så tillskriv mig inte åsikter jag inte har,tack.
    Anonym (hej) skrev 2024-03-13 17:35:07 följande:
    Nej, det tycker jag inte.

Sluta undvik frågan. Varför är det bara feminister som ska få ändra på lagarna till sin egen fördel och inte de som för mäns talan? Det betyder inget annat än att du värderar män lägre än kvinnor.
    Innan du börjar kräva att andra ska svara på dina frågor så tycker jag du ska svara på de frågor du får själv.
    På vilket sätt har män det sämre än kvinnor?
    Vi är flera som har ställt den frågan,men du har inte svarat på den.

För övrigt så har jag inte undvikit någon fråga.
    Jag ser inte att du har ställt någon fråga utan bara kommit med en massa anklagelser mot kvinnor.
    Men för att försöka svara på det sista stycket så är det väl ingen som har försökt ändra på några lagar?
    Och nej,jag värderar inte män lägre än kvinnor.
    Däremot så verkar du inte värdera kvinnor särskilt högt,med alla dina anklagelser.
    Så projicera inte dina egna åsikter på andra.
    Det fungerar inte särskilt bra om man ska försöka få till en vettig diskussion.
    Kvinnor har höga standarder, vilket ger män ett sämre utgångsläge. Män har låga standarder, vilket är en fördel för kvinnor. Många av er som skäller på ensamma män hade varit i samma situation om ni var män. Du till exempel, med din arbetssituation hade varit i en väldigt hög riskzon för att bli incel om du var man. Men ni tänker inte så långt, att det hade kunnat vara ni och bemöter andra som lägre stående än er.

Svarar på frågan: Gillar du att män har låga standarder så att din man inte lägger sig i din inkomst till exempel?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:21:41 följande:
    Visa ett svar här i tråden där en kvinna nekat en man att höja sina krav. ni får ha hur höga krav ni vill. Däremot kan ni inte kräva partner oavsett hur höga eller låga era krav är. Precis som det är för kvinnor. Lagligt samtycke krävs oavsett kravlista
    Ni har sagt flera gånger att män måste prestera mer för att få en kvinna. Det går inte att ändra spelreglerna så att konkurrensen minskar, har ni sagt hela tiden. Har du ändrat dig?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-13 23:02:09 följande:
    inte lärt dig skillnad på rätt och rättighet ser jag. Ska jag buda hem ett lexikon? Jag har rätt att ha sex med lagligt samtycke med noll, en eller femton män om jag vill. Min kropp mitt val. Så länge allt är med samtycke med sexpartnern givetvis. exakt samma rätt har du. läs på lite så kanske du lär dig begreppen. varför skulle jag inte ha rätt att ha sex med lagligt sex med samtycke med hur många/hur få jag vill? det är det fina förstår du. Min kropp mitt val. Vem jag väljer att ge samtycke till. Precis som män har samma val att ge eller neka samtycke. 
    Nej, för om du tar betalt för det är det inte ditt eget val om du vill ge samtycke längre. Alltså har du fel om premissen att samtycke övertrumfar allt. Du har alltid rätt att neka samtycke, men du har inte rätt att ovillkorligt ge samtycke.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:46:56 följande:
    män behöver leva upp till kvinnors krav för samtycke. Kvinnor behöver leva upp till mäns krav för samtycke. Om ena könet har lägre krav blir det väl en sned balans? Massa villiga män och massa ovilliga kvinnor. Eftersom ingen ska knulla mot sin vilja är det väl bara fördelar med att även män blir ovilliga? Fattar inte problemet. Bli hur kräsen du vill. Kan inte bry mig mindre
    Du bara säger så, men i själva verket njuter du av att män är så tillgängliga. Varför blir du annars så arg på att jag vill begränsa antalet sexpartners vilket skulle tvinga män att höja sin standard?
  • Anonym (hej)
    LFF skrev 2024-03-14 22:47:06 följande:
    Jag skiter högaktningsfullt i vad andra har för standard på vad de väljer för partner. Jag väljer vad jag vill (och min dildo hellre än någon som inte attraherar mig) och är bara ute efter någon som ömsesidigt tycker att jag uppfyller hans standard. 

Vad är "hög" och "låg" standard? Jag vet bara vad jag är ute efter hos en partner. Om det är höga eller låga krav? Who gives a fuck? Om jag inte får bågot napp utifrån de krav jag har så har jag två val: ändra mina krav eller leva ensam till jag hittar någon. 

Tänk att det ska vara så jävla svårt att förstå att man inte kan tvinga fram sex, intimitet ich relationer? Att det inte är något som kan lagstiftas fram eller någon annan galenskap som framkommit.
    Du skiter högaktningsfullt i det för att du gynnas av att män har låg standard och är villiga att ställa upp.

Nej, i er värld kan man bara tvinga fram och lagstifta fram män till att anpassa sig efter kvinnors behov. Det tycker ni är fullt rimligt att män inte ska ha något att säga till om.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?