• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Gurksoppa
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:45:47 följande:
    Inte hur det fungerar i verkligheten. 
    Dessutom många av er tar upp saker som kvinnor har det sämre än männen utan att det står i lagen om att det ska vara en skillnad mellan könen. 
    Så det handlar inte bara om hur någon lag ser ut som det handlar om. 
    Hur funkar det i verkligheten då? Hur vet du hur det funkar om du är oskuld? Vem har tagit upp att kvinnor har det sämre? Du ljuger som alltid
  • No Logo
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 16:10:19 följande:
    Ni hade inte sagt något om att det var rättvist när kvinnor får problem som har med deras kön att göra 
    Diffust svar, men jag vill gärna förstå om du vill förklara? Vilka problem avser du?

Om det gäller vad jag skrev om barnafödande, graviditet etc så har jag aldrig hört/sett någon kvinna klaga på att det är orättvist. Det är bara så naturen är uppbyggd. 
  • molly50
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:41:57 följande:
    Dåliga val är något annat. 
    Och om kvinnor har sex med män som de ogillar om de känner att de inte har bättre val. 
    Då väljer nog de flesta kvinnor hellre att vara ensamma.
    Jag skulle då hellre välja att vara ensam än att ligga med någon jag inte gillar.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:35:48 följande:
    Kvinnors fel också när de inte säger nej, när de får en fördel jämfört med männen 
    Nu ska vi se....

Det är fel när kvi nor nobbar män de inte är attraherade av och sen är det fel när de INTE nobbar män de faktiskt ÄR attraherade av... för då "utnyttjar lvinnor sin sexuella makt".

Tjejer! Låt oss alla leva utan män och med leksaker istället. Det spelar ju ingen roll hur vi gör för det är ju fel oavsett.
  • LFF
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 17:37:36 följande:
    Att bara ha dåliga val skulle inte vara orättvist.
    Det blir inte en våldtäkt när kvinnor får dåliga val. 
    Jag har hellre sex mef en dildo än med ett dåligt val till man. Sorry, not sorry. Skulle även hellre ha sex med en annan kvinna än med en dålig man. Oavsett vilket så får inte den dåliga mannen sex, i alla fall inte med mig.
  • Gurksoppa
    LFF skrev 2024-03-11 20:22:53 följande:
    Jag har hellre sex mef en dildo än med ett dåligt val till man. Sorry, not sorry. Skulle även hellre ha sex med en annan kvinna än med en dålig man. Oavsett vilket så får inte den dåliga mannen sex, i alla fall inte med mig.
    Amen! 🙏🏼
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 11:41:25 följande:
    Då borde du acceptera ett scenario där kvinnorna får det sämre. 
    Berätta: hur skulle detta scenario se ut?
    Hur tycker du att rättvisa mellan lönen skulle se ut?
  • Anonym (Fundersam man)

Dåliga män gör ju redan att kvinnor får det sämre! Hur dåligt ställt ska kvinnor egentligen behöva ha det för att du som anser att kvinnor har det för bra (har för mycket makt) ska tycka att det är på en rimlig och rättvis nivå?

Det är sorgligt att se avsaknad av empati hos dig som vill att kvinnor ska ha det sämre för att man ska ha det "lika" dåligt. Logiken borde istället vara att det ska vara både bra för den ena som den andra för båda är mån om att den andra ska ha det bra och att man tillsammans får det bättre och roligare för att man trivs i varandras sällskap.

• Anonym (A)
    No Logo skrev 2024-03-11 19:30:45 följande:
    Diffust svar, men jag vill gärna förstå om du vill förklara? Vilka problem avser du?

Om det gäller vad jag skrev om barnafödande, graviditet etc så har jag aldrig hört/sett någon kvinna klaga på att det är orättvist. Det är bara så naturen är uppbyggd. 
    +1
  • Agda90

En man med åsikter som TS är bara avtändande, osmakligt, nej äckligt. 

Män har haft tmakt och kvinnor har fått kämpa sig till någon form av jämlikhet. Om ni inte kan historia så borde ni gå tillbaka till skolan!

Nu har vi här (om man ska ta TS seriöst) någon form av kränkt man som inte får som han vill och då drar han igång ett skitnsack om hur kvinnor banne mig ska sättas på plats.

Du är pinsam TS!

Alla människor, oavsett kön, ska ha rätt till sin egna kropp. Alla kan säga nej till sex. Kön spelar ingen roll.
    Ni som stör er på kvinnor som säger nej. Hade ni velat att hon ställde upp för husfridens skull? För i så fall kan man jämföra er direkt med våldtäktsmän.

Jag behandlar min partner med respekt och kärlek. Han gör detsamma med mig. Och att vi gör rätt har jag kvitto på i form av 24 år lång och kärleksfull relation. Ingen av oss tjatar till sig sex. Ingen gnäller om vem som har makt, vem som städar eller tvättar eller lagar mat. 
    Vi hjälps åt och ser till att båda har tid till sina fritidsintressen. Vi är ett team! 

Om fler män är i verkligheten som TS så är jag inte ett dugg förvånad att fler blir ensamma. Ni är liksom inga kap (och då menar jag inte utseendet utan era personligheter för ingen vill leva med en översittare som ska pinka in maktrevir till höger och vänster).

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?