Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Då) skrev 2024-03-14 14:12:48 följande:
    Då skulle hon ha rättighet till sex.
    Hennes valmöjligheter kan ändras utan hennes samtycke till det. 
    Kvinnan har rätt till sina egna val, att säga nej och det finns inget spm ändrar på det
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 14:13:16 följande:
    Och hur skulle det gå till?
    Varför svarar du inte Elefant123 som ställde en relevant fråga
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 14:50:22 följande:
    Om det inte finns något som kan ändra på det så måste först alla personer ha rätt till samma val som hon har. 
    Redan med nuvarande system kan olika personer ha färre valmöjligheter än andra. 
    Eftersom det är tillåtet så kan det bli en ändring till hennes nackdel. 
    Alla har rätt att säga nej till sex kvinna som man, enkelt
  • Anonym (A)
    Anonym (GG) skrev 2024-03-14 15:03:45 följande:

Det finns ingen rättighet till sex för varken kvinnor eller män men vi har alla rätt att bli respekterade.

Om attraktionen tar slut och sex är viktigt för någon av parterna så respekterar man varandra genom att avsluta relationen

Det kanske borde finnas ett bästföredatum för relationer. Man utvärderar relationen vart 7:e år och  bestämmer gemensamt om det är ok att fortsätta den om inte så bryter man upp. 

Respekten är viktig
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:21:41 följande:
    Visa ett svar här i tråden där en kvinna nekat en man att höja sina krav. ni får ha hur höga krav ni vill. Däremot kan ni inte kräva partner oavsett hur höga eller låga era krav är. Precis som det är för kvinnor. Lagligt samtycke krävs oavsett kravlista
    Håller med
  • Anonym (A)
    LFF skrev 2024-03-14 22:35:01 följande:
    Att ingen finner dig attraktiv nog att ha sex med eller en relation med beror ALDRIG på motparten. Oavsett kön. 

Nej man är inte skyldig någon något alls.

Ja, det finns "dåliga män" som inte drar sin del av arbetsbördan i en relation likväl som det finns "dåliga kvinnor". 
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-14 22:49:57 följande:
    Nu drar du in prostitution igen. Är köpa en kvinna enda sättet du lyckas knulla? lagligt samtycke har jag rätt att ge exakt hur mycket jag vill. läs ordet lagligt. prostitution är inte lagligt så var får du in det i ekvationen? så jo. jag kan ge hur mycket jag vill. Det betyder inte att jag hokus pokus får en man. Det är en helt annan fråga. Ingen korrelation med MITT samtycke som jag har rätt att ge. Min kropp mitt val 
    Du har rätt i det du skriver på alla punkter
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-03-15 19:37:46 följande:
    Då får väl männen höja sina egna krav så behöver det inte vara sämre.
    Ja, alla har ett eget ansvar 
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-03-16 13:08:02 följande:
    Och det tror du gäller alla kvinnor?
    Ja,min man tjänar bättre än mig. Men vi är inga höginkomsttagare någon av oss så för min del så spelar hans inkomst ingen som helst roll.

Tro mig,jag levde som singel i flera år innan jag träffade min man.
    Jag blev ratad av flera män och jag blev sårad.
    Jag var faktiskt på väg att ge upp dejtandet helt och hållet när jag träffade min man.
    Och ja,hade han inte varit intresserad så hade jag accepterat det och gått vidare.
    Vad ska man annars göra? Sitta och tycka synd om sig själv hjälper inte.

Nej,man ska inte bygga upp ett självförakt.
    Men om man inte lyckas träffa någon så får man kanske börja rannsaka sig själv och fundera på vad man själv kan göra bättre för att lyckas.
    Och går det så långt som till självförakt så får man kanske söka hjälp och få verktyg för att hantera sina känslor.
    Att lägga skulden på hela det motsatta könet leder ingenstans.
    Du skriver så klokt
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-03-16 13:18:10 följande:
    Tack! Glad
    Glad
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?