Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Då) skrev 2024-03-11 13:57:13 följande:
    Ni kallar det ju "rättighet till en annan människa" när man vill att det ska vara lika mellan könen 
    Har aldrig skrivit RÄTTIGHET, ljug inte 

Varför citera samma inlägg flera gånger?
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-11 14:00:32 följande:
    Och då är det fel om någon födds med egenskaper som gör att de får sex pågrund av någon "medfödd rättighet till" sex" 
    Vad är svårt att förstå, ingen har rättighet till det
  • Anonym (A)
    No Logo skrev 2024-03-11 19:30:45 följande:
    Diffust svar, men jag vill gärna förstå om du vill förklara? Vilka problem avser du?

Om det gäller vad jag skrev om barnafödande, graviditet etc så har jag aldrig hört/sett någon kvinna klaga på att det är orättvist. Det är bara så naturen är uppbyggd. 
    +1
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2024-03-11 20:12:17 följande:
    Då väljer nog de flesta kvinnor hellre att vara ensamma.
    Jag skulle då hellre välja att vara ensam än att ligga med någon jag inte gillar.
    Utan tvekan är det så
  • Anonym (A)
    Anonym (???) skrev 2024-03-12 07:43:25 följande:

Jag ser en återkommande trend bland männen i sådana här trådar. "Kvinnor ska välja män de inte vill ha för att det ska bli rättvist. "
    Det dyker spontant upp ett helt gäng frågor i mitt huvud. 

Varför ska inte männen steppa upp och bli "valbara"? 
    Vad är det för orimliga krav män anser att kvinnor har på dem? 
    Om nu männen är på en så låg nivå att kvinnor inte vill ha dom utan bara ska ha sex för att vara snälla, hur bra relationer tror män att de kommer ha i dessa fall? Varför finns absolut 0 intresse i att ta reda på varför kvinnor inte vill ha dem? Självrannsakan? Vill man inte vara en person som andra vill vara kring? Det gäller ju inte bara en sexuell relation utan ens kontaktnät i stort. 
    Jag vet många kvinnor som aktivt jobbar med sig själva - i allt från fysisk hälsa till personlig utveckling. Varför finns inte det intresset hos dessa män? 
    Skulle en sådan man tacka ja till en kvinna som han absolut inte vill ha, som är "på samma nivå" som honom? 

Något som jag utgår från att de allra flesta förstått, både män och kvinnor, är ju att man behöver vara ödmjuk inför vad man själv bidrar med. I alla typer av relationer. Är du en trevlig person att ha att göra med? Bidrar du med positiv energi eller suger du energi? Har du humor? Tar du hand om dig själv? Kan du erbjuda stöd, visa empati och ställa upp när det är tufft? Har du ambitioner i livet? Är man kompatibla när det kommer till hur man visar uppskattning, sexuella preferenser osv. Har man samma mål, visioner och grundvärderingar i livet? Det finns en hel del som ska klaffa, mer om man är ute efter något långvarigt men även vid ONS. Tar alla ansvar för sig själva så bör det dock inte vara direkt svårare varken för kvinnor eller män att träffa någon. 

Väl talat
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 11:40:22 följande:
    Och jag kan då påstå att det är inte nödvändigt med orgasmer vid sex. 
    Vad har orgasmer med det som citeras
  • Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-12 11:44:10 följande:
    Olika personer skulle ju väljas bort. 
    Om det skulle handla om gener, hur kan de då ändra på sig själva? 
    Om man inte förstår vad som menas med gener så ja...
  • Anonym (A)

Ingen kommer att ha sex med någon man inte är attraherad av, simple as that 

• Anonym (A)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-14 12:33:07 följande:
    Och du har ingen rättighet att få behålla dina val.
    Du snackar själv om att det inte handlar om n0gon diskriminering. 
    Då är det ingen diskriminering när du missgynnas. 
    Självklart har hon rättighet till sina val
  • Anonym (A)
    Elefant123 skrev 2024-03-14 12:48:56 följande:
    Alla kvinnor får inte heller ligga när dom vill. Precis som inte alla män får det. Man får självklart kritisera när män missgynnas men du måste se skillnaden på att kvinnor missgynnas via utebliven njutning eller våldtäkter medan män missgynnas via att dom inte får ligga med kvinnor som inte vill. 

Vad exakt är det du vill lyfta som ett problem? Att kvinnor har rätt att tacka nej?
    +1
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?