Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Auditanne skrev 2024-04-03 23:08:27 följande:
    Nej. Jag ser det inte som ett problem att kvinnor har rätt att tacka nej till män de inte attraheras av. Även om det nu innebär att en del av er hamnar i incelfacket.

Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär.
    Så i lagboken så står det att du får lägga skulden på någon och att du får kalla det "skylla sig själv"?
    Men andra personer får inte föreslå hur kvinnor ska göra istället? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-04-04 13:16:17 följande:
    Ja, sex utan samtycke är våldtäkt och det kommer det alltid att ses som. Ett nej är ett nej
    Så i lagboken står det att ni får klaga och sedan får andra personer bli påverkad av der och göra det som ni vill? 
    Men det kallas en våldtäkt enligt lagboken när ni ogillar något förslag? 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-04-04 13:13:50 följande:
    På vilket sätt är det att uppmana till våldtäkt?
    Man borde kunna säga det som hen sa fast man byter ut till att det ska vara till någon annan. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-04-04 13:16:17 följande:
    Ja, sex utan samtycke är våldtäkt och det kommer det alltid att ses som. Ett nej är ett nej
    Och varför ska det inte handla om att ni vill våldta olika män när ni ber de att göra olika saker åt kvinnor?
    Tar ni får givet att man gör det som ni vill att man ska göra eller så tycker du det är okej att få tycka något är dåligt fast man håller inte med om det? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:43:05 följande:
    Det borde den vara och det är en försvinnande liten del av befolkningen som anser att det inte borde vara en rättighet  att besluta över den egna kroppen utan okej med att I rättvisans namn tillåta våldtäkt. Den del av befolkningen som tycker så sitter oftast bakom lås och bom och resterande på väg dit eller blir ensamma utan förhållande och partner då den egenskapen inte är eftertraktade.
    Sex utan samtycke är våldtäkt.
    Våldtäkter enligt er uppstår när kvinnor får sämre valmöjligheter men det ska handla om något annat när män får det. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-04 12:43:05 följande:
    Det borde den vara och det är en försvinnande liten del av befolkningen som anser att det inte borde vara en rättighet  att besluta över den egna kroppen utan okej med att I rättvisans namn tillåta våldtäkt. Den del av befolkningen som tycker så sitter oftast bakom lås och bom och resterande på väg dit eller blir ensamma utan förhållande och partner då den egenskapen inte är eftertraktade.
    Sex utan samtycke är våldtäkt.
    Du får hänvisa till den källan där det står att det handlar om våldtäkter när män och kvinno får ha liknade valmöjligheter!? 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    Sex är inte en rättighet. Och ska inte heller bli en rättighet. att ha rätt till sitt eget liv och sin egen kropp väger tyngre än rätten till att få knulla alla dagar i veckan året om. förstår inte att det är så svårt för dig att förstå, är dun förståndshandikappad?
    Och då borde du inte heller i så fall ha några känslor när det handlar om sex 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-04 13:35:40 följande:
    vad är en våldtäkt för dig? Är det en våldtäkt för en man att behöva förändra sig för att hitta kvinna med lagligt samtycke? Vad är våldtäkten? lagligt sex med samtycke är och kommer aldrig bli en våldtäkt. när någon tvingas ha sex utan lagligt samtycke är det en våldtäkt. förstår inte vad det är som är så svårt att förstå
    Och det handlar om att du tycker det är okej att ha egna känslor för sex när du gynnas av det 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-04-04 13:40:27 följande:
    Mig för då gärna kalla för du. Jag har inte skrivit något av det där du påstår här.
    Och ingen annan heller,vad jag har kunnat se.
    Det enda som har sagts är att ensamma män har fått råd om hur de kan göra för att lyckas träffa någon.
    Om du tar det som en uppmaning till våldtäkt så kanske du skulle ta reda på vad en våldtäkt faktiskt är.
    Jag menade att om det ska handla om våldtäkter när man ber andra att göra något så borde det handla om det när ni föreslår något.

Exempelvis vad hen skrev:Det ligger helt och hållet på ert eget ansvar att göra er så attraktiva som möjligt om ni nu vill ha sex och relationer. Många män gör inte detta. De struntar rentav i det mest basala som social kompetens och att hålla sig rena, snygga och normalviktiga. Då får ni skylla er själva när kvinnor avvisar er dåliga karaktär"

Hen klagar på att något är dåligt och att man ska göra något för man har eget ansvar 

• Anonym (Då)
    Auditanne skrev 2024-04-05 00:23:00 följande:
    Nej, märkligt påstående från dig som jag aldrig yttrat.

Jag bryr mig inte om vad män har för valmöjligheter. De har ansvar över sitt eget liv och om de vill försöka göra sig attraktiva för kvinnor i syfte att öka sitt värde på partnermarknaden.
    Och i så fall då, så borde ni inte snacka om att det handlar om rättighet till kvinnors kroppar. 
    Sex skulle inte vara rättvist och männen ska inte bryr sig om kvinnor har sämre val ån dom heller hur?
    Ni vill att man ska förstå kvinnors val men du erkänner att du bryr dig inte om männen har sämre valmöjligheter än kvinnorna
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?