Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Mimosa86 skrev 2024-04-02 22:06:05 följande:
    Är det sexuell makt att ha rätt att säga nej till sex om man inte känner för det? Jag skulle snarare kalla det självbevarelsedrift.

Nej, sexuell makt är om man påtvingar någon annan sin sexualitet. Och mig veterligen brukar inte kvinnor ha tjatsex, gråzonssex, begå sexuella övergrepp eller hota sig till sexuella andningar med män i speciellt stor utsträckning.
    Då får det benämnas med något annat. 
    Det är klart att det är något som kvinnor i allmänhet vill inte bli av med. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:27:17 följande:
    Är du korkad? Är jag oempatisk för att jag inte vill knulla med sunkiga män? Eller erbjuda fittan till sunkiga män? vet du vad empati är? Vad har det med sex att göra? Förklara gärna
    Du kallar det patetiskt om en man mår dåligt om han blir utan sex.
    Du påstår att man får inte bli besviken pågrund av någon lag. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-03 20:26:55 följande:
    Det gäller olika förutsättningar oavsett vad det gäller och så är det redan idag. Inte alla kan vissla, ta lån eller spela lergök.
    Det går inte att resonera att allt ska vara lika ä över brädet.
    I en utopi kanske det funkar. Not so much i en värld där vi i mångt och mycket har olika utgångsläge.
    Så din tes håller inte.
    Vi är olika så är det och när det handlar om "rättigheten" att vara berättigad att ha sex eller rättigheten att vara i ett förhållande så är det ett bra exempel på personliga referenser  där var och en är herre över sin hatt.
    Livet är inte rättvist.
    Livet är inte rättvist och det kan gälla för det andra också 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:31:37 följande:
    Var skrev jag att man inte får bli besviken enligt en lag? Du ljuger och saknar läsförståelse. Du får vara hur besviken du vill, du får varken mer eller mindre rättighet till sex eller fitta för det. För det finns ingen sådan rättighet
    Du skrev "Sex är inte en rättighet, så de har inget att vara besvikna över" 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:31:37 följande:
    Var skrev jag att man inte får bli besviken enligt en lag? Du ljuger och saknar läsförståelse. Du får vara hur besviken du vill, du får varken mer eller mindre rättighet till sex eller fitta för det. För det finns ingen sådan rättighet
    Enligt din logik så får du inte heller ha någon åsikt över ditt egna privata-sexliv.
    Det kallas då rättighet till mäns kroppar om du klagar på männen eller hur sex ska fungera 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hilfe) skrev 2024-04-03 20:34:49 följande:
    Det förslaget skulle alltså tillåta våldtäkt?
    Känns inte det lite sunkigt och rent motbjudande?
    Vill man vara säker på att få ha sex får man skaffa en flickvän vid namn Barbara och se till att en cykeltpump ingår i priset.
    Så en våldtäkt uppstår när det istället skulle handla om män som har medfödd rättighet till sex? 
  • Anonym (Då)
    Vill man vara säker på att få ha sex får man skaffa en flickvän vid namn Barbara och se till att en cykeltpump ingår i priset.
    Att man kallar det "medfödd rättighet till sex" är inte samma sak som en våldtäkt.
    Det är hur man benämner något
  • Anonym (Då)
    Man skulle inte få ha känslor påstås det i denna tråd. 
    .. 
    ... 
  • Anonym (Då)
    Och då handlar det om våldtäkter när kvinnor har den möjligheten 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-04-03 20:38:00 följande:
    Vad har lagboken med det att göra? lögnare. Sex är inte en rättighet. Oavsett kön.
    Så det handlar inte om någon lag påstår du? 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?