Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-13 23:02:09 följande:
    inte lärt dig skillnad på rätt och rättighet ser jag. Ska jag buda hem ett lexikon? Jag har rätt att ha sex med lagligt samtycke med noll, en eller femton män om jag vill. Min kropp mitt val. Så länge allt är med samtycke med sexpartnern givetvis. exakt samma rätt har du. läs på lite så kanske du lär dig begreppen. varför skulle jag inte ha rätt att ha sex med lagligt sex med samtycke med hur många/hur få jag vill? det är det fina förstår du. Min kropp mitt val. Vem jag väljer att ge samtycke till. Precis som män har samma val att ge eller neka samtycke. 
    Och du har ingen rättighet att få behålla dina val.
    Du snackar själv om att det inte handlar om n0gon diskriminering. 
    Då är det ingen diskriminering när du missgynnas. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (M) skrev 2024-03-13 20:29:14 följande:
    Då får ni väl höja dom då. 
    Och det finns inget förbud att ta upp det som ett förslag 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Iq-fiskmås) skrev 2024-03-13 23:02:09 följande:
    inte lärt dig skillnad på rätt och rättighet ser jag. Ska jag buda hem ett lexikon? Jag har rätt att ha sex med lagligt samtycke med noll, en eller femton män om jag vill. Min kropp mitt val. Så länge allt är med samtycke med sexpartnern givetvis. exakt samma rätt har du. läs på lite så kanske du lär dig begreppen. varför skulle jag inte ha rätt att ha sex med lagligt sex med samtycke med hur många/hur få jag vill? det är det fina förstår du. Min kropp mitt val. Vem jag väljer att ge samtycke till. Precis som män har samma val att ge eller neka samtycke. 
    Det blir först lika om du blir utan sex. 
  • Anonym (Då)
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

Och kvinnor har ingen rättighet att få behålla sina val. 
    Om det är inte diskriminering om män missgynnas så är det inte heller diskriminering om kvinnor får det sämre eller likadant som männen. 

Få kvinnor skulle kunna tänka sig ett scenario där de missgynnas istället 
  • Anonym (Då)
    Elefant123 skrev 2024-03-14 12:35:44 följande:

Det är helt enkelt inget sexuellt matriarkat. Det su beskriver är snarare samtycke där kvinnor tar sig rätten att neka män sex när de inte vill, män har samma rätt. Men om man nu vill se till att fler kvinnor vill ligga oftare så kan nog en bra början vara att se till att fler kvinnor faktiskt kommer av sex med män. Så länge sex kretsar kring manlig utlösning och kvinnor har tur om dom någon gång ibland också kan hinna komma så kommer såklart kvinnor vara mer kräsna kring vilka dom vill ligga med.

Att tro att vi lever i ett sexuellt matriarkat går omöjligt ihop med antalet kvinnor som blir utsatta för sexuellt våld, hur få kvinnor som kommer under sex med män eller att sex (oftast) påbörjas av manlig erektion och avslutas av manlig ututlösning.

Vissa saker har kvinnor en fördel och inte. 
    Det är bara okej att kritisera hur sex ser ut när kvinnor missgynnas 
  • Anonym (Då)
    Anonym (A) skrev 2024-03-14 12:42:04 följande:
    Självklart har hon rättighet till sina val
    Då skulle hon ha rättighet till sex.
    Hennes valmöjligheter kan ändras utan hennes samtycke till det. 
  • Anonym (Då)
    Och hur skulle det gå till?
  • Anonym (Då)
    Så det är förbestämt att hon ska få ha sex med olika personer säger du?
    Om hon har rättighet till sina val, varför har inte alla personer då rättighet till val som hon har? 
  • Anonym (Då)
    Hon har rättighet till olika valmöjligheter som inte kan ändras mot hennes vilja? 
  • Anonym (Då)
    Så hennes valmöjligheter kan inte ändras menar du?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?