Inlägg från: Anonym (Då) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Då)

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

molly50 skrev 2024-03-12 15:41:52 följande:
    Nej,men jag kan ha åsikten att dessa krav är fel.

Ja,jag kan säga nej. Och det skulle jag också göra.
    För jag skulle hellre leva ensam med en satisfyer än att tvingas välja mellan dåliga alternativ.
    Och man kan tycka olika kvinnors krav är också fel. 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-12 15:37:58 följande:
    Du skulle alltså kunna tänka dig att ligga med en oattraktiv kvinna?
    Jo kanske 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-12 15:37:58 följande:
    Du skulle alltså kunna tänka dig att ligga med en oattraktiv kvinna?
    Jag har låga krav redan
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-12 15:37:13 följande:
    Tycker du att det är ett rimligt krav att kvinnor ska sänka sina krav och börja ha barmhärtighetssex med ensamma män man inte ens finner attraktiva?
    Kvinnor får ha vilka krav som helst. 
    Dessutom det kan handla om att man tycker olika krav är fel, inte att man vill bara att andra ska sänka sina krav. 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-12 15:34:30 följande:
    Jag kan acceptera att män har önskningar och krav.
    Men inte att män vill att man ska ligga med dem trots att man inte finner dem attraktiva.
    Skulle du själv ligga med en kvinna du inte finner attraktiv?
    Och kan du svara på det i ett inlägg utan att spamma med en massa svammel?
    Kvinnor får ha vilka krav som helst utan att de behöver själva uppnå kraven 
  • Anonym (Då)
    molly50 skrev 2024-03-12 15:37:13 följande:
    Tycker du att det är ett rimligt krav att kvinnor ska sänka sina krav och börja ha barmhärtighetssex med ensamma män man inte ens finner attraktiva?
    Att man tycker olika krav är fel betyder inte automatiskt att man vill att andra ska ha sex utan attraktion eller att det ska handla om barmhärtighetssex. 
    Man kan tycka vissa krav är fel och att andra ska uppskatta en själv.

Eller så kan man diskutera om i allmänhet 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 16:34:13 följande:
    Om en person i hela sitt liv gör val som gör dom olyckliga, då är dom inte bra genetiskt material. Man kan t ex välja att skylla sina tillkortakommanden på andra människor eller så tar man ansvar för sitt eget liv och gör det bättre med alla till buds stående medel. Man väljer själv.
    Då handlar det inte om något val enligt din logik. 
    Man kan inte samtidigt ha dåligt genetiskt material som kvinnor ska välja bort samtidigt som man skulle välja sin situation. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 17:53:30 följande:
    Jo. Kan man göra val som leder till ett bättre liv så har man ok genetik.
    Om valen beror på ens gener så handlar det inte längre om något val egentligen. 
    Du försöker låta som det handlar om ett frott val när det inte är det. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Då) skrev 2024-03-13 16:21:43 följande:
    Om valen beror på ens gener så handlar det inte längre om något val egentligen. 
    Du försöker låta som det handlar om ett fritt val när det inte är det. 
  • Anonym (Då)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-12 16:34:13 följande:
    Om en person i hela sitt liv gör val som gör dom olyckliga, då är dom inte bra genetiskt material. Man kan t ex välja att skylla sina tillkortakommanden på andra människor eller så tar man ansvar för sitt eget liv och gör det bättre med alla till buds stående medel. Man väljer själv.
    Och eftersom det beror på ens gener vad för val man gör enligt dig så handlar det inte längre om något val. 

Det går då lägga skulden på andra för ens gener ser ut som den gör enligt din logik. 
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?