Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:15:42 följande:
    Du bidrar till normalisering av hat i allra högsta grad. Varför verkar du förutsätta att det inte gäller dig?
    Nej det gör jag inte men du bidrar i allra högsta grad till att försöka få det att låta som så. Du verkar blind för vad du precis just nu håller på med. 
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:28:20 följande:
    Skämtar du? Gaslightar du medvetet eller projicerar?

Det är snarare du som håller på så. 

Vi får vara överens om att vi inte är överens.  

• Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:34:12 följande:
    Då provar jag med följande: en man och en kvinna är på en fest. En tredje person, en man, kliver fram och säger till kvinnan: "Du är så fet och ful". Hennes sällskap svarar: "Det finns så många kvinnor som klagar på att män är feta och fula". Vad tror du händer sen?

Personligen tror jag att han kommer sälla sig till gruppen "ensamma män".

Jag reagerar inte på alla inlägg i trådar jag skriver i, man kan inte ta ansvar för allt alla andra skriver, men trådstarten tycker jag inte man kan bortse från. Det är ju den som definierar ämnet och lägger ribban.

Haha njae jag tror inte svaret hade blivit så men okey. Jag ser vad du skriver men jag håller inte riktigt med. Nu stannar jag här, vi kommer inte längre i detta. 

• Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:39:24 följande:
    Men du tycker inte att trådstartaren ska fundera över hur han beter sig när han kallar alla kvinnor för mobbare?
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:44:16 följande:
    Det var tramsigt och tjafsigt skrivet av dig.

Kanske ska anstränga dig att ta ditt ansvar för att höja nivån på diskussionen (om du nu är det du är ute efter)
    Ja jag försöker hålla en okey nivå.  Du verkar bara söka tjafs trots att jag seriöst försöker förklara för dig. 
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 21:46:47 följande:
    Nejdå, dina kommentarer bidrar i allra högsta grad. (Som medhållare till ts naturligtvis)
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 21:54:40 följande:
    Jag tror inte heller att svaret hade blivit så för att det är ett absurdt svar som låter skyffen passera och för att göra saken värre attackerar man istället den attackerade. Det blir ett dubbelfel.

Och likadant uppfattas det när man bara skejtar rakt förbi trådstarten och går rätt på hur illa det är ställt med manshatet.

Klart du vill stanna och kalla det för "tjafs" om andra inte gör likadant.
    japp, jag skriver och avslutar precis vad jag vill serru. Njae ser du det som "tjafs" så var så god, det var du som nämnde det.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 22:03:25 följande:
    Ska bli intressant att se hur du inteagerar med kvinnohatande inlägg fortsättningen. Förhoppningsvis så har du fått en tankeställare. Jag uppskattar att du åtminstone påstår dig vilja hålla en okey nivå. Då kanske den framtida nivån faktiskt blir ok också.

time will tell 
    Jag kommer fortsätta att skriva i samma anda som tidigare, det innebär att jag kan tycka att andra har en poäng i vad de nu skriver om. 
    Klart jag vill hålla en okey nivå, jag är här för att skriva, diskutera, spåna och vända och vrida på olika frågeställningar, jag är inte här i avsikt att vara dum eller elak emot andra. Sen är det svårt att i text få fram vad man tycker.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 22:03:25 följande:
    Ska bli intressant att se hur du inteagerar med kvinnohatande inlägg fortsättningen. Förhoppningsvis så har du fått en tankeställare. Jag uppskattar att du åtminstone påstår dig vilja hålla en okey nivå. Då kanske den framtida nivån faktiskt blir ok också.

time will tell 
    Men det blir lite orättvist, jag håller mig till mitt nick så jag är enkel att följa men du skriver som dubbelanonym, jag kan inte syna hur du verkligen är.
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 22:36:49 följande:
    Har svårt att avgöra om det är "fultolkaren" eller "kan inte skilja på kön och genus", båda är som att diskutera med "jag har borderline".
    Aha ja jag funderade ett varv förut med, men men nu släpper jag denna tråden. Låt den sjunka till botten och försvinna.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 22:51:49 följande:
    Det är du som kallar det som går emot dig för "tjafs". Själv inbillar du dig att du sitter neutral i en helikopter och svävar observerande över ett krig du inte har del i medan du i själva verket håller FLs största misogynist under armarna. I tråd efter tråd efter tråd år efter år efter år. Ofattbart att man kan var så blind. Måste han trycka upp sitt pass i fejset på dig för att du ska fatta?
    Oj hoppla, någon försöker krampaktigt hålla liv tråden.
    Vi kan snarare vända på det och säga att det är du och några till som faktiskt håller denne personen under armarna långt, långt mer än mig. Ni är duktiga på att göda denne personen. Godnatt Nihka.  
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 23:00:42 följande:
    Handlar det om att du ska ha sista ordet eller vad?
    Nej men ni attackerar mig hela tiden med nya osanningar. Klart jag vill såga ifrån då. Behöver du sista ordet?  
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 23:19:42 följande:
    Japp, jag skriver och fortsätter skriva precis vad jag vill serru. 

Bra att veta hur du resonerar - att det är de stalkade som göder stalkaren. Gäller det även männen han har gett sig på? Var det något mer du ville rättfärdiga när det gäller kriminella aktiviteter? Där från din helikopter. 
    Tycker du det är kriminellt borde du polisanmäla. Men du ser väl lite dunkelt ifrån skyttegraven. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 23:53:23 följande:
    Varför tror du att det inte redan är gjort?
    Har inte en susning. Så engagerad i sajten är inte jag men du verkar långt mer insatt och involverad här. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-14 07:38:23 följande:
    Precis. Du har inte en susning, men ändå ska du uttala dig  om det du inte har en susning om.
    Vad svamlar du om nu? 
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM