Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:48:09 följande:
    Det är uppenbart att det inte ignorerades alls. Man svarar inte ja på något man inte håller med om. Det är naturligtvis en del i en strävan att normalisera kvinnohat.
    Inte då, det är bara nåt din hjärna har fått för sig. Trams.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:56:44 följande:
    Vilken låg nivå på diskussion du för. Om du säger dig inte stå för kvinnohatande inlägg så borde du inte validera dessa. Det är ganska självklart.
    Jag har förklarat för dig men du fortsätter att tjata vidare och du drar därmed ner nivån själv.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 19:59:08 följande:
    Skolan ska förbereda tjejer och killar för livet efter skolan. Idag behövs inte katederdrillande papegojor utan människor som kan arbeta självständigt och i grupp med ett analytiskt, lösningsorienterat och källkritiskt synsätt. Det får man inte av att bädda sängar så enkronor studsar på en grå yllefilt.

OK. Och vems ansvar är det att så många killar inte spelar bort sin ungdom och blir höga på socker och energidryck så de inte kan hålla sig vakna under lektioner om de ens går dit?
    Jag håller inte helt med dig där, jag tror det behövs mer disciplin, grupparbeten och klara direktiv i skolan för att det ska bli bättre för killarna.

Föräldrarna självklart men det påpekade jag tidigare, att få bättre föräldrar tar dessvärre några generationer att rätt till.
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:10:23 följande:
    Andra sätt att validera kvinnohatande inlägg är:
    -du har en poäng där
    -jag är intresserad av att föra en seriös diskussio (baserat på det kvinnohatande inlägget)
    -tänkvärt inlägg
    -det ligger något i det du säger

kanske något att tänka på (dvs höja nivån)
    Det har inget med att validera kvinnohat att göra, rent trams. Det är bara du som försöker tysta mig med allehanda härskartekniker. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:25:03 följande:
    De allra flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnoförakt och kvinnohat är "odramatiskt".

Jag har en liten men dedikerad hatsvans efter mig som ääääälskar att prata om mig. Senaste brainiacteorin är att jag är man. Jag brukar anmäla bort skiten.

Sant de flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnohat och kvinnoförakt är odramatiskt, så även jag men just i detta fallet kan jag inte riktigt se det så. 

Ja jag har märkt att du har en hatsvans efter dig. Jag beklagar verkligen men samtidigt har du svårt att inse?.
    Jag anmäler knappt längre. Ser det inte så meningsfullt längre. 

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:34:57 följande:
    Berätta gärna vilka härskartekniker jag använder mig av? Du gaslightar mig här. Har du reflekterar över det? Det är en härskarteknik.
    ClumsySmurf gav dig ett bra svar nedan. Du har fått en förklaring så lägg ned ditt tjafsande nu. 
    ClumsySmurf skrev 2024-03-13 20:37:36 följande:
    Du är väldigt bra på att klaga på andra medan du själv använder en väldigt ful taktik.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:39:19 följande:
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
    Nej jag håller inte med. Det behöver inte var likhetstecken med det. 
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:46:25 följande:
    Fortsätter du med din gaslighting? Nej, det har han inte. Du har en upplevelse att jag kränker dig på något sätt då jag påpekar hur dina inlägg ser ut.
    Nu är du bara ute efter att tjafsa tror jag. Nej du kränker mig inte men sluta tillskriva mig dina hjärnspöken. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-13 20:50:10 följande:
    Du ser inte det "dramatiska" med att påstå att kvinnor delar in män i kategorier som "lågstatusmän" och bemöter de som tar initiativ med hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning? Är detta en bild av hur kvinnor fungerar som många du känner delar?

Hur skulle du reagera om någon skrev att alla män är mobbare?

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 20:54:46 följande:
    Har inte du förstått vid det här laget att tråden var en trainwreck från början? inget underlag för en seriös diskussion hur mycket du än vill förvandla och normalisera den till.

Här fortsätter du med gaslightingen.
    Inte då. Rent trams och tjafs det du håller på med. 
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM