Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-13 20:38:10 följande:

Sant de flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnohat och kvinnoförakt är odramatiskt, så även jag men just i detta fallet kan jag inte riktigt se det så. 

Ja jag har märkt att du har en hatsvans efter dig. Jag beklagar verkligen men samtidigt har du svårt att inse?.
    Jag anmäler knappt längre. Ser det inte så meningsfullt längre. 

Du ser inte det "dramatiska" med att påstå att kvinnor delar in män i kategorier som "lågstatusmän" och bemöter de som tar initiativ med hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning? Är detta en bild av hur kvinnor fungerar som många du känner delar?

Hur skulle du reagera om någon skrev att alla män är mobbare?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:42:40 följande:
    Nej jag håller inte med. Det behöver inte var likhetstecken med det. 
    Då provar jag med följande: en man och en kvinna är på en fest. En tredje person, en man, kliver fram och säger till kvinnan: "Du är så fet och ful". Hennes sällskap svarar: "Det finns så många kvinnor som klagar på att män är feta och fula". Vad tror du händer sen?

Personligen tror jag att han kommer sälla sig till gruppen "ensamma män".

Jag reagerar inte på alla inlägg i trådar jag skriver i, man kan inte ta ansvar för allt alla andra skriver, men trådstarten tycker jag inte man kan bortse från. Det är ju den som definierar ämnet och lägger ribban.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:57:45 följande:

Nej jag vet inga män som tycker så.

Man är så van vid att många här spyr galla över män och kvinnor i allehanda situationer så det är nästan normaliserat. Jag tycker att både män och kvinnor här på FL bör fundera över hur de beter sig/ uttrycker sig emot det andra könet. 

Men du tycker inte att trådstartaren ska fundera över hur han beter sig när han kallar alla kvinnor för mobbare?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 21:39:32 följande:

Haha njae jag tror inte svaret hade blivit så men okey. Jag ser vad du skriver men jag håller inte riktigt med. Nu stannar jag här, vi kommer inte längre i detta. 

Jag tror inte heller att svaret hade blivit så för att det är ett absurdt svar som låter skyffen passera och för att göra saken värre attackerar man istället den attackerade. Det blir ett dubbelfel.

Och likadant uppfattas det när man bara skejtar rakt förbi trådstarten och går rätt på hur illa det är ställt med manshatet.

Klart du vill stanna och kalla det för "tjafs" om andra inte gör likadant.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 21:43:30 följande:
    Klart jag kan tycka men jag ser ingen mening med att upplysa denne om det längre. Personen är inte mottaglig för det. Du och några till strömmar ju jämt till och börjar upplysa denne om det. Mina kommentarer blir då rätt överflödiga. 
    Det är aldrig överfödigt att stå upp mot mobbing. Ju fler som säger ifrån desto bättre. Trådstarten är mobbande och han är mottaglig för stöd. Helst aktivt, men i brist på det är ett passivt stöd bekräftande nog.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 22:06:34 följande:
    japp, jag skriver och avslutar precis vad jag vill serru. Njae ser du det som "tjafs" så var så god, det var du som nämnde det.
    Det är du som kallar det som går emot dig för "tjafs". Själv inbillar du dig att du sitter neutral i en helikopter och svävar observerande över ett krig du inte har del i medan du i själva verket håller FLs största misogynist under armarna. I tråd efter tråd efter tråd år efter år efter år. Ofattbart att man kan var så blind. Måste han trycka upp sitt pass i fejset på dig för att du ska fatta?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 22:59:26 följande:
    Oj hoppla, någon försöker krampaktigt hålla liv tråden.
    Vi kan snarare vända på det och säga att det är du och några till som faktiskt håller denne personen under armarna långt, långt mer än mig. Ni är duktiga på att göda denne personen. Godnatt Nihka.  
    Japp, jag skriver och fortsätter skriva precis vad jag vill serru. 

Bra att veta hur du resonerar - att det är de stalkade som göder stalkaren. Gäller det även männen han har gett sig på? Var det något mer du ville rättfärdiga när det gäller kriminella aktiviteter? Där från din helikopter. 
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 23:23:00 följande:
    Tycker du det är kriminellt borde du polisanmäla. Men du ser väl lite dunkelt ifrån skyttegraven. 
    Varför tror du att det inte redan är gjort?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-14 07:16:29 följande:
    Har inte en susning. Så engagerad i sajten är inte jag men du verkar långt mer insatt och involverad här. 
    Precis. Du har inte en susning, men ändå ska du uttala dig  om det du inte har en susning om.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-14 07:50:29 följande:
    Vad svamlar du om nu? 
    Om du vill veta mer om vad du inte har en susning om får du fråga någon annan som du klarar av att vara lite trevligare mot.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-14 20:27:47 följande:
    Aha ok. Tack för info.
    Slutpratat om hur andra "ser väl lite dunkelt från skyttegraven"?
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-14 23:32:38 följande:

Så du pratar om någon som inte ens existerar i tråden

Han figurerar i de flesta misogyna trådar.
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-15 11:49:31 följande:
    jag skiter egentligen i carolatom. Jag förstår inte varför diskussionen ska vinklas till att försöka pinpointa användare som vill vara anonyma för att kunna kalla dom för öknamn. Det smurfen håller på med är kränkande och ett sätt att avfärda. 
    Jag adresserade som du kanske märkte på min citering inte den delen av ditt inlägg.
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-15 12:53:48 följande:
    Du behöver inte svara på det. Men jag undrar för mig själv varför du ändock svarar (i princip) med att du inte vill beröra smurfens kränkningar.
    Jag anser att det finns personer som man bäst ignorerar. Mitt beslut och andra får göra som de tycker passar dem.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM