Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-08 22:56:48 följande:
    Ojo jag har tagit avstånd många gånger men jag förstår att är någon så förblindad av sitt egna så är det svårt att ta till sig av andra. Nu får du leka vidare med någon annan. Vi har spammat tråden tillräckligt. 
    Varför sitter det då så långt inne att ta avstånd från misogyni i den här misogyna tråden? Det enda ställningstagandet jag kan se här är att du viftar bort det och istället klagar på ett icke-existerande manshat i tråden.

Förnekelse och projicering kallas det för.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 12:37:17 följande:
    En bra start för killar är att vi måste inkludera dem mer i skolan. Jag tror att vi behöver göra fler insatser för att killarna ska trivas i skolan, vi behöver kanske också träna dem i sociala sammanhang osv. Det behövs långt mer vuxna i skolan, speciellt män också. Jag skulle önska fler bättre föräldrar men det är en faktor som tar lång tid att åtgärda. Återinför lärlingsarbeten för de killar som inte orkar med skolan. Bara för att nämna ett axplock. 
    Är killar exkluderade i skolan? Vem är det i så fall som exkluderar dem och varför? Hur tränar man killar i sociala sammanhang? Räcker det inte med att gå i skolan, hålla på med någon fritidsaktivitet och umgås med kompisar? Varför klarar killar detta sämre än tjejer?

Killarna har väl samma föräldrar som tjejerna, eller?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 18:35:33 följande:
    Nej exkluderade är de inte men undervisningen passar dem inte som det är idag.
    Jag vet inte hur man tränar dem i sociala sammanhang, kan säkert proffs redogöra bättre för. Förr fick de flesta killar i alla fall göra lumpen, det var bra för många att komma ut, få lära sig arbeta i grupp, ta hänsyn osv, kanske något liknande. Jag tror att killar behöver mer idrott i skolan med, de har behov av att få göra av med mer energi än tjejerna. Idrott är väl en bristvara i skolan idag har jag för mig.

Killarna har oftast samma föräldrar ja men killar är många gånger mer krävande än flickor, pojkar mognar också senare vilket säkert bidrar mycket. Sen vet jag inte hur det är med allehanda diagnoser, har pojkar det mer idag och har de mer än flickor. 
    Vilken undervisning passar inte killar? Vilken undervisning passar killar?

Så man kommer inte ut, lär sig att arbeta i grupp och ta hänsyn om man inte gör militärtjänst? Hur lär sig tjejer detta?

På högstadiet har eleverna Idrott och hälsa 280 min i veckan och det är fullt tillåtet att ägna sig åt fysisk aktivitet på fritiden.

Och vad är skillnaden idag jämfört med tidigare? Är pojkar än mer krävande nu, mognar ännu senare och har fler diagnoser än tidigare?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:24:56 följande:
    Jag svarade Ja det är sorgligt och det är synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar. Ja det var så jag svarade och till skillnad får några av er andra så jag brydde mig inte om det övriga tugget, det har vi hört så många gånger nu så jag valde att ignorera det istället.
    Du förstår inte alls varför det blir reaktioner när du blundar för det kvinnohatande och istället tar upp att det finns så mycket manshat? Du förstår inte alls vilka signaler du skickar ut varje gång du gör så?
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:53:57 följande:
    Nej, killar är inte exkluderade i skolan. Det läggs en hel del resurser på personer som av olika anledningar inte hänger med. Killar har samma förutsättningar som kvinnor att skapa sociala band. Jag förstår verkligen inte retoriken. Känns som att alla förklaringsmodeller bygger på att flytta bort saken från killarna, och hur produktivt är det.

I den här tråden så har vi som bekant läst en del kvinnohatande inlägg. Av någon anledning så finns det ett samband mellan ensamhet bland män och kvinnohatande. Jag undrar varför.
    Vad sägs om att pojkar får börja skolan två senare än flickor? De fortsätter i förskoleklass tills de är 9, slutar 9an när de är 18 och gymnasiet/yrkesutbildning när de är 21.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:33:34 följande:
    Nej jag förstår inte det alls, jag ser inte det ni ser.
    Märkligt! Men du märker iaf att det är vanligt att du får reaktioner på det?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:32:57 följande:
    Jag har inte svar på alla dina frågor. Du frågade vad som skulle till och jag gav uppslag på något som liknade det man fick lära sig i lumpen. Allt var förstås inte bra då men en hel del var det faktiskt, många killar behövde komma hemifrån, få lära sig lite disciplin, ta hänsyn och att arbeta i grupp.

Kanske är killar mer speedade idag i och med alla tv-data-spel tillgänglighet på godis, läsk osv osv, kanske killar har mer diagnoser som triggas i och med att alla ska in så snabbt på dagis, förskola osv. Killar kanske mognar än senare idag och varför flickor verkar bli allt mer disciplinerade vet jag inte. Någonting knas måste det ändå vara eftersom så många killar glider iväg eller inte kan klara sig riktigt längre.
    Skolan ska förbereda tjejer och killar för livet efter skolan. Idag behövs inte katederdrillande papegojor utan människor som kan arbeta självständigt och i grupp med ett analytiskt, lösningsorienterat och källkritiskt synsätt. Det får man inte av att bädda sängar så enkronor studsar på en grå yllefilt.

OK. Och vems ansvar är det att så många killar inte spelar bort sin ungdom och blir höga på socker och energidryck så de inte kan hålla sig vakna under lektioner om de ens går dit?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 19:49:29 följande:
    Klart jag märker och jag har funderat över det med men jag ser det inte lika dramatiskt som en del av er. Du får ju också reaktioner på det du skriver men du verkar heller inte inse.
    De allra flesta kvinnor och män tycker inte att kvinnoförakt och kvinnohat är "odramatiskt".

Jag har en liten men dedikerad hatsvans efter mig som ääääälskar att prata om mig. Senaste brainiacteorin är att jag är man. Jag brukar anmäla bort skiten.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:03:04 följande:
    Jag håller inte helt med dig där, jag tror det behövs mer disciplin, grupparbeten och klara direktiv i skolan för att det ska bli bättre för killarna.

Föräldrarna självklart men det påpekade jag tidigare, att få bättre föräldrar tar dessvärre några generationer att rätt till.
    Allt detta finns redan för de som är intresserade av att delta.

Så varför har inte föräldrarna samma problem med tjejerna?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-13 20:28:38 följande:
    Det har inget med att validera kvinnohat att göra, rent trams. Det är bara du som försöker tysta mig med allehanda härskartekniker. 
    Jo, det är faktiskt exakt så det uppfattas.

Fler exempel:

Att svara på ett hundhatinlägg med att det finns så mycket hat mot katter - man validerar hundhatet.

Att svara på ett ukrainahatinlägg med att det finns så mycket hat mot ryssar - man validerar ukrainahatet.

Att svara på ett AIK-hatinlägg att det finns så mycket hat mot Djurgården - man validerar AIK-hatet.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM