Postman skrev 2024-03-13 18:35:33 följande:
Nej exkluderade är de inte men undervisningen passar dem inte som det är idag.
Jag vet inte hur man tränar dem i sociala sammanhang, kan säkert proffs redogöra bättre för. Förr fick de flesta killar i alla fall göra lumpen, det var bra för många att komma ut, få lära sig arbeta i grupp, ta hänsyn osv, kanske något liknande. Jag tror att killar behöver mer idrott i skolan med, de har behov av att få göra av med mer energi än tjejerna. Idrott är väl en bristvara i skolan idag har jag för mig.
Killarna har oftast samma föräldrar ja men killar är många gånger mer krävande än flickor, pojkar mognar också senare vilket säkert bidrar mycket. Sen vet jag inte hur det är med allehanda diagnoser, har pojkar det mer idag och har de mer än flickor.
Vilken undervisning passar inte killar? Vilken undervisning passar killar?
Så man kommer inte ut, lär sig att arbeta i grupp och ta hänsyn om man inte gör militärtjänst? Hur lär sig tjejer detta?
På högstadiet har eleverna Idrott och hälsa 280 min i veckan och det är fullt tillåtet att ägna sig åt fysisk aktivitet på fritiden.
Och vad är skillnaden idag jämfört med tidigare? Är pojkar än mer krävande nu, mognar ännu senare och har fler diagnoser än tidigare?