Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

Postman skrev 2024-03-08 07:21:05 följande:
    Nej jag ser det verkligen inte ur den synvinkeln. Din tröskel verkar låg och min kanske hög. Din sista mening är intressant, du tycker jag är måltavlan men den går likaväl att applicera på dig Själv. Vem är du att bestämma vad som ska tyckas, vilka ärenden går du själv, inser du vad du bidrar med. 
    Du skriver också ett utav dessa svart/vita inläggen håller man inte med då är man emot, det finns faktiskt fler nyanser att skriva och debattera på. 
    Det finns ingen höj- och sänkbar "tröskel" för misogyni. Det är nolltollerans. Givetvis.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 18:22:21 följande:
    Konstigt att åsikterna mest rör sig runt saker som nedspela hatet, låtsas som att det inte existerar, låtsas som att andra står för hatet, försöka säga åt andra att vara tysta, eller validera hatet genom att försöka föra en "seriös diskussion" mitt i skiten. Genom att göra så så verkar man för att normalisera hatet.
    Ja, man normaliserar hatet och flyttar sedan fram positionerna genom att fortsätta med "seriösa diskussioner" på nästa hatnivå.
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 00:22:37 följande:
    Du validerade ts kvinnohatande inlägg genom att bekräfta "ja, det är sorgligt och synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar"

när ts har skrivit: "Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten."

för att nu (som jag förutspådde) påstår att det inte alls handlade om kvinnohat, antar att du tycker det är fakta att "lågstatusmän" får hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning då.

trådstarten vill diskutera ensamma män ur synvinkeln att allt är på grund av kvinnors inneboende ondska. Ditt första ord blir då "ja"

nu kommer ditt fortsatta svar på det här inlägget bli något i stil med "jag kan inte se kvinnohatet i ts" Allt för att curla hatet. Jag hoppas verkligen du kommer till insikt. Ts är ett polariserande troll, denne struntar i medlen för att uppnå splittring. Du är måltavlan.
    Absolut är andra män måltavlan eller verktyget mot målet. Man vill ha med sig fler män i sitt hat. En stor grupp som håller med ger känslan av legitimitet. Tror man har målet lite för högt ställt om man siktar på att få kvinnor att hata sig själva.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 11:50:15 följande:
    nihka skrev 2024-03-08 10:58:16 följande:
    Det finns ingen höj- och sänkbar "tröskel" för misogyni. Det är nolltollerans. Givetvis.
    Tror de allra flesta vill ha nolltolerans emot mans och kvinnohat. Däremot vad som verkligen är mans och kvinnohat är nog spridda skurar. 
    Trådstarten är misogyn. Börja med den om du vill bidra till nolltolerans mot kvinnohat. Och försöööök tänka dig TS utan lösmustasch. I denna tråd och andra.
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 11:55:59 följande:
    Jag tror på i alla fall att försöka svara seriöst och bortse från det oseriösa i tråden. Att veta vilka trådar som är seriösa på FL finner jag så gott som omöjligt. Det finns alltid människor här på FL som tycker att man har fel åsikt och att man springer andras ärenden om man inte tycker som just dem.  
    Ja, precis som när man bortser från Hltlers förintelserläger och fokuserar på hans upprustning av vägnätet. Hitler - vägbyggaren. Jätteseriöst!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 12:14:14 följande:
    Nej jag håller inte med dig om trådstarten. Jag ser det inte så allvarligt. Det är ett provokationsförsök helt klart men det kan man bara ignorera. 
    Jag förstår. Det är ganska naturligt. Den som har misogyna åsikter ser inte heller så allvarligt på andras.

Du ser också mer allvarligt på de som motsätter sig den misogyna trådstaten. DET ignorerar du inte...
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 12:55:06 följande:

Japp tre trådar i syfte att röra om i grytan. Jag ser både mansförakt och kvinnoförakt i dessa trådar. 
    "Röra om i grytan" Nej, rent hat.

Eller tycker du att Hitler "rörde om i grytan" också med sina uttalanden?
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-08 12:18:45 följande:
    Nä nu överdriver du det grövsta. Jag förstår om du har en åsikt och brinner för ämnet men att ta till meningar typ detta gör bara att det går inflation i ämnet. Det är som att ropa vargen kommer, den dagen vargen kom lyssnade ingen längre. 
    Vargen har varit här i över ett decennium och du klappar honom regelbundet. Huuur kan man vara så blind?
  • nihka
    Anonym (Förstår_inte) skrev 2024-03-08 12:17:42 följande:
    Ja, det hade varit mycket vunnet om man kunde försöka föra diskussion i sak istället för att slänga epitet och lufta förutfattade meningar om en skribent. Men som du skriver i ett annat inlägg, vissa är inte intresserade av det, då de vill ha en anledning att tjafsa och bråka.
    Vilken diskussion vill du föra "i sak" - utan att bortse från halva trådstarten?

Vilken skribent slängs det epitet och luftas flörutfattade meningar om?

Vem vill bara ha en anledning att tjafsa och bråka?

Om du börjar skriva under ditt nick ska jag adressera ditt svar. I sak.
  • nihka
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 13:36:53 följande:
    Det är så frustrerande. 
    Hitler stod säkert också där i miten och undrarde varför det överdrevs, tjafsades och bråkades så mycket.
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM