Inlägg från: Postman |Visa alla inlägg
  • Postman

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

nihka skrev 2024-03-07 22:21:18 följande:
    Det borde inte finnas för utan bara emot när det gäller misogyna och jag vet inte hur många gånger jag har sett dig försvara dem. Denna TS inkluderat.

Det är så märkligt och samtidigt på ett sett otroligt fascinerande att du inte märker åtminstone ibland när grisen drar på sig en lösmustasch och påstår han är en sugga eller ko.
    Jo i din värld verkar det bara finnas för eller emot, det spelar ingen roll vad man skriver för har man i din värld en avvikande åsikt så är man dömd, körd och misogyn, alla dagar i veckan utan undantag.

Ja ibland kan jag hålla med för vissa har sina poänger, ibland håller jag inte med, med det sagt så är det inte lika med att man är misogyn, det ordet är det inflation i numera, det har sagt av allahanda skribenter så många gånger så man är liksom blind inför ordet.

Jag säger som Tecum, man försöker komma med seriösa inlägg men det ger ingen någon respons på eller ens försöker hänga på. Det enda man får är medvetna feltolkningar, nedsättande kommentarer och andra skällsord.

• Postman
    nihka skrev 2024-03-07 22:21:18 följande:
    Det borde inte finnas för utan bara emot när det gäller misogyna och jag vet inte hur många gånger jag har sett dig försvara dem. Denna TS inkluderat.

Det är så märkligt och samtidigt på ett sett otroligt fascinerande att du inte märker åtminstone ibland när grisen drar på sig en lösmustasch och påstår han är en sugga eller ko.
     Vad i denna tråden är det som är så kontroversiellt som jag har skrivit menar du?
  • Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 23:47:33 följande:
    //Nu tar jag bara ditt första inlägg där du fullständigt ignorerar kvinnohatet och i stället väljer att hålla med ts om att det är så synd om ensamma mäns ensamhet inte tas på allvar pga kvinnor.

Du validerar därmed ts och kvinnohatet han skriver. Ditt nästa inlägg som svar på detta är antagligen i stil med "vilket kvinnohat då" eller "jag kan inte se att ts sprider kvinnohat" blir lite förutsägbart ibland.

Det jag hoppas på med det här inlägget är att du får självinsikt. Håll inte med inlägg som sprider kvinnohat.

Jag skriver att det är sorgligt och synd att inte mäns ensamhet tas mer på allvar. Jag försöker där få en seriös diskussion. 
    Nej jag ser inget kvinnohat i det, däremot ser jag att han ifrågasätter kvinnor och det ignorerade jag. 

• Postman
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 00:22:37 följande:
    Du validerade ts kvinnohatande inlägg genom att bekräfta "ja, det är sorgligt och synd att mäns ensamhet inte tas på mer allvar"

när ts har skrivit: "Men vi vet ju vad som händer när lågstatusmän tar initiativ och kontakt med kvinnor. Hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning väntar på den fronten."

för att nu (som jag förutspådde) påstår att det inte alls handlade om kvinnohat, antar att du tycker det är fakta att "lågstatusmän" får hånfulla blickar, spydiga kommentarer och mobbning då.

trådstarten vill diskutera ensamma män ur synvinkeln att allt är på grund av kvinnors inneboende ondska. Ditt första ord blir då "ja"

nu kommer ditt fortsatta svar på det här inlägget bli något i stil med "jag kan inte se kvinnohatet i ts" Allt för att curla hatet. Jag hoppas verkligen du kommer till insikt. Ts är ett polariserande troll, denne struntar i medlen för att uppnå splittring. Du är måltavlan.
    Nej jag ser det verkligen inte ur den synvinkeln. Din tröskel verkar låg och min kanske hög. Din sista mening är intressant, du tycker jag är måltavlan men den går likaväl att applicera på dig Själv. Vem är du att bestämma vad som ska tyckas, vilka ärenden går du själv, inser du vad du bidrar med. 
    Du skriver också ett utav dessa svart/vita inläggen håller man inte med då är man emot, det finns faktiskt fler nyanser att skriva och debattera på. 
  • Postman
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-08 07:32:25 följande:
    Det är fler som ser dig som medhållare till den där typen av inlägg, jag gör det. Ser jag din signatur så vet jag att du mkt sannolikt kommer att hålla med om dom misogyna åsikterna. Du säger det inte rätt ut men "jaa, det är synd att...". Ett medhåll och så lite text som på ytan ser nyanserad ut. Du är ingen neutral tänkare i min värld.
    Ja jag vet att en del ser mig så och jag har samma syn på vissa skribenter, att de är genuina manshatare eller har ett genuint mansförakt. I diskussioner som detta så blir det lätt polariserat men jag tycker också att vissa har en galet låg tröskel när de börjar att etikettera och facka in andra. Jag ser att både kvinnor och män beter sig som rövhattar. Sen har jag förstås olika personliga åsikter och tankar, självklart, men det har vi alla. Att börja kalla folk för olika nedsättande ord eller andra tillmälen tycker jag är väldigt låg debattnivå. 
  • Postman
    Anonym (Suck) skrev 2024-03-08 07:58:46 följande:
    Nä, jag vill se konstruktiv dialog och friska värderingar. Konflikter är döden men ibland ska man säga ifrån.
    Det håller jag med om också men få verkar vilja ha det så eftersom det nästan alltid blir åt andra hållet istället.
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 10:41:28 följande:
    Jepp! I min värld är man bara emot misogyni. Det finns inget positivt med kvinnohat/kvinnoförakt, inte ens något ursäktande. Personer som försöker släta över eller till och med skapa om än bara en viss acceptans gör sig själva till en del av problemet.

Nolltolerens gäller. Misogynister får inga sympatier när de byter nick eller iför sig sin 500e lösmustasch. Och den som är så blind och naiv att den inte kopplar ursäktas inte heller. Att vara blind och naiv ger inte ansvarsfrihet.
    nihka skrev 2024-03-08 10:58:16 följande:
    Det finns ingen höj- och sänkbar "tröskel" för misogyni. Det är nolltollerans. Givetvis.
    Tror de allra flesta vill ha nolltolerans emot mans och kvinnohat. Däremot vad som verkligen är mans och kvinnohat är nog spridda skurar. 
  • Postman
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 11:22:32 följande:
    TS är ett av inceltrollen på forumet, jag har också svårt att ta mäns ensamhet på allvar i den här tråden eftersom TS själv inte är seriös.
    Vill man ha en seriös diskussion kan man göra en seriös tråd.
    Jag tror på i alla fall att försöka svara seriöst och bortse från det oseriösa i tråden. Att veta vilka trådar som är seriösa på FL finner jag så gott som omöjligt. Det finns alltid människor här på FL som tycker att man har fel åsikt och att man springer andras ärenden om man inte tycker som just dem.  
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 11:59:13 följande:
    Trådstarten är misogyn. Börja med den om du vill bidra till nolltolerans mot kvinnohat. Och försöööök tänka dig TS utan lösmustasch. I denna tråd och andra.
    Nej jag håller inte med dig om trådstarten. Jag ser det inte så allvarligt. Det är ett provokationsförsök helt klart men det kan man bara ignorera. 
  • Postman
    nihka skrev 2024-03-08 12:04:42 följande:
    Ja, precis som när man bortser från Hltlers förintelserläger och fokuserar på hans upprustning av vägnätet. Hitler - vägbyggaren. Jätteseriöst!
    Nä nu överdriver du det grövsta. Jag förstår om du har en åsikt och brinner för ämnet men att ta till meningar typ detta gör bara att det går inflation i ämnet. Det är som att ropa vargen kommer, den dagen vargen kom lyssnade ingen längre. 
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM