Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM

nihka skrev 2024-03-06 21:20:00 följande:
    Anse dig informerad då. Vad gör du i den här tråden om du inte läser idiottrådar? N.B idiottråd = krigsrubrik, just saying.

Nej, du bestämmer inte när andra är vakna eller borde sova. 

Vad får dig att tro att jag inte är seriös? Tror du träsket på 4Chan etc och misogyna incelkulturen är nån jävla barnlek? Anse dig informerad igen:

We can engage with and challenge incel communities to disrupt their ability to operate as misogynistic echo-chambers.

theconversation.com/yes-the-incel-community-has-a-sexism-problem-but-we-can-do-something-about-it-207206

Googla även gärna på "The Hotel California Effect"

Försök inte uppfostra andra innan du ens har dragit bort luddet från ögonen.
    Jag tackar för informationen även om jag inte begrep hälften. Och jag är inte så bra på att läsa engelsk text.

Så därför ska du få ännu en dum och naiv fråga: Tycker du att du och dina vänner är framgångsrika i er taktik för att stoppa  incels och misogyna inlägg på FL?
  • Tecum
    nihka skrev 2024-03-06 22:02:12 följande:
    Vilka "vänner"?

Jepp. Raderade trådar. Raderade inlägg. Avstängda personer. Bannade personer. Spotlights på misogyna uttalanden. Hjälp till farbror polisen. Länkar, länkar, länkar och fler länkar med fakta mot fördomar. Och en jävla massa käft för att dränka ut det värsta.

Bland annat.

Du då? Tycker du att dina insatser att hacka på misogyna incelhackaren är en framgångsrik taktik - förutan att hjälpa till att dränka ut det värsta som du inte ens verkar förstå finns?
    Ändå säger flera här att antalet trådar med kvinnohat och misogyni ökar...? Hur många tror du läser dina länkar? Eller tar intryck? Men det är bra att du presenterar fakta. Tyvärr gör raderade inlägg och avstängningar bara provokatörerna än mer taggade, de vill ha krig och får det.

Fast du hånar Postman för att han vill föra en seriös debatt samtidigt som du själv länkar till seriösa artiklar?

Ditt sista stycke förstår jag inte, det låter som en tautologi. Men jag känner att jag också misslyckats, jag försöker komma med seriösa inlägg men ingen ger respons eller hänger på. Det enda jag får är medvetna feltolkningar och skäll. Vi borde hjälpas åt på något sätt men jag vet inte hur.
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-07 13:36:53 följande:

Mitt mål är stoppa medhållarna eller andra som stryker medhårs. Göra dom medvetna om sitt bidrag. Börja låtsas som att det inte existerar kvinnohat eller föra en "seriös diskussion" mitt i en kvinnohatartråd är att validera kvinnohatet. Ingen borde göra på det.

sen så är jag övertygad om att ts är ute efter att polarisera. Man kan starta en tråd om (mäns) ensamhet utan att ta upp kvinnor som en slags motvikt eller lösare av problemet. Det är orimligt.

Jag tycker att alla ska skaffa sig en medvetenhet när denne ser polariserande krafter. Vad det än må vara. Läste om någon som dödade sin pappa och skrev ett manifest att yngre skulle göra uppror mot äldre. Var inte så lättmanipulerade. Ts poppar upp då och då och försöker initiera ett könskrig i syfte att polarisera. 

Nej jag ber inte de som kämpar mot kvinnohat att sluta! Det är ren lögn. Men jag tror att ni använder fel taktik, det är min åsikt. Folk som Svinstia eller vad han heter är legosoldater, topptränade från Flashback. De vill ha krig, tjafs, raderingar, avstängningar, kränkningar och personangrepp. Att spela på deras planhalva är dömt att misslyckas. De seriösa tröttnar och läser andra trådar, kvar är ni som krigar.

Du och Nikha drar alla ensamma och kärlekstörstande män över en kam. NI använder atombomber istället för målsökande robotar, ni skjuter på allt som rör sig. De som uttrycker sig modest och utan anklagelser ska inte bemötas på samma sätt som Svinstia.

Jag skrev flera seriösa och allmängiltiga inlägg om ensamhet i denna tråd utan att koppla det till kvinnor, Det är mitt sätt att bemöta de polariserade trådarna. Om flera hade hängt på hade vi kanske kunnat styra in tråden på ett annat spår. Det är min taktik, kanske är den också fel. Alternativet är att negligera trådarna, det är hatarnas största skräck. Men jag inser att det också kräver en del, ni är med rätta så engagerade och vill bekämpa misogynin.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-08 22:43:47 följande:

någorlunda vettig" innebär att du tycker att trådstarten är "vettig" du betraktar då trådstarten som ett lämpligt underlag att föra en diskussion i FHM anklagar inte kvinnor så vitt jag vet för mäns ensamhet, så varför ska du validera trådstarten?

Vad gör du själv i tråden om du anser att det ska vila i frid? Du ville ju föra en saklig diskussion mitt i en kvinnohatartråd. Känns aningen bipolärt.

Varför behandlar du inte mig på samma sätt då? (Dvs ignorerar) Du kan ju fundera över det.

För att jag håller dig på en högre och seriösare nivå är TS. Men jag börjar fundera på om jag verkligen har rätt där...

Trådstarten ger trots sina brister underlag för en seriös diskussion. Det som ska vila i frid är idiotinlägg som är helt gripna ur luften. Så det finns ingen motsättning i det. Men då ingen vill ha en seriös diskussion faller det och skiten blir kvar.

Vad ser du irl som får dig att tro att kvinnohatet ökar och är ett reellt hot? Och nu menar jag det som sker i verkligheten, i media och bland makthavare, inte på obskyra nätforum? Jag ser en sak och det har jag varnat för i ett antal inlägg på FL men varje gång blivit avfärdad. Det är en amerikanisering i synen på abort, precis det som TS ger uttryck för, men han gör det (lyckligtvis) så korkat att det motverkar sitt syfte.  TS outar sig som SD:are och Trumpälskare, i dessa kretsar finns ett tydligt mål att trycka tillbaka kvinnor till spisen. Ingen politiker i SD och KD vågar idag driva frågan, men den bubblar latent i partierna både bland gräsrötter och i ledet under toppen. Och Sverige har ju en ovana att ta efter all skit som kommer från USA.

Men detta kan vi stoppa om vi är medvetna och håller ihop. Vad ser du för hot?
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-09 15:57:43 följande:

Nej, trådstarten ger inte underlag för en seriös diskussion. Betrakta trådstarten som underlag för en seriös diskussion så bekräftar du även kvinnohatet. Då normaliserar man kvinnohat och bidrar. Jag tror ingen är så dum egentligen, utan alla medhållare har misogyna åsikter att börja med, därför vill de också låta såna åsikter passera. Du kallar trådstarten "vettig exempelvis. 

Jag har aldrig sagt att jag tror att kvinnohatet ökar. Jag tror att kvinnohatande trådar såsom denna är skapade för att polarisera och splittra. Kvinnohat är bara ett medel för att uppnå detta. Målet är inte att ta bort exv aborträtten. Då skulle det låta annorlunda såsom att "allt liv är värdefullt" eller annat. Som sagt, målgruppen är medhållarna, någon som innehar misogyna åsikter från början och curlar vägen framför retoriken "jag ser inte kvinnohat" "massa manshat" "jag vill föra en seriös diskussion" eller på olika sätt framstå sig själv som offret. Det sker antagligen inte medvetet. Jag förstår inte hur vissa kan vara så lättmanipulerade.

"Söndra och härska"

Men om kvinnohatet inte ökar, vad är problemet? Då har TS och hans gäng misslyckats, precis som jag sagt. Du motsäger dig själv, först var dessa trådar jättefarliga och måste bekämpas, nu är det plötsligt inget problem för kvinnohatet ökar inte trots alla dessa farliga trådar? Precis som jag, Postman och andra sagt.

Jag tror de vill provocera i första hand, och polarisera debatten för att få bråka. De påminner om fotbollshuliganer. Splittring förstår jag inte, vilka ska splittras? Medhållare finns det inga, eller väldigt få. Normala män hatar inte kvinnor och några svamlande nättroll kan inte ändra på det.
  • Tecum
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-12 08:05:27 följande:

Så allt handlar om att få en kvinna? Att plugga, få ett bra arbete, ha bra relationer med familj och släkt, skaffa vänner och intressen, träna osv, som gör att man mår bra och får ett bra liv, det räknas inte? 

De män du pratar om som inte vet hur de ska ska agera som vuxna är män som inte lärt sig det sociala spelet för att de helt enkelt valt bort det sociala livet.  

Men varför unnar du inte män att få en kvinna, bilda familj och få barn? Det andra du nämner är förvisso viktigt, men om en man vill bli pappa krävs det en kvinna. Det underlättar absolut att träffa någon om man har ett bra socialt liv men det är ingen garanti. Och ett aldrig så bra socialt liv, bra jobb och många vänner ersätter INTE en kärleksrelation och egen familjebildning.
  • Tecum
    Anonym (?) skrev 2024-03-12 17:32:33 följande:
    Vad menar du med att inte unna männen? 

Alla relationer oavsett om det handlar om vänner eller förhållande bygger på frivillighet. Det är inget som man kan kräva, eller tvinga någon till. Hittar man ingen frivillig så är det som det är. Antingen accepterar man det eller så får man försöka göra sig mer attraktiv. Så det har inget att göra med att unna någon eller inte. Eller vem menar du ska unna männen kvinnor, barn, familj mer än de frivilliga om det finns några? 
    Därför att (Oj) gav intrycket i sitt inlägg att män inte ska bry sig om relationer de ska nöja sig med att umgås med släkt och vänner. "Så allt handlar om att få en kvinna" skrev hon. Nej allt handlar inte om det men det är och förblir en viktig del i livet BÅDE för män och kvinnor. Och det där om att kvinnor ska ställa upp för mannens skull är bara så dumt att dra fram igen, ingen varken vill eller tror det. Det används bara för att trycka ner män i debatten.

Nu pudlade (Oj) och kanske missförstod jag. Meningen av oss menade att kvinnor ska ställa upp eller har något ansvar för mäns ensamhet
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-12 18:09:54 följande:
    Ville inte du föra en seriös diskussion om mäns ensamhet? Här verkar du lägga ansvaret för mäns ensamhet på kvinnor att de inte ska missunna män till partnerskap. (Med tanke på att föregående inlägg inte ens berör någon missunsamhet)
    Du försöker med en ny bluff när du som vanligt saknar argument. Jag lägger inget ansvar på kvinnor för mäns ensamhet, det sker bara i ditt huvud. Men jag reagerar på nedlåtande inlägg om att män inte förtjänar eller behöver ha en kärleksrelation utan ska nöja sig med att umgås med släkt och vänner.

(Oj) gav intrycket i sitt inlägg att män inte ska bry sig om relationer de ska nöja sig med att umgås med släkt och vänner. "Så allt handlar om att få en kvinna" skrev hon. Nej allt handlar inte om det men det är och förblir en viktig del i livet BÅDE för män och kvinnor. Och det där om att kvinnor ska ställa upp för mannens skull är bara så dumt att dra fram igen, ingen varken vill eller tror det. Det används bara för att trycka ner män i debatten.

Nu pudlade (Oj) och kanske missförstod jag. Men ingen av oss menade att kvinnor ska ställa upp eller har något ansvar för mäns ensamhet
  • Tecum
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-12 17:46:52 följande:

Jag missunnar ingen man en kvinna, var läser du det?  Låg nivå. 

Kvinnor idag vill ha en man att dela livet och ansvaret med, inte ett projekt. En man utan sociala kontakter där kvinnan ska vara den som håller igång relationen är inte attraktivt helt enkelt. Att vilja ha en man med arbete, intressen och socialt liv är inte höga krav, det är basen. 

Och skulle man ändå inte hitta någon så har man ändå ett bra liv, och chansen att hitta någon är större än om man sitter hemma och är olycklig. 

Bra att du backar, du gav intrycket att du inte tycker att män ska ha andra relationer än med släkt och vänner.
    Bägge har ett ansvar för relationen, det har du alldeles rätt i. Och det är ju därför som män utan sociala kontakter har det så svårt. Dels träffar de inga kvinnor, dels blir de kvinnor de ev träffar avogt inställda då han klänger på henne och inte har egna intressen och kontakter. Där måste dessa män steppa upp och fås att förstå att det ställs krav.

Men det finns även män som är sociala, har bra jobb och många vänner, ändå är de ensamma. Jag kände några såna och det var en gåta att de var ensamma. Kan ha varit självvalt men det verkade inte så. Det är faktiskt värre att ge dem råd...
  • Tecum
    Anonym (Oj) skrev 2024-03-12 19:02:17 följande:

Alla träffar inte rätt, så är livet, gäller även kvinnor. 

Sedan backade jag inte, jag har aldrig menat det du trodde. 

Så är det tyvärr, och har alltid varit.
  • Tecum
    Anonym (Förstår inte) skrev 2024-03-12 19:19:42 följande:
    Det kan bero på att de är för kräsna. Jag har en släkting som försöker på allt som är over his league. Nu är han 60 år och tror fortfarande att han är guds gåva till mycket yngre ( och vackra) kvinnor. Han gnäller om hur fula och oattraktiva alla kvinnor över 40 år är.

Svårt att tycka synd om honom.
    Ja, eller att de liksom inte kommer sig för. Eller har dåliga upplevelser från ungdomen. Jag frågade min faster på gamla dar varför hon levt som singel hela livet. Hon sa att hon haft en käresta som ung men det blev inget, oklart varför. Men då hon inte fick den hon ville ha fick det vara, sa hon. Ett dåligt skäl tycker jag, tjurigt och uppgivet. Tvivlar lite på om det var sant. Känns som att en relation inte var så viktigt.
    Men hon var inte nöjd med livet, så mycket vet jag. 
  • Tecum
    nihka skrev 2024-03-13 18:26:55 följande:
    Är killar exkluderade i skolan? Vem är det i så fall som exkluderar dem och varför? Hur tränar man killar i sociala sammanhang? Räcker det inte med att gå i skolan, hålla på med någon fritidsaktivitet och umgås med kompisar? Varför klarar killar detta sämre än tjejer?

Killarna har väl samma föräldrar som tjejerna, eller?
    För en gångs skull en relevant fråga från dig.

Jag har inte full koll på dagens skola, våra barn är vuxna och det finns säkert de som har bättre svar. Men vad jag hört är dels skolans sätt att arbeta och lära ut mer anpassade för tjejer än killar. Då kan man tänka sig att t ex mer praktik och ett lärlingssystem redan på gymnasienivå skulle gynna både en del killar som annars bara strular, och få in fler personer i de hantverksyrken som lider stor brist på personal idag.

Det jag tror är än viktigare är att en gammaldags studiefientlig attityd lever kvar i vissa grupper. Jag växte upp i en sån miljö och dessvärre tycks dessa strömningar finnas kvar. Här har föräldrar och omgivning ett stort ansvar då killar gärna tar till sig att det är töntigt och mesigt att studera och försöka få bra betyg. Lever de sedan i en miljö med kriminalitet och ser de som glassar runt och strör pengar omkring sig utan att jobba blir de än mer påverkade.

Det finns också en övertro på att högre utbildning är enda väger till jobb och karriär, vilket kan få de som inte passar till det att ge upp i förhand. Samtidigt är grundutbildningen på mellan- och högstadiet satt på undantag, jag minns aldrig siffror men det är en skrämmande stor andel av de som går ut nian som saknar basala kunskaper i läsning och matte.   
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 18:56:09 följande:
    Bara för att någon är kriminell så betyder det inte att denne är en ensam man.
    Jag talar inte om ensamma mär utan svarar på frågan varför killar klarar sig sämre är tjejer i skolan. Trots samma förutsättningar.
  • Tecum
    Anonym (Terrycrewsftw) skrev 2024-03-13 19:54:37 följande:
    Du vet väl att Nikha tog upp träning i sociala sammanhang. (Där pojkar inte blir exkluderade i) Det har ingenting att göra med pojkars skolresultat eller kriminalitet bland män. En man blir inte mindre ensam av bra betyg.
    Undrar om du själv vet vad du svarar på för jag vet det inte? Vi tycks tala om helt olika saker. Jag talar om att vissa pojkar har svårt i skolan och går ut med underkänt i kärnämnen. Men dessa pojkar behöver inte alls hamna i gruppen ensamma män eller har problem med social interaktion. Som du säger, bra betyg är ingen garanti mot ensamhet. Däremot riskerar de en annan form av utanförskap, oförmåga att försörja sig lagligt då de har svårt att få jobb. Det är ett samhällsproblem även om du inte vill erkänna det.

Även en blind höna hittar ibland ett korn och förslaget om social träning är inte alls dumt. Å andra sidan är skolan i sig en social träning så det vore bättre att det funnits möjlighet till sådan träning även för äldre killar, 20-25, för de som har svårt att umgås med vänner och tjejer.

Men det är meningslöst att försöka diskutera förslag och åtgärder här, jag blir ändå bara nersablad, medvetet missförstådd och utsatt för ordmärkeri.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM