Män betydligt mer ensamma än kvinnor enligt FHM
Ensamma män bör prioritera att gå kurser i social kompetens. Ofta är det där skon klämmer.
Ensamma män bör prioritera att gå kurser i social kompetens. Ofta är det där skon klämmer.
Jag är kvinna i 30 års åldern. Utbildad, snäll, attraktiv, bra kropp, sunda värderingar och feminim. Jag har dejtat alla möjliga män. Rika, fattiga, körtkort, utan körkort, tillfrisknad alkoholist, gamer, långa, korta, tjocka, smala. Jag bryr mig inte. Det enda jag brytt mig om är deras värderingar och personlighet, jag vill ha en man som inte skojar rasistiskt eller sexistiskt. En man som vill mig väl, som inte är svartsjuk eller avundsjuk. En man som är händig, ja som liksom kompenserar där jag är mindre bra. Det är viktigt att han tar ansvar hemma och inte är en mansbebis, han ska vara manlig men vara feminist. Med det menar jag inte rabiat feminist, utan han ska förstå det grundläggande och vara för jämställdhet.
Så. Jag tror inte att kvinnor är problemet. Jag tror helt ärligt att det är männen som är problemet.
Så allt handlar om att få en kvinna? Att plugga, få ett bra arbete, ha bra relationer med familj och släkt, skaffa vänner och intressen, träna osv, som gör att man mår bra och får ett bra liv, det räknas inte?
De män du pratar om som inte vet hur de ska ska agera som vuxna är män som inte lärt sig det sociala spelet för att de helt enkelt valt bort det sociala livet.
Jag missunnar ingen man en kvinna, var läser du det? Låg nivå.
Kvinnor idag vill ha en man att dela livet och ansvaret med, inte ett projekt. En man utan sociala kontakter där kvinnan ska vara den som håller igång relationen är inte attraktivt helt enkelt. Att vilja ha en man med arbete, intressen och socialt liv är inte höga krav, det är basen.
Och skulle man ändå inte hitta någon så har man ändå ett bra liv, och chansen att hitta någon är större än om man sitter hemma och är olycklig.